Google

רחמים בר מימון, אלגרה בר מימון, משה בר מימון ואח' - ועדה מקומית לתכנון ובניה "דרום השרון", משרד החקלאות - היועץ המשפטי, מנהל מקרקעי ישראל ואח'

פסקי דין על רחמים בר מימון | פסקי דין על אלגרה בר מימון | פסקי דין על משה בר מימון ואח' | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון ובניה "דרום השרון" | פסקי דין על משרד החקלאות - היועץ המשפטי | פסקי דין על מנהל מקרקעי ישראל ואח' |

2397-04/13 עתמ     29/05/2014




עתמ 2397-04/13 רחמים בר מימון, אלגרה בר מימון, משה בר מימון ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון ובניה "דרום השרון", משרד החקלאות - היועץ המשפטי, מנהל מקרקעי ישראל ואח'








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 2397-04-13 בר מימון ואח'

נ' ועדה מקומית לתכנון ובניה "דרום השרון"
ואח'




תיק חיצוני:




בפני

כב' השופטת
זהבה בוסתן


ה
עותרים

1
.
רחמים בר מימון

2
.
אלגרה בר מימון

3
.
משה בר מימון

4
.
אברהם בר מימון


נגד


משיבים

1. ועדה מקומית לתכנון ובניה "דרום השרון"
3. משרד החקלאות - היועץ המשפטי
(פורמלי)
4. מנהל מקרקעי ישראל - (פורמלי)
5. משרד התמ"ת-לשכה משפטית (פורמלי)
6. גני יהודה כפר שיתופי בע"מ (פורמלי)




פסק דין


לבקשת העותרים אני מוחקת את העתירה.

אני מחייבת את העותרים לשלם לכל אחד מהמשיבים את הוצאות המשפט ושכר טרחת עורך דין בסך של 7,000 ₪.
המשיבים 2 -
4 ייחשבו לצורך כך כמשיב אחד.

להלן נימוקי לעניין ההוצאות:
העתירה הוגשה באפריל 2013 והתבקש בה להכיר בשימוש ובפעילות שעושים העותרים בחלקה נשוא העתירה כפעילות חקלאית לרבות החזקת חווה, כלובים לבעלי חיים וציפורים, שוקת לחיות, מתקני החזקה וליטוף, גדר עץ ותמיכה במבקרים כגון: ארגז חול ומתקני משחקים לילדים, מחסן, מזנון, שירותים ומקום לינה לשומר.
בישיבה שהתקיימה ביום 30.9.13 נדחה הדיון ליום 14.11.13 כדי לאפשר לעותרים לשקול את צעדיהם. הדיון לא התקיים באותו מועד לאור בקשת העותרים לארכה נוספת על מנת לגבש עמדתם. ביום 23.1.14 משלא הודיעו העותרים על עמדתם, נקבע דיון ליום 7.4.14. לאחר בקשות דחייה נוספות התקיים דיון ביום 14.11.13 שלאחריו נקבע כי ב"כ
העותרים יודיע תוך 14 יום אם הוא חוזר בו מן העתירה אם לאו. משלא חזרו בהם העותרים מעתירתם, נאלצו המשיבים 2-4 להגיש כתב תשובה לעתירה (המשיבה 1 הגישה תגובה לעתירה עוד ביום 16.9.13).
הדיון היה קבוע להיום 29.5.14 וביום 25.5.14 הגישו העותרים בקשה לבטל את מועד הדיון ולאפשר להם להגיש תוך 10 ימים בקשה מנומקת למחיקת העתירה. לבקשה זו לא נעתרתי ואתמול, ערב הדיון, הוגשה בקשה למחוק את העתירה ללא חיוב בהוצאות כשלטענת העותרים צעדים בהם נקטו, לאחר הגשת העתירה, להכשרת השימוש אותו הם עושים במקרקעין, נתקלים בסחבת וגורמים להם נזק.
המשיבים עומדים על זכותם לפסיקת הוצאות. הם מפנים להזדמנויות שניתנו לעותרים לחזור בהם מעתירתם ומשלא עשו כן העותרים במועד והם נדרשו להגיש תגובות ולהתייצב לדיונים, הם זכאים להוצאות.
אני סבורה כי הצעדים שנוקטים העותרים לצורך הכשרת השימוש אותו הם עושים במקרקעין, אינם רלוונטיים לשאלת ההוצאות בתיק זה.
בנסיבות שפורטו דהיינו
מועד הגשת העתירה, ההזדמנויות שניתנו לעותרים לשקול את עמדתם, המועד בו הודיעו העותרים כי הם מבקשים לחזור בהם מהעתירה, דבר שחייב את המשיבים להגיש תגובות ולהתייצב לדיונים יש בהם כדי לזכות את המשיבים בהוצאות כפי שנפסק ברישא החלטתי.

ניתן היום, כ"ט אייר תשע"ד, 29 מאי 2014, בהעדר הצדדים.













עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 2397-04/13 רחמים בר מימון, אלגרה בר מימון, משה בר מימון ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון ובניה "דרום השרון", משרד החקלאות - היועץ המשפטי, מנהל מקרקעי ישראל ואח' (פורסם ב-ֽ 29/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים