Google

נתן אליהו תגר, שמואל יוסף ברמינקה, אברהם מרדכי וייס ואח' - יהודית דגני, אסתר אסולין, דוד אסולין ואח'

פסקי דין על נתן אליהו תגר | פסקי דין על שמואל יוסף ברמינקה | פסקי דין על אברהם מרדכי וייס ואח' | פסקי דין על יהודית דגני | פסקי דין על אסתר אסולין | פסקי דין על דוד אסולין ואח' |

5606-06/12 א     13/04/2014




א 5606-06/12 נתן אליהו תגר, שמואל יוסף ברמינקה, אברהם מרדכי וייס ואח' נ' יהודית דגני, אסתר אסולין, דוד אסולין ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 5606-06-12 דגני ואח'
נ' אסולין ואח'

ת"א 44128-06-13 לוי ואח'
נ' דגני ואח'




תיק חיצוני:





מספר בקשה:
37

בפני

כב' השופט
דר' מנחם רניאל


מבקשים

1
.
נתן אליהו תגר

2
.
שמואל יוסף ברמינקה

3
.
אברהם מרדכי וייס

4
.
גיטי דוידוביץ

5
.
יהודה אריה לוריא

6
.
חיים בלאס

7
.
עקיבא טאגער


נגד


משיבים

1. יהודית דגני
2. אסתר אסולין
3. דוד אסולין
4. עו"ד צחי נשר



החלטה

זו בקשה לפי סעיף 4 לתקנות בתי המשפט ובתי הדין לעבודה (עיון בתיקים) התשס"ג – 2003, לעיון בכתבי די דין וחומר ראיות שהוגש בתיק זה, על ידי מי שאינם צדדים לתיק, אלא מנהלים דיונים באשר לחלקת מקרקעין הנדונה בתיק זה, אל מול אחד הצדדים. הבקשה הועברה לתגובת הצדדים לתיק, ורובם השיבו שהם מתנגדים לעיון המבקשים בתיק, מן הטעם שענייניהם הכלכליים של יחידים אינם צריכים להיות חשובים לכל מאן דהוא, ויש לשמור על צנעת הפרט שלהם. על כן, התנגדו לגילוי ההסכמים המסחריים שהגיעו אליהם בתיק, למי שאינו צד לתיק. כמו כן ציינו, כי הדיונים התנהלו בדלתיים פתוחות, ונציג מטעם המבקשים היה נוכח בהם כל העת.

כאמור, הדיונים נוהלו בדלתיים פתוחות, וכל מה שנאמר באולם בית המשפט, כבר נחשף לנציג המבקשים.
אשר לשאלה אם כתבי בי דין וחומר הראיות בתיק צריך להיות חשוף למבקשים, הרי ככל שהוא הוצג הוא כבר נחשף. לגבי מסמכים שלא הוצגו בישיבה פומבית, דהיינו הוגשו לתיק (כי לא היתה ישיבה לא פומבית), האמירה שהמסמכים אינם צריכים להיות חשופים למאן דהוא משמעה שאין לחשוף אותם כאשר הם לא רלבנטיים לכל מאן דהוא. בכך צודקים הצדדים המתנגדים. ואולם, המבקשים אינם כל מאן דהוא, והמסמכים האלה אכן רלוונטיים עבורם. מדובר כאן בהתדיינות בין עו"ד דגני לרוכשי מקרקעין, כשהמבקשים הם רוכשי מקרקעין באותה חלקה ממשפחת דגני. כלומר, מדובר בצדדים שאמנם לא היו חלק מהדיון בתיק, אבל הם קרובים לתיק. בנסיבות אלה, יש ויש למבקשים אינטרס לגיטימי לעיון במסמכי התיק. אין אלה ענינים כלכליים פרטיים אלא ענינים כלכליים בקשר לחלקה 49 בגוש 10041, שגם למבקשים ענין לגיטימי בהם.

על כן, בהעדר טעם לאסור על כך, אני מקבל את בקשת המבקשים ומתיר להם לעיין בכתבי בי דין ובחומר הראיות שהוצג בתיק זה. אין צו להוצאות.



ניתנה היום, י"ג ניסן תשע"ד, 13 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.













א בית משפט מחוזי 5606-06/12 נתן אליהו תגר, שמואל יוסף ברמינקה, אברהם מרדכי וייס ואח' נ' יהודית דגני, אסתר אסולין, דוד אסולין ואח' (פורסם ב-ֽ 13/04/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים