Google

ליאת אוחיון - מדינת ישראל

פסקי דין על ליאת אוחיון |

10052-05/14 עמי     08/05/2014




עמי 10052-05/14 ליאת אוחיון נ' מדינת ישראל




לך



בית המשפט המחוזי בבאר שבע
עמ"י 10052-05-14 הרוש(עציר) נ' מדינת ישראל

08 מאי 2014


בפני
כב' השופטת יעל רז-לוי



העוררת
ליאת אוחיון
(עציר)
ע"י ב"כ עו"ד אפרת צרפתי

נגד

המשיבה
מדינת ישראל
ע"י ב"כ החוקר דורית שלום – ימ"ר נגב

<#1#>

<#2#>
החלטה

בפני
י ערר על החלטת בית משפט השלום בבאר שבע (כב' השופטת ע' קויפמן) מיום 07/05/2014 בה הורתה על הארכת מעצרה של העוררת עד ליום 11/05/2014 לצרכי חקירה, זאת לאחר שהעוררת נחשדה בעבירות של חברות בארגון פשיעה, איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה ומע"מ.

המדובר בעוררת, אשר זו לה הארכת מעצר שנייה, כאשר היא נעצרה לראשונה ביום 29/04/2014 ומעצרה הוארך עד ליום 07/05/2014, וכאמור במועד זה הוארך מעצרה בפעם השנייה כאמור לעיל.

ב"כ
העוררת טענה, כי יש מקום להורות על שחרורה של העוררת כבר עתה לחלופת מעצר, שכן העוררת נעצרה בפעם הראשונה לתקופה ארוכה של 10 ימים, לאחר שנחשדה בתחילה בעבירות נוספות, כאשר עתה היא לא חשודה בהן יותר, ומכאן כבר ההארכה הראשונה היתה ארוכה יתר על המידה. עוד נטען על ידי ב"כ העוררת, כי כל חטאה של העוררת הינו, שהיא בת זוגו של מי שנחשד להיות ראש ארגון הפשיעה, וכי המדובר בעוררת נורמטיבית שאין כל מקום להמשך מעצרה, וניתן לבצע את פעולות החקירה הנוספות גם כאשר היא משוחרר, במיוחד כאשר לא מבוצעות פעולות רבות מולה.

נציגי המשטרה ביקשו לדחות את הערר, תוך שהפנו את בית המשפט לחומר החקירה המבסס את אותן חשדות, ולכך שמדובר בחקירה ובה מעורבים רבים, ומכאן נדרשת הארכת המעצר המבוקשת.

עיינתי בתיק החקירה שהוגש לי ובעדויות הקיימות בו, וכן ראיות נוספות אשר על פי הנטען מבססות את אותו חשד סביר. כמו כן, הוצגו בפני
י פעולות החקירה שבוצעו עד כה, וכן פעולות החקירה שהמשטרה מתכוונת לבצע, זאת אף בהנחיית הפרקליטות אשר מלווה את תיק החקירה.

בחנתי את חומרי החקירה האמורים, ונראה כי אכן אלה מבססים חשד סביר, לפחות בכל הנוגע לחלק מן החשדות, כך למשל ביחס לחשדות לגביהן הופניתי לחומר ראיות המצוי במעטפה שסומנה על ידי ע/3. בהינתן העובדה שמדובר בפרשייה ובה מעורבים רבים כשלחלק מן המעורבים מיוחסים חשדות נוספים וחמורים יותר, ובשל הקשר בין החשודים, אכן קיים חשש של שיבוש חקירה, וכל אלו הובילו אותי למסקנה, כי בשלב זה אין להיעתר לבקשה לשחרר את העוררת, בשל טיב החשדות והחשש לשיבוש.

עם זאת, נראה כי בשים לב לכך שמדובר במספר רב של עניינים שלגביהם קיים חשד שהעוררת קשורה, חלק מאותם עניינים החשד נראה כחשד ראשוני שדורש בחינתו בצורה דקדקנית יותר, ובשים לב אף לעובדה שהעוררת עצורה עד עתה מספר לא מבוטל של ימים, נראה כי על המשטרה להאיץ את קצב החקירה ולמצות את בחינת החשדות, בתוך התקופה המבוקשת. האמור הינו אף בהינתן העובדה שמדובר בסוף שבוע שבו קצב החקירה מואט, ולמרות האמור על המשטרה לעשות כל שנדרש למצות את החקירה.

אציין עוד, כי בסיום אותם ימים יהיה המדובר בהארכת מעצר שלישית, ובשים לב לאמור, יהיה צורך לבחון את החשדות ולראות שאלה התבססו, שאם לא כן יהיה מקום לשקול את עתירת ב"כ העוררת לשחרורה לחלופה.

<#3#>
ניתנה והודעה היום ח' אייר תשע"ד, 08/05/2014 במעמד הנוכחים.


יעל רז-לוי
, שופטת







עמי בית משפט מחוזי 10052-05/14 ליאת אוחיון נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 08/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים