Google

חלו עפאף, חלו עבדאללה - חלו עותמאן אבראהים

פסקי דין על חלו עפאף | פסקי דין על חלו עבדאללה | פסקי דין על חלו עותמאן אבראהים

12217-02/13 א     05/06/2014




א 12217-02/13 חלו עפאף, חלו עבדאללה נ' חלו עותמאן אבראהים








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 12217-02-13 חילו נ' חלו ואח'




תיק חיצוני:




בפני

כב' השופט
סארי ג'יוסי


המבקשים
1. חלו עפאף
2. חלו עבדאללה



נגד


המשיב
חלו עותמאן אבראהים




החלטה




לפני בקשת הנתבעים 21 ו-27 לביטול

פסק דין
שניתן כנגדם ביום 2/4/14 וזאת בהעדר התייצבות מטעמם לישיבה שהייתה קבועה באותו מועד.

המבקשים טוענים כי לא קבלו כל זימון לאותה ישיבה, לא הם וגם לא בא כוחם עו"ד דראוושה. לדידם, בהליך זימונם לדיון "נפל פגם ועצם קיום "פגם" באי זימונם לדיון מהווה עילה מספקת לביטול פסק הדין מחובת הצדק".

בא כוח המבקשים מציין כי פנה למרכז המידע לברר זימון מרשיו לדיון, כי אז התברר כי לא קיים אישור מסירה בתיק נכון ליום 18/4/14, וכי משלוח ההזמנה למשרדו באמצעות מזכירות בית המשפט ביום 23/1/14, בדואר רשום, מעולם לא הגיעה ליעדה. כך הוא כותב בבקשתו: "המבקשים הוזמנו באישור מסירה מס' ... ועד ליום הגשת בקשה זו לא התקבל במשרד הח"מ כל זימון לדיון ע"פ אישור המסירה הנ"ל". לתמיכה בטענתו זו צירף אישור מדואר ישראל על מידע על פריט דואר רשום הנ"ל, שם נרשם "אין נתונים על דבר הדואר מסוג רשום עם אישור מסירה שמספרו...".

בא כוח המשיב מתנגד לבקשה וטוען כי זו נעדרת כל התייחסות לשאלת סיכויי הצלחת המבקשים בהגנתם, כשלטענתו הגנתם אינה מגלה עילת הגנה לכאורה. משכך, סבור הוא כי אין להיעתר לבקשה.

לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובה ובתיק בית משפט באתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להתקבל והנני מורה על ביטול פסק הדין מיום 2/4/14 כנגד המבקשים.

את טעמי אפרט בקצרה.

אכן, על פי תקנה 480 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, בהליך שניתן בו מען להמצאת כתבי בית דין, יכול שתהא ההמצאה במסירת הכתב לפי אותו מען, וכל עוד לא הודיע בעל דין, בהודעה בכתב לבית המשפט, על שינוי במענו, יראו כל כתב שהומצא לפי המען האמור כאילו הומצא כראוי.

במקרה שלנו, מסרו המבקשים באמצעות בא כוחם כתובת משרדו כמי שתשמש מען להמצאת כתבי בית דין, כך שמשלוח זימון לדיון לאותה כתובת בדואר רשום מהווה המצאה כדין ואין משנה אם המבקשים או בא כוחם דרשו את דבר הדואר. אלא שחזקת ההמצאה והמסירה במקרה כזה קמה לה אך אם דבר הדואר נתקבל באותו מען או הודעה על דבר דואר רשום.

בדיון מיום 2/4/14 ומשהתייצב לפני בא כוח המשיבים בלבד, עיינתי בתיק וממנו עלה כפי רישומי המזכירות, כי הזימון נשלח לבא כוחם בדואר רשום, לכתובת שמסר. משכך, סברתי שדי בכך כדי להקים חזקת מסירה והמצאה אלא שבדיקה נוספת בעקבות הבקשה העלתה שמשום מה בתיק לא קיימת הוכחה כי הזימון, אף שנשלח בדואר רשום, הגיע לאותה כתובת, וצודק בא כוח המבקשים בציינו כי די בעובדה בדבר העדר נתונים על דבר הדואר כדי לסתור אותה חזקה, שספק אם קמה לה בנסיבות דנן.

מנגד, המשיב לא הציג כל ראיה בדבר המצאת הזימון למבקשים.

משכך, די באותה עובדה כדי לחייב ביטול פסק הדין ואין ממש בטענת המשיב כי על המבקשים היה להצביע על סיכויי הצלחה בהגנתם משדין פסק הדין להתבטל עת נפל פגם בהליך ההמצאה וגם בהליך מתן פסק הדין עצמו.

אזכיר כי המשיב מעולם לא עתר לבית משפט זה בתביעה לסילוק כתב ההגנה על הסף,
והתיק נקבע לישיבת קדם משפט כאשר טענה זו עולה לראשונה במסגרת בקשה לביטול

פסק דין
שניתן במעמד צד אחד.

גם אם על המבקשים היה להצביע על סיכויי הצלחה בהגנתם, הרי שעיון בכתב ההגנה מלמד כי בפיהם טענות הגנה טובות לכאורה, שאם תתקבלנה יהא בהן כדי להביא לדחיית התביעה נגדם.

אשר על כן אני מורה בהתאם לפתיח ומבטל את פסק הדין.

קובע את התיק לקדם משפט ליום 29.6.14 שעה 10:00.

בנסיבות העניין אינני עושה צו להוצאות.

ניתנה היום, ז' סיוון תשע"ד, 05 יוני 2014, בהעדר הצדדים.













א בית משפט מחוזי 12217-02/13 חלו עפאף, חלו עבדאללה נ' חלו עותמאן אבראהים (פורסם ב-ֽ 05/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים