Google

מדינת ישראל - אורסאן סאבא

פסקי דין על אורסאן סאבא

16710-06/14 עמת     10/06/2014




עמת 16710-06/14 מדינת ישראל נ' אורסאן סאבא




לך






בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו
עמ"ת 16710-06-14 מדינת ישראל
נ' סאבא(עציר)


10 יוני 2014


בפני
כב' השופט ירון לוי



העוררת
מדינת ישראל

נגד

המשיב
אורסאן סאבא
(עציר)

<#2#>

נוכחים:
ב"כ העוררת עו"ד עדי חביב

ב"כ המשיב עו"ד שאדי כבאה

המשיב הובא

<#3#>
החלטה

1.
ערר על החלטת בית המשפט השלום (כב' השופטת מעין בן ארי מיום 9.6.14) לפיה הורתה על שחרור המשיב בתנאים ובין היתר במעצר בית מלא ובפיקוח שתי מפקחות לצד איזוק אלקטרוני, איסור קשר עם המתלוננת וערבויות כספיות.

2.
נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו חמישה אישומים שעניינם תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש, איומים ופגיעה בפרטיות בחמש הזדמנויות שונות במשך תקופה של כשנתיים ימים, מהלך היות המשיב והמתלוננת בני זוג. על פי הנטען בכתב האישום, על רקע הודעת המתלוננת למשיב כי היא מעוניינת לסיים את הקשר ביניהם, נקט המשיב באלימות כלפי המתלוננת במספר הזדמנויות ובין היתר סטר על לחיה, היכה בה במכת אגרוף במספר הזדמנויות בחלקי גוף שונים, ובין היתר בעינה הימנית וגרם לה לחבלה, ניסה לחנוק אותה. בהזדמנות אחרת גרם לנפילתה, היכה בה במכת אגרוף, איים עליה שיפרסם תמונות עירום שלה, במועד אחר היכה במכת אגרוף חזקה בפני
ה, והמתלוננת פונתה לבית חולים. במועד אחר איים המשיב על המתלוננת כי יהרוג אותה, התחקה אחריה והטרידה, במועד נוסף סטר לה, דחפה, כתוצאה מכך נפלה המתלוננת, קיבלה מכה בראשה בהיותה שרועה על הארץ, בעט בה המשיב בבטנה והיכה אותה במכות אגרוף בחלקי גוף שונים, במועד אחר התפרץ המשיב לחדר בו שהתה המתלוננת ודחפה ונגח בראשה באמצעות ראשו, לאחר שנפלה בעט בה בחלקי גופה והיכה בה מכות אגרוף.

3.
במועד הגשת כתב האישום 14.5.2014 הורה בית משפט קמא על מעצר המשיב עד החלטה אחרת ועל קבלת תסקיר שירות המבחן, בקובעו כי אינו מתעלם שחלק מהמעשים ישנים בזמן, וכן בנסיבותיו האישיות של המשיב וקשייו נוכח אובדן אביו בעת האחרונה, עם זאת קבע בית משפט קמא כי מדובר במעשים שלכאורה התפרסו על פני זמן, כאשר כוללים איומים ואלימות, ונודע צורך משמעותי לבחון את רמת המסוכנות הנשקפת מהמשיב, והן את החלופה המוצעת על ידי הגורמים המקצועיים. ביום 9.6.2014 נתקבל תסקיר שירות המבחן. השירות התרשם כי המשיב מתאר את יחסיו עם המתלוננת באופן שטחי וכי ניכרת עמדה מבטלת ומטשטשת משמעות התלונה, תוך קושי להעמיק במשמעות הפגיעה וקושי להתייחס לאופי האישומים, להתמשכות ההתנהגות הפוגענית לאורך זמן ולקושי בויסות עצמי. עוד התרשם השירות מניתוק רגשי, מנטייה להדוף שיח רציני אודות כך ומהעדר הרתעה מעונש מותנה. השירות סיכם התרשמותו, כי קיים סיכון להישנות התנהגות בעייתי מהמשיב בכלל וכלפי המתלוננת. לא עלה בידי השירות להיפגש עם המתלוננת, ביחס לחלופה המוצעת סבר השירות כי אמו של המשיב אינה ערוכה לפיקוח כמפקחת יחידה, בנסיבות המתוארות בהעדר קשר עם המתלוננת, התמונה בדבר התמונה החלקית בדבר הדינמיקה הזוגית ביקש השירות לדחות את הדיון כדי להשלים הערכת הסיכון ולבחון חלופה מתאימה להפחתתו.

4.
בית משפט קמא התרשם משתי מפקחות אחרות שהוצעו, אחות המשיב ובת דודתו, קבע שהבינו את חובות הפיקוח והדיווח ובשים לב לחלוף הזמן מריחוק החלופה ומתנאים נוספים שקבע הורה על שחרור המשיב בתנאים שפורטו לעיל.

5.
לאחר שבחנתי את נימוקי הערר, את החלטת בית משפט קמא, את מהות העבירות המיוחסות למשיב, את עוצמת האלימות, הישנות העבירות, התפרסותן על פני תקופה לא מבוטלת, סבורני שיש טעם בעמדת העוררת. צדק בית משפט קמא בקביעתו בהחלטתו מיום 14.5.2014, כי קיים צורך משמעותי בנסיבות העניין בבחינת רמת המסוכנות הנשקפת מהמשיב ובבחינת החלופה המוצעת על ידי הגורמים המקצועיים. דא עקא, שטרם היה סיפק בידי הגורמים המקצועיים לגבש עמדתם, קיבל בית משפט קמא החלטתו. לא זו אף זו, התמונה המתקבלת מממצאי הביניים בתסקיר שירות המבחן מיום 8.6.2014 אינה מעודדת ואין בה
כדי להפחית בשלב זה את המסוכנות הנשקפת מהמעשים המיוחסים למשיב ביחד עם עברו הפלילי והתרשמות השירות. זאת ועוד, בעבירות מסוג זה של אלימות כלפי בן זוג קיימת חשיבות משמעותית בקבלת עמדת המתלוננת. בית משפט קמא לא נימק את הצורך בוויתור על נתון חשוב זה.
בנוסף, קיים קושי אף באישור האחות כערבה, לאור מעורבותה בתיק החקירה.

6.
הלכה היא שתסקיר שירות המבחן בגדר המלצה בלבד, וההחלטה הסופית נתונה תמיד לשיקול דעת בית המשפט. עם זאת, בנסיבות המתוארות היה מקום להיעתר לבקשת השירות ולדחות הדיון במיוחד כשמדובר בפרק זמן קצר יחסית, ולאפשר לשירות לגבש הערכת הסיכון ולבחון החלופה המתאימה ורק לאחר מכן לייתן החלטה.

7.
לאור כל האמור, הערר מתקבל. אני מורה על מעצר המשיב עד החלטה אחרת. הדיון יוחזר לבית משפט קמא שייתן החלטתו לאחר קבלת תסקיר שירות המבחן.
יש להניח שהשירות יעשה כל מאמץ להגיש את התסקיר עד מועד הדיון הנדחה בבית משפט קמא.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ב סיוון תשע"ד, 10/06/2014 במעמד הנוכחים.


ירון לוי
, שופט


הוקלד

על

ידי

קרן

ביטון






עמת בית משפט מחוזי 16710-06/14 מדינת ישראל נ' אורסאן סאבא (פורסם ב-ֽ 10/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים