Google

מדינת ישראל - עלי אלנבארי

פסקי דין על עלי אלנבארי

5132-07/12 פל     30/03/2014




פל 5132-07/12 מדינת ישראל נ' עלי אלנבארי




לך






בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה
פ"ל 5132-07-12 מדינת ישראל
נ' אלנבארי


30 מרץ 2014





בפני
כב' השופט אלי אנושי



המאשימה
מדינת ישראל

נגד

הנאשם
עלי אלנבארי


<#2#>
נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד יחיאל גינסברג

ב"כ הנאשם: עו"ד עבד אלחמ אבו סבית

הנאשם בעצמו



<#3#>
גזר דין
הנאשם הודה והורשע בעבירות המיוחסות בכתב האישום:

- נהיגה בפסילה – עבירה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה.

- נהיגה ללא רישיון נהיגה– עבירה לפי סעיף 10 (א) לפקודת התעבורה.

- נהיגה ללא ביטוח תקף – עבירה לפי סעיף 2 (2) לפקודת הביטוח רכב מנועי.
על פי עובדות כתב האישום בתאריך 16.09.09 נשפט הנאשם בבית המשפט השלום בבאר שבע בתיק 7697/09 ונפסל מלהחזיק ברישיון נהיגה למשך 48 חודשים, הנאשם ביצע הפקדה מיום 26.10.09,
אולם בתאריך 31.07.11 בשעה 00.15 או בסמוך לכך נהג ברכב לעיר לוד.

בטיעוניה לעונש עתרה המאשימה למאסר בפועל, ואף בעבדות שירות, מאסר על תנאי, פסילה בפועל מלנהוג, פסילה על תנאי וקנס וזאת לאור חומרת העבירה ועברו התעבורתי של הנאשם, שהינו בלתי מורשה לנהיגה.
הסנגור ציין כי הנאשם קיבל אחריות למעשיו בהזדמנות הראשונה, העבירה הינה משנת 2011, עומד לפני חתונה, וביקש לגזור קנס, פסילה ופסילה על תנאי. הנאשם מסר כי הנו מצר על מעשיו וכי לא ישעה זאת שוב.

כמצוות המחוקק בסעיף 40 ג', א' לחוק העונשין, בקביעת מתחם העונש ההולם את מעשיי העבירה שביצע הנאשם בהתאם לעיקרון המנחה, עיקרון ההלימה יש להתחשב בערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה ובמידת הפגיעה בו, במדיניות הענישה הנהוגה בנסיבות הקשורות בביצוע העבירה.

הנאשם הורשע בביצוע עבירות חמורות ביותר ובין היתר נהיגה בזמן פסילה ונהיגה ללא רישיון נהיגה כבלתי מורשה. בית המשפט סבור כי נהיגה בזמן פסילה משקפת התייחסות של זלזול מוחלט בהוראות החוק וצווי בית המשפט, תוך רמיסתם ברגל גסה.


ברע"פ 6115/06, - מדינת ישראל
נ' מוראד אבו –לבן, נפסק כי:

"נדמה כי אין צורך להרחיב אודות החומרה הכרוכה בנהיגה בזמן פסילה.
בביצוע מעשה כזה מסכן הנהג, שכבר הוכיח בעבר כי חוקי התעבורה אינם נר לרגליו, את שלום הציבור- נהגים והולכי רגל כאחד; הוא מוכיח כי לא ניתן להרחיק אותו נהג מהכביש כל עוד הדבר תלוי ברצונו הטוב...

על כן נקבע בסעיף 67 לפקודת התעבורה", כי "מי שהודע לו שנפסל מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רישיון לפי פקודה זו... דינו – מאסר שלוש שנים".

ברם, בית המשפט זה חזר והדגיש – ולא רק בעבירות מן הסוג בהן חטא המבקש – כי מלאכת הענישה הינה אינדיבידואלית... הנזק שמסר עלול להמיט על נאשם שהורשע בנהיגה בזמן פסילה, וברגיל מנהל אורח חיים נורמטיבי – הוא אמנם שיקול רלוונטי וחשוב לעניין העונש אולם, זהו אינו השיקול המרכזי וודאי שאינו היחיד. שיקולים נוספים הבאים בחשבון הם הרצון להתמודד עם התופעה של נהיגה בזמן פסילה, שעל חומרתה הרבה כבר עמדתי, והצורך לשגר מסר ענשי חד וברור כדי להרתיע את ציבור הנהגים... אין דינו של נאשם שלחובתו שורה ארוכה של עבירות תעבורה, ועבירות של נהיגה בזמן פסילה בפרט, כדין מי שנוהג לציית בדרך כלל להוראות החוק".


לעניין הנהיגה ללא רישיון נהיגה כבלתי מורשה, עבירה זו נחשבת לחמורה באופייה, המסכנת חיי אדם. הנאשם מתעלם מהסכנה הברורה והמידית, הנשקפת מנהיגתו, כאשר הוא נוהג בהיותו בלתי כשיר לנהיגה, המחוקק קבע בגינה פסילה מינימאלית של 3 חודשים, אולם, היא נידונה בהרחבה גם בפסיקה.


בעפ"ת 42946/08/11: "מסארווה נ' מדינת ישראל


מיום 23/10/11 קבעה כבוד השוטפת נגה אהד: "על בתי המשפט להילחם מלחמת חורמה בנהגים בלתי מורשים. נהיגה על ידי בלתי מורשה כמוה כעליה על כלי רצח, נהיגה בו בנתיב נסיעה כמעט כמו שימוש ב"רולטה רוסית"... נהגים בלתי מורשים חייבים להיות מורחקים מהכביש לתקופה ארוכה".

ברע"פ 3149/11 בראנסי ראסם נ' מדינת ישראל
ורע"פ 4477/11 אלי נחמן נ' מדינת ישראל
,
ביהמ"ש העליון כינה עבירה של נהיגה על ידי נהג בלתי מורשה כ"איום נע" על נוסעי הכביש וכמובן על הנהג ומשפחתו, והובהר כי יאה לה ענישה של ממש, גם לצרכי הרתעה.

בית המשפט מסכים לחלוטין עם העמדה שכיוון שמדובר בעבירה חמורה שנעשתה בכוונה תחילה פעם אחר פעם, ויש לבטא את חומרתה בענישה מרתיעה – למען יצא מסר ברור מבית המשפט.

לאור האמור אני קובע את מתחם העונש ההולם למעשה העבירה שביצע הנאשם בנהיגתו זו, למאסר בפועל שינוע בין עבודות שירות ועד למאסר מאחורי סורג ובריח למשך 3 שנים כמצוות המחוקק. פסילה בפועל בין 6 חודשיים ל-18 חודשים, וכן מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס, על פי הנסיבות.
בגזירת העונש המתאים לנאשם שבפני
וכמצוות המחוקק יש מקום להתחשב בנסיבותיו האישיות אשר אינן קשורות לביצוע העבירה, במקרה שלפני נסיבות העולות מטיעוני ב"כ המאשימה וב"כ הנאשם.

לנגד עיני עברו התעבורתי המכביד של הנאשם ולפיו הנאשם שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה צבר 3 הרשעות תעבורה קודמות, נהיגת טרקטורון ללא קסדת מגן, נוסע במושב אחורי לא חגור, וכן הרשעה נוספת בגין נהיגה ברכב מנועי ללא רישיון, העבירה שבגינה נדון לפסילה שהפר בתיק שבפני
, אין ספק שעבר מכביד ביותר זה, שמעיד כי הנאשם לא למד לקחו ונהג שוב ללא רישיון נהיגה והפעם בפסילה הינו עילה להחמרת הענישה.


כן לנגד עיני טיעוני ב"כ להקלה בעונש כולל הצורך להתחשב
בשיקולי פרנסתו של הנאשם כפי שטען בפני
כיום, ההודאה באשמה ומצבו של הנאשם ואולם למרות זאת, לטעמי התנהגות הנאשם, מעמידה את הציבור בסכנה ממשית על רקע עברו של הנאשם.


לעניין זה אציין את דברי בית המשפט העליון ב
רע"פ 2842/96,
כחלון נ' מדינת ישראל
:

"הקטל הנוראי בכבישי הארץ מחייב אותנו להקשות את ליבנו ולנהוג עם עבריינים כאלה במידת הדין ולא במידת הרחמים, משמעות הדברים היא שיש להעלות את רמת הענישה בכיוון העונשים המרביים הקבועים בחוק, תוך הפחתת המשקל היחסי של הנסיבות האישיות".

בנסיבות אלו נוכח חומרת העבירה ונוכח עברו התעבורתי המכביד של הנאשם, ולאחר ששקלתי טיעוני הצדדים לחומרא ולקולא, ותוך מתן משקל ראוי לנסיבותיו האישיות, כאשר לא אמצה עמו את מלוא חומרת הדין, הנני גוזר על הנאשם את העונשים כדלקמן:

א.
אני גוזר על הנאשם בגין הרשעתו בתיק דנן מאסר בן 5 חודשים.

הנאשם ירצה מאסרו זה בעבודות שירות במשטרת העיירות, צומת שוקת, מיתר. זאת 5 ימים בשבוע כ- 8.5 שעות עבודה יומיות. תחילת מועד ביצוע עבודות השרות ביום 30.04.14. על הנאשם להישמע להוראות המפקח אחראי רנ"ג מלול שמעון טל- 0504063868. על הנאשם להתייצב ביום 30.04.14, במשרדי הממונה על עבודות השרות בשעה 08.00, במפקדת מחוז דרום, יחידת עבודות השירות, שב"ס, שליד כלא ב"ש.

אציין כי הממונה הודיע כי וישובץ במקום עבודה חלופי בב"ש. ובכל מקרה מובהר לנאשם כי אם לא יציית להוראות הממונים יתכן ויהיו לכך השלכות עונשיות.
ב.
אני גוזר על הנאשם 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך 3 שנים לא יעבור עבירה מסוג נהיגה בזמן פסילה, או נהיגה ללא רישיון נהיגה.
ג.
הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים, הפסילה תמנה מהיום בכפוף להפקדת תצהיר הפקדה, לא יופקד התצהיר הנאשם יהיה פסול אך מניין ימי הפסילה לא ימנה עד ההפקדה.
ד.
הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהגיה לתקופה של 3 חודשים, וזאת על תנאי למשך 3 שנים.
ה.
הנאשם ישלם קנס בסך 1,500
₪, הקנס ישולם עד יום 01.07.14.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט המחוזי.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח אדר ב תשע"ד, 30/03/2014 במעמד הנוכחים.


אלי אנושי
, שופט




הוקלד

על

ידי

רחל

אליעזר






פל בית משפט לתעבורה 5132-07/12 מדינת ישראל נ' עלי אלנבארי (פורסם ב-ֽ 30/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים