Google

מייס אלאסד, איברהים אלאסד, סוהיר אלאסד - המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, שירותי בריאות כללית, קופת חולים כללית

פסקי דין על מייס אלאסד | פסקי דין על איברהים אלאסד | פסקי דין על סוהיר אלאסד | פסקי דין על המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה | פסקי דין על שירותי בריאות כללית | פסקי דין על קופת חולים כללית |

57708-12/12 א     13/05/2014




א 57708-12/12 מייס אלאסד, איברהים אלאסד, סוהיר אלאסד נ' המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, שירותי בריאות כללית, קופת חולים כללית








בית משפט השלום בבאר שבע



ת"א 57708-12-12 אלאסד ואח' נ' האונברסיטאי סורוקה ואח'

תיק חיצוני
:




התובעים:

1
.
מייס אלאסד
2
.
איברהים אלאסד

3
.
סוהיר אלאסד
ע"י ב"כ עו"ד מרדכי רסיוק


נגד

הנתבעים:
1. המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה
2. שירותי בריאות כללית
2. קופת חולים כללית
ע"י ב"כ עו"ד אריה כרמלי ואח'


החלטה

1.
בפני
י בקשה מטעם הנתבעים הנחלקת לשניים.

ראשית, מבקשים הנתבעים להאריך את המועד להפקדת חלקם בשכר הטרחה של המומחה מטעם בית המשפט.

שנית, מבקשים הנתבעים להגיש חוות דעת מומחה משלימה מטעמם בתחום האורתופדיה בתגובה לחוות הדעת המשלימה מטעם התובעים, תוך חיוב התובעים בעלות חוות הדעת המשלימה.
2.
באשר לשכר טרחתו של המומחה מטעם בית המשפט, ד"ר דוד קהלת, קיים במערכת אישור מסירה סרוק לעניין המצאת ההחלטה המקורית לב"כ הנתבעים מיום 5.1.14 למינוי מומחה מטעם בית המשפט. ההחלטה על החלפת המומחה שוגרה לב"כ הנתבעים מייד לאחר ניתנתה. נוכח העובדה שהנתבעים אינם מעלים כל סיבה לעיכוב התשלום, ולאחר שהמומחה כבר טרח והגיש את חוות דעתו, אני מורה על הפקדת סך של 3,750 ₪ בתוספת מע"מ בקופת בית המשפט, או בתשלום ישירות למומחה, עד ליום 26.05.14.
3.
באשר לבקשה להגשת חוות דעת משלימה – לא בכדי קבע המחוקק כי חובה לצרף חוות דעת רפואית לכתב תביעה בו נטענות טענות שברפואה. אם חוות הדעת המשלימה מטעם התובעים מעלה טענות חדשות שלא בא זכרן במסגרת חוות הדעת המקורית (ואינני קובע מסמרות בדבר), כי אז מדובר בהרחבת חזית אסורה, ושומה לבקש לתקן את כתב התביעה. אם מדובר רק בהבהרות לטענות שנטענו בחוות הדעת המקורית, נוכח חוות הדעת מטעם הנתבעים, כי אז אין פסול בדבר. אינני רואה הכרח להכריע בשאלה זו בשלב זה, לאחר שהצדדים לא טענו לעניין זה של הרחבת חזית.
4.
אני מתיר לנתבעים להגיש חוות דעת משלימה מטעמם עד 10.7.14. אין מקום לחייב את התובעים בעלות חוות הדעת בשלב זה, אם כי אפשר שהדבר יבוא בחשבון בתום ההליך.
5.
בשולי הדברים, לאחר שבית המשפט מינה מומחה מטעמו, שנתן את חוות דעתו, ולנוכח ההלכות לפיהן יינתן משקל נכבד למומחה אובייקטיבי מטעם בית המשפט, מוצע כי הצדדים יבואו בדברים בנסיון לחסוך עלויות נוספות.
6.
ככל שנראה לצדדים שמינוי מומחה מטעם בית המשפט גם בתחום האורתופדיה יכול לסייע לצדדים להגיע להסכמות, יודיעו עמדתם בעניין לבית המשפט בהקדם.
7.
המזכירות תשגר את ההחלטה לצדדים בהקדם.


ניתנה היום, י"ג אייר תשע"ד, 13 מאי 2014, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 57708-12/12 מייס אלאסד, איברהים אלאסד, סוהיר אלאסד נ' המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, שירותי בריאות כללית, קופת חולים כללית (פורסם ב-ֽ 13/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים