Google

ועדה מקומית לתכנון ובנייה שורקות - נמר אל חרם

פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון ובנייה שורקות | פסקי דין על נמר אל חרם

29081-03/12 תוב     30/03/2014




תוב 29081-03/12 ועדה מקומית לתכנון ובנייה שורקות נ' נמר אל חרם




לך





בית משפט השלום ברחובות
תו"ב 29081-03-12 ועדה מקומית לתכנון ובנייה שורקות
נ' אל חרם


30 מרץ 2014


בפני
כבוד השופטת הבכירה, עיריה מרדכי

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון ובנייה שורקות


נגד

הנאשם
נמר אל חרם


<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד גדי טל

הנאשם בעצמו וב"כ עו"ד אלשאמי פאיז



<#3#>
הכרעת דין

הנאשם הועמד לדין בגין שימוש במבנים קיימים ללא היתר בקרקע חקלאית. לטענתו, השימוש אינו למגורים אלא רק שימוש שלו או של בנו בשעה שהינם מגדלים עדר כבשים במקום ומבצעים שמירה על הקרקע החקלאית בסביבה. מקובלת עלי טענת ב"כ המאשימה כי עבירת השימוש החורג הינה גם עבירה המתבצעת כל פעם שמתבצע שימוש במבנה הקיים ללא היתר.
ב"כ המאשימה הצהיר כי בהתאם למדייניות הפרקליטות לאכיפת דיני המקרקעין, כתב האישום בגין השימוש החורג במבנים אלה הוגש לאחר התייעצות עם הפרקליטות ועל פי הנחיותה.
לאור האמור הנני מרשיעה את הנאשם בעבירת השימוש שיוחסה לו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח אדר ב תשע"ד, 30/03/2014 במעמד הנוכחים.


עיריה מרדכי
, שופטת בכירה

<#5#>
גזר דין

הנאשם הורשע בעבירת השימוש אשר יוחסה לו, במבנים נשוא האישום ככל שאין מחלוקת שהינו משתמש בהם ואין מחלוקת שהינם קיימים ללא היתר. לטענת הנאשם הינו משתמש בקרקע החקלאית לגידול כבשים ושמירה על קרקע חקלאית, בהרשאת הבעלים ולבקשתם מזה כ- 20 שנה. לא הובא בפני
י כל ראיה הסותרת טענה זו, על כן, אין כל ראיה בפני
י כי הנאשם מבצע פגיעה קניינית בניגוד לרצון בעלים.
המבנים נשוא האישום הוקמו לטענתו במהלך השנים, לפני שנים רבות ועבירת הבנייה התיישנה (להבדיל מעבירת השימוש).

אין מחלוקת שהאוהלים התלויים שנמצאו בשטח וצולמו בת/1, אינם אמורים להימצא במקום ואף לא נכללו בכתב האישום כאשר על הנאשם להקים מבנים כאלה על השטח. המבנים הנוספים הינם הגדר המאולתר ואוהל וסככה בשטח כולל של 83 מטר.

שמעתי ושקלתי טיעוני ב"כ המאשימה והנאשם. איני סבורה כי מדובר במקרה אשר מחובתי למצות עם הנאשם את הדין. השימוש הנטען הינו רבת שנים ופרט לטענה כי המילים משמשים גם למגורים, המאשימה אינה חולקת על הפעילות החקלאית שהנאשם עושה בהם (גידול עדר כבשים).

לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים לכאן ולכאן ולאור כל האמור, הנני גוזרת על הנאשם את העונשים כדלקמן:

1.
תשלום קנס בשיעור של 3,000 ₪, או 30 ימי מאסר תחתיו.
*
הקנס ישולם ב- 3 תשלומים חודשיים, שווים
ורצופים, הראשון לא יאוחר מיום
23/4/14 והאחרים לא יאוחר מה- 23 לכל חודש שלאחריו.


לא ישולם תשלום במועד, יעמוד כל הקנס לתשלום מידי.


הסכום שהופקד בגין צו הבאה בסך של 1,500 ₪, יקוזז מסכום הקנס, על ידי


המזכירות ויועבר לידי הוועדה.

2.
אני מחייבת את הנאשם לחתום על התחייבות כספית בסך של 25,000 ₪, להימנע תוך 3 שנים מהיום, מלעבור עבירה על סעיפים 204,205,210,237,240 לחוק התכנון והבניה תשכ"ה-1965. יסרב לחתום על ההתחייבות, ייאסר ל-
30 ימים או עד שיחתום, לפי המוקדם.

3.
בהתחשב בשימוש רב השנים ועל מנת לאפשר לנאשם שהות, על מנת להסדיר את השימוש במבנים בשטח, באם הדבר ניתן, הנני מחייבת את הנאשם להפסיק את השימוש במבנים נשוא האישום ולסלקם מהשטח, כמצבם ביום ההריסה, בתוך 3 שנים מהיום, זולת אם יהיה לו היתר כדין. באשר לשימוש למגורים, ניתן בזה צו האוסר על שימוש במבנים ובשטח למגורים, הנכנס לתוקף באופן מידי ויהיה בתוקף, כל עוד אין בידי הנאשם היתר כדין. אציין כי עד למועד כניסת הצו הנ"ל לתוקף, שהות של הנאשם ו/או בנו במקום, הנוכח היום בדיון (ולא יתר בני המשפחה), בזמן טיפול בעדר והפעילות החקלאית שלהם בשטח, לא ייחשב כ"מגורים". המבנים, על פניהם, הינם רעועים וישנים ואין בשהות שהוענקה כדי לשחרר את הנאשם מאחריותו לבטיחות במקום, בכל הקשור למבנים אלה, עד למועד הנ"ל. כן, ניתן בזה צו האוסר על הנאשם לבצע כל פעולת בניה נוספת בשטח ואוסר עליו להפסיק כל עבודת בניה ולא לבצע שכזו, אלא על פי היתר בניה כדין. יצוין כי אין בפסק הדין למנוע שימוש בשטח החקלאי בייעודים המותרים לו והצו דלעיל מתייחס אך ורק, לאותם המבנים הקיימים, כפי שתוארו בכתב האישום ותועדו ב- ת/1, כמבנים ללא היתר.


כן, הואיל וב"כ הנאשם פנה לבית המשפט בשלב זה, בעת הכתבת גזר הדין וביקש לאפשר לנאשמים הגשת בקשת אורכה של מועד כניסת הצו לתוקף בעתיד, ציינתי בפני
ו כי איני מביעה דעה כלל וקיימות תקנות על פי הוראות חוק התכנון והבניה, המאפשרות, בהתאם להוראות אותן התקנות, בקשה להאריך מועד כניסת צו לתוקף, מבעוד מועד ותוך כדי צירוף המסמכים המפורטים בתקנות ועמדת המאשימה.


הודעה והוסברה
זכות ערעור תוך 45 יום מהיום
.


<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ח אדר ב תשע"ד, 30/03/2014 במעמד הנוכחים.


עיריה מרדכי
, שופטת בכירה


טובה/אתי
הוקלד

על

ידי

אתי

כהן






תוב בית משפט שלום 29081-03/12 ועדה מקומית לתכנון ובנייה שורקות נ' נמר אל חרם (פורסם ב-ֽ 30/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים