Google

דן יהודה פיק - עיריית חיפה

פסקי דין על דן יהודה פיק | פסקי דין על עיריית חיפה

37379-06/13 תק     30/03/2014




תק 37379-06/13 דן יהודה פיק נ' עיריית חיפה








בית משפט לתביעות קטנות בקריות



ת"ק 37379-06-13 פיק ואח' נ' עיריית חיפה
ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופטת
לובנה שלאעטה חלאילה


תובעים

דן יהודה פיק


נגד


נתבעים

עיריית חיפה




פסק דין


הצדדים הסמיכו את ביהמ"ש ליתן פס"ד לא מנומק, על דרך הפשרה, לפי סע' 79א' לחוק בתי המשפט, התשמ"ד – 1984, לאחר שהוסברו להם מהות ההליך וטיבו.

המדובר בתביעה כספית ע"ס של 6,006 ₪ המוגשת נגד הנתבעת בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכבו של התובע, רכב מ.ר. 3533078, עקב היתקלותו בבור בכביש, ביום 21.4.13.

בתביעה נטען כי ביום האירוע, נכנס הרכב בבור שהיה בשדרות ההסתדרות, פינת רחוב המוסכים מפרץ חיפה ועקב כך החליף שני צמיגים לרכב. התובע טען כי מדובר במכשול שהנתבעת אחראית לו ואף לאחר פנייתו אליה תוקן הבור.

בדיון הסביר התובע כי מדובר ברכב חדש ויוקרתי בשווי של כ 700,000 – 800,000 ₪, וכי עקב האירוע הוחלפו שני הצמיגים הקדמיים, הואיל ובמוסך הוסבר כי החלפת צמיג אחד (אותו צמיג שניזוק) יפגע באיזון של הרכב.

התובע צירף לכתב התביעה תמונות של המפגע/הבור ביום המקרה, ולאחר התיקון וכן חשבונית בדבר התיקון שבוצע.

בכתב ההגנה טענה הנתבעת, בין היתר, כי אין לה אחריות מוחלטת על כל מפגע ברחבי העיר חיפה וכי התובע לא הצביע ולא הוכיח רשלנות מצידה.
אומנם מדובר בכביש בלוי במידה מסוימת, כך טענה, ואולם בלאי זה אינו חורג, וודאי שלא בהרבה, מפנים של כבישים שיש בהם לעיתים גלים עולים ויורדים ולעתים סדקים פזורים פה ושם.

הנתבעת שלחה כנגד בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ, הודעת צד ג', בטענה כי אם ייקבע שהיא אחראית כלפי התובע, הרי שעל בזק לשפותה בגין הנזקים בהם תחוייב, הואיל וזו הותירה מפגע בכביש תוך סיכון עוברי דרך.


בדיון שמעתי את עדותם של התובע ואת טענותיו של נציג הנתבעת. בזק לא דאגו להתייצבות מטעמם, חרף זימונם כדין לדיון.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות של הצדדים על מצורפיהם, ובכלל זה בתמונות הכביש, לאחר ששמעתי את העדויות ואת טיעוני הצדדים, הן בשאלת האחריות והן בשאלת הנזק (שעיקרה, הצורך בהחלפה שני הצמיגים ולא רק אחד מהם) ובהתאם לסמכות שניתנה לי לפסוק במחלוקת על דרך הפשרה, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובע סכום כולל של 3,500 ₪.

סכום זה ישולם לתובע תוך 30 ימים, שאם לא כן ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד ליום התשלום המלא בפועל.

במקביל, בשל אי התייצבות צד ג' לדיון חרף זימונו כדין, אני מקבלת את הודעת צד ג' ומחייבת את צד ג' - בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ, לשפות את הנתבעת ולשלם לה סכום כולל של 3,500 ₪.
זכות להגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום מיום קבלת פסק הדין.
המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים (כולל צד ג').
ניתן היום,
כ"ח אדר ב תשע"ד, 30 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 37379-06/13 דן יהודה פיק נ' עיריית חיפה (פורסם ב-ֽ 30/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים