Google

מדינת ישראל - יוסף מורה

פסקי דין על יוסף מורה

5216-04/14 בפת     14/05/2014




בפת 5216-04/14 מדינת ישראל נ' יוסף מורה








בית משפט השלום לתעבורה בעכו



בפ"ת 5216-04-14 מדינת ישראל
נ' מורה




תיק חיצוני: 12200675820



בפני

השופט
אבישי קאופמן


מבקשים

מדינת ישראל


נגד


משיבים

יוסף מורה



החלטה


בפני
י בקשה לפסילת רשיונו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

כנגד המבקש הוגש כתב אישום המייחס לו נהיגה בקלות ראש, סיכון חיי אדם ועבירות נלוות הקשורות לנהיגת טרקטורון ביום 16.4.15.

המשיב מכחיש את העבירות המיוחסות לו, והתיק העיקרי נקבע לשמיעת ראיות בפני
כב' השופט בכר לחודש יולי הקרוב.

בכדי לבסס עילה לפסילה עד תום ההליכים על המבקשת לחלוף על פני שתי משוכות, להראות קיומן של ראיות לכאורה לביצוע העבירה ולהראות מסוכנות בהמשך נהיגתו של המשיב.

מעיון בתיק החקירה מצאתי כי קיימות ראיות לכאורה לעבירה. השוטר מר מועלם הבחין בנהיגתו של המשיב, תיאר אותה בפרוטרוט והסביר כי שמר על קשר עין רצוף עם המשיב עד עצירתו. מנגד לא מצאתי את הסבריו של המשיב בחקירה כמשכנעים עד כדי הפרכת העדות. יודגש כי מדובר בקביעות לכאורה בלבד, אולם די בכך בשלב זה של הדיון ואין צורך בהוכחה מעל לספק הסביר.

באשר למסוכנות, הרי זו נלמדת משניים: נסיבות המקרה הספציפי ועברו התעברותי של אדם. במקרה דנן מדובר במסוכנות ברורה העולה מדרך הנהיגה של המשיב, נסיעה פרועה של שני גלגלים, תוך קירבה מסוכנת לכלי רכב אחרים אשר נאלצו לסטות מנתיבם. באשר לעברו של המשיב הרי שהוא מחזיק ברשיון נהיגה מזה כשנה בלבד, ובתקופה זו צבר שתי הרשעות, האחת בגין נהיגה בלא קסדה והשניה בגין אי ציות לתמרור. מובן כי אין בעבירות אלה כשלעצמן כדי לבסס מסוכנות, אולם בהעדר וותק נהיגה ממשי בוודאי שלא ניתן לומר כי לזכותו "עבר מקל".

יחד עם זאת, עיון בעברו הפלילי של המשיב, מגלה כי לחובתו עבירות הקשורות לשימוש ברכב וזאת עוד בטרם קיבל רשיון(!). כך הורשע הנאשם כי בשנת 2009 עשה שימוש ללא רשות בקטנוע, ברח משוטרים שהורו לו לעצור, ובהמשך אף ברח מהם רגלית. בגין עבירות אלה נדון הנאשם למאסר בפועל. מעבר לעבירה זו למשיב עבירות דומות עליהן נדון כקטין בבית המשפט לנוער.

כמו כן למשיב עבירות פליליות אחרות, שאינן קשורות לשימוש ברכב.

סבורני, אפוא, כי השילוב של התנהגותו במקרה דנן יחד עם עברו מאז ובטרם קבלת רשיונו מקימה חזקת מסוכנות ומצביעה על דפוס חוזר של נהיגה פרועה המתעלמת מחוקי התנועה והיעדר חשש להיכנס למצבים מסוכנים במיוחד כגון מרדף ונסיון בריחה משוטרים.

אשר על כן, סבורני כי המבקשת הצליחה להראות במקרה דנן הצדקה לפסילת רשיונו של המשיב, עוד בטרם בירור האשמה נגדו. בהתחשב בעובדה כי התיק העיקרי קבוע לשמיעה לעוד כחודשיים ראיתי לנכון להעמיד את תקופת הפסילה בשלב זה על שלושה חודשים בלבד.

ב"כ הצדדים יוכלו להגיע להסכמה בעניין הפסילה לפי התקדמות התיק העיקרי והראיות שישמעו שם, ובמידת הצורך לחדש את הבקשה בפני
י.

יש למסור הודעה דחופה לסנגור על ההחלטה. המשיב יפקיד רשיונו במזכירות בית המשפט לא יאוחר מיום 18.5.14 בשעות הקבלה.

ניתנה היום, י"ד אייר תשע"ד, 14 מאי 2014.













בפת בית משפט לתעבורה 5216-04/14 מדינת ישראל נ' יוסף מורה (פורסם ב-ֽ 14/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים