Google

ניזאר טנוס - טבעית מוצרים מן הטבע בע"מ, אול אורגני בע"מ, אפקטיבי בע"מ ואח'

פסקי דין על ניזאר טנוס | פסקי דין על טבעית מוצרים מן הטבע | פסקי דין על אול אורגני | פסקי דין על אפקטיבי ואח' |

61064-12/13 תצ     24/04/2014




תצ 61064-12/13 ניזאר טנוס נ' טבעית מוצרים מן הטבע בע"מ, אול אורגני בע"מ, אפקטיבי בע"מ ואח'








בית המשפט המחוזי בירושלים


24 אפריל 2014
ת"צ 61064-12-13 טנוס נ' טבעית מוצרים מן הטבע בע"מ ואח'





בפני

כב' השופטת
תמר בזק רפפורט


המבקש

ניזאר טנוס
ע"י ב"כ עוה"ד האני טנוס


נגד


המשיבות

1.
טבעית מוצרים מן הטבע בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד רועי קובובסקי
2. אול אורגני בע"מ
3. אפקטיבי בע"מ
4. השדה מוצרים אורגניים בע"מ
5. בטר אנד דיפרנט בע"מ (b&d)




פסק דין
(בעניין משיבה 1)

1.
בפני
י בקשה מוסכמת מטעם המבקש ומשיבה 1 להסתלקות מן הבקשה לאישור התובענה כייצוגית, לפי סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן –

החוק
), וזאת בכל הנוגע למשיבה 1.
2.
ביום 31.12.13 פנה המבקש בתובענה ובבקשה לאשרה כייצוגית (להלן –

בקשת האישור
), שעניינה הפרת הוראות תקנות בריאות הציבור (מזון) (סימון אזהרה מסכנת חנק), התשס"ו-2006 (להלן –
התקנות
). על פי הנטען בתובענה ובבקשת האישור, משיבה 1 שיווקה את המוצר מיני חטיפי בוטנים ללא תוספת סוכר (להלן –
המוצר
), כאשר לא סומנה על גבי אריזתו אזהרה מפני סכנת חנק לילדים מתחת לגיל חמש, כפי הנדרש בתקנות.
3.
לאחר הגשת התובענה ובקשת האישור, ובטרם הגשת כתבי תשובה, הגיש המבקש בקשה מוסכמת להסתלקות מן התובענה הייצוגית בכל הנוגע למשיבה 1. בבקשת ההסתלקות הוסבר, כי בעקבות הגשת התובענה ובקשת אישור ניהלו המבקש ומשיבה 1 מגעים, שבמהלכם התברר, כי לפני כשנה הוחלפה אריזת המוצר, ועל גבי האריזה החדשה מצוינות המילים "אין לתת לילדים מתחת לגיל חמש", הן בשפה העברית ואין בשפה הערבית. אף שלגישת משיבה 1 סימון זה ממלא אחר דרישות התקנות, הסכימה היא לעדכן את הכיתוב, כך שתירשם על גב אריזת המוצר אזהרה בנוסח הבא: "אזהרה: סכנת חנק לילדים מתחת לגיל 5". עדכון הכיתוב יתבצע עם סיום המלאי הנוכחי של אריזות המוצרים, או בתוך פרק זמן של ששה חודשים ממועד אישור בקשת ההסתלקות, לפי המוקדם ביניהם.
4.
לנוכח האמור, הוסכם על הסתלקות מן התובענה, תוך שמשיבה 1 תשלם למבקש גמול בסך 2,000 ₪, וכן תישא בשכר טרחת עורך דינו בסך 12,000 ₪ בתוספת מע"מ. כפי שהובהר בבקשה, פרט לסכומים אלה, המבקש ובא כוחו אינם מקבלים ממשיבה 1 טובת הנאה כלשהי, במישרין או בעקיפין, בקשר להסתלקותם מן הבקשה, ואף תצהירים מתאימים צורפו.
עוד הוסכם בין הצדדים, כי לא יהיה צורך בפרסום מודעה בדבר הסתלקות מן התובענה, בכפוף לאישור בית המשפט.
דיון

5.
לאחר שעיינתי בבקשת ההסתלקות, בבקשת האישור ובתובענה, הגעתי לכלל מסקנה כי יש לאשר את בקשת ההסתלקות בכל הנוגע למשיבה 1, בהתאם לסעיף 16 לחוק, כיוון שהמוסכם בה סביר והולם את נסיבות העניין. זאת כיוון שמבקשת ההסתלקות עולה, כי הפגם הנטען בדבר העדר סימון כלשהו התייחס לאריזה ישנה של המוצר, שאינה משווקת עוד מזה זמן; כי על גבי אריזת המוצר כפי שהיא היום מופיעה אזהרה מפני צריכת המוצר על-ידי ילדים מתחת לגיל חמש; וכי משיבה 1 תפעל לתיקון נוסח האזהרה, כך שבתוך חצי שנה יתאים במדויק לנוסח האזהרה הנזכר בתקנות.
6.
אף שההסדר איננו כולל התחייבות בדבר מעבר מיידי לנוסח הסימון הנזכר בתקנות, הרי שנוכח קיומו של סימון כיום, סבורה אני כי ההסתלקות ראויה לאישור. יודגש בהקשר זה כי לטענת המשיבה, מתכונת הסימון הנוהגת יוצאת ידי חובת התקנות ומקיימת אותן כרוחן. על אף זאת, מסכימה המשיבה 1 לקבל עליה את עמדת המבקש, תוך פרק זמן ללא רב, והתאמת הסימון לנוסח הנזכר בתקנות. בנסיבות אלה, ההסכמה בין הצדדים בדבר תשלום שכר טרחת עו"ד והוצאות סבירה אף היא, בהתחשב בכך שבקשת האישור הביאה לכאורה תועלת מסויימת לחברי הקבוצה.
7.
לנוכח השלב המוקדם של ההסתלקות – עוד בטרם הוגשה תשובת משיבה 1 – ומשאין ההסתלקות יוצרת מעשה בית דין החוסם מי מחברי הקבוצה לפנות לבית המשפט בעתיד בהליך דומה במידת הנדרש, איני רואה מקום להורות על פרסום מודעה בדבר בקשת ההסתלקות (ראו: ת"צ (מרכז) 24356-04-10

הר עוז נ' כלל בריאות חברה לביטוח בע"מ
(פורסם במאגרים, 22.12.10); ת"צ (תל-אביב) 20377-11-10
גבאי נ' גת מזון וחטיפים
(פורסם במאגרים, 15.5.11)).
8.
אשר על כן, אני מאשרת את הסתלקות המבקש ובא כוחו מן הבקשה לאישור התובענה הייצוגית ומן התובענה הייצוגית דנן בכל הנוגע למשיבה 1, ומורה על מחיקת בקשת האישור בכל הנוגע למשיבה זו, בהתאם להוראות סעיף 16(ד)(5) לחוק. כמו כן, נדחית תביעתו האישית של המבקש נגד משיבה 1 וניתן תוקף של

פסק דין
להתחייבות המבקש ובא כוחו לא להיות מעורבים בעתיד בתובענות דומות נגד משיבה 1 בגין אותה עילה ובהתייחס למוצר. כיוון שבקשת האישור אינה מתייחסת למוצרים אחרים המיוצרים או המשווקים על-ידי המשיבה, אין מקום לאשר את התחייבות המבקש ובא כוחו בקשר לאלה במסגרת הליך זה.
משיבה 1 תשלם למבקש גמול בסך 2,000 ₪ וכן תישא בשכר טרחת בא כוחו בסך 12,000 ₪ בתוספת מע"מ, אשר ישולמו בתוך 30 ימים מיום מתן פסק הדין.
ב"כ המבקש ימסור למנהל בתי המשפט הודעה מתאימה בדבר מחיקת בקשת האישור בכל הנוגע למשיבה 1 ודחיית תביעתו האישית נגד משיבה זו, לצורך רישום בפנקס תובענות ייצוגיות
.
ניתן היום, כ"ד ניסן תשע"ד, 24 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.










תצ בית משפט מחוזי 61064-12/13 ניזאר טנוס נ' טבעית מוצרים מן הטבע בע"מ, אול אורגני בע"מ, אפקטיבי בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 24/04/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים