Google

איילון חברה לביטוח בע"מ, הרי זלוציבר - קובי ארביב, צבי כהן אקולוגיה בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על איילון חברה לביטוח | פסקי דין על הרי זלוציבר | פסקי דין על קובי ארביב | פסקי דין על צבי כהן אקולוגיה | פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח |

21810-12/12 תאמ     24/03/2014




תאמ 21810-12/12 איילון חברה לביטוח בע"מ, הרי זלוציבר נ' קובי ארביב, צבי כהן אקולוגיה בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 21810-12-12 איילון חברה לביטוח בע"מ
ואח' נ' ארביב ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופטת
גלית אוסי שרעבי


תובעים

1
.
איילון חברה לביטוח בע"מ

2
.
הרי זלוציבר


נגד


נתבעים

1.קובי ארביב
2.צבי כהן אקולוגיה בע"מ
3.הפניקס חברה לביטוח בע"מ




פסק דין



לפני תביעה בגין נזקי רכב עקב תאונה מיום 10/11/10.

1.
התובע מס' 2 (להלן: "התובע") העיד כי, משהחל בנסיעה בנתיב השמאלי (לאחר עצירה ברמזור), המיועד לנסיעה ישר או שמאלה, סטתה לעברו משאית נהוגה ע"י הנתבע 1 (להלן: "הנתבע"), מהנתיב הימני, המיועד לנסיעה ישר וימינה בלבד. המשאית גררה את רכב התובע
והמשיכה בפני
ה שמאלה.
לאחר שהתובע אמר לנתבע כי פנה שמאלה מנתיב שאינו מתיר זאת, חזר הנתבע לצומת לבדיקת הסימונים בנתיבי הנסיעה. התובע הגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בגין נזקיו עקב התאונה, אך זו נמחקה בשל העדר אפשרות לאתר את הנתבע.

2.
הנתבע הצהיר כי עמד ברמזור בנתיב השמאלי, החל בנסיעה לפניה שמאלה ולאחר ששמע צופר של כלי רכב, הבחין ברכב התובעת אשר פגע במשאית מאחור.

3.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ונספחיהם, בעדויות שבפני
ובמוצגים שהוגשו, אני מקבלת את גרסת התובע באשר לאופן התרחשות התאונה, מהנימוקים שלהלן:


עדות התובע היתה עקבית, רציפה והגיונית ותואמת את האמור בהודעתו על מקרה הביטוח, במסגרתה תיאר התובע את המסלול המותר לנסיעה בכל אחד מהנתיבים בהם נסעו הנהגים המעורבים. התובע העיד פוזיטיבית אודות אופן התרחשות התאונה, אם כי לא הבחין במדויק איזה חלק של המשאית פגע ברכבו.


הנתבע למעשה לא הבחין באופן התרחשות התאונה וכלל לא היה מודע אליה אלמלא שמע צופר כלי רכב אחרים שעמדו בצומת. הנתבע בתחילה לא ידע להצהיר היכן בדיוק פגע רכב התובעת במשאית. לא מסתבר בעיני כי אם היה פונה הנתבע שמאלה עם משאיתו מהנתיב השמאלי ביותר, היתה אפשרות לרכב התובע לפגוע במשאית בצידה השמאלי אחורי, כאשר הפגיעה ברכב התובע הינה בכנף הימנית קידמית. הנתבע אף אישר כי כדי לפנות שמאלה, על המשאית לבצע פניה רחבה, ויחד עם זאת הצהיר כי לא וידא באמצעות מראת המשאית האם ניתן לבצע הפניה, בטרם ביצעה בפועל.

4.
אשר על כן, אני קובעת כי הנתבע אחראי להתרחשות התאונה בכך שסטה לנתיב נסיעת התובע. אינני מחייבת את הנתבעים בתשלום בגין אובדן הנחת העדר תביעות, בהעדר הוכחה לענין זה.

5.
לפיכך, אני מחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 3, לשלם לתובעים סך 9,795 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה מיום 20/02/12, בתוספת אגרת המשפט כפי ששולמה, הוצאות התובע 2 בסך 500 ₪
ושכ"ט עו"ד בסך 1,250 ₪.
הסכומים האמורים ישולמו בתוך 30 יום.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום.

המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.



ניתן היום,
כ"ב אדר ב תשע"ד, 24 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 21810-12/12 איילון חברה לביטוח בע"מ, הרי זלוציבר נ' קובי ארביב, צבי כהן אקולוגיה בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 24/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים