Google

מדינת ישראל - פריד אשקר

פסקי דין על פריד אשקר

196/99 פ     05/04/2000




פ 196/99 מדינת ישראל נ' פריד אשקר




המאשימה
מדינת ישראל

בעניין:

- נ ג ד -
הנאשם
פריד אשקר


גזר דין

1. הנאשם הורשע בעבירה של מעשה סדום [סעיף 347 (ב) לחוק העונשין התשל"ז - 1977], בנסיבות של אינוס כמפורט בסעיף 345 (ב)(1) לחוק וכן בעבירה של עשיית מעשה מגונה [סעיף 348 (ב) לחוק].
מדובר באירוע שהתרחש ביום העצמאות אשתקד (21.04.99) בשעות אחר הצהריים, באזור יער שגב. קרבן העבירה הינו ילד כבן 11.5, אשר שהה במקום באותה עת ביחד עם הוריו וקרובי משפחה בפיקניק.
כמפורט בהכרעת הדין, גם הנאשם שהה במקום באותו זמן עם חבריו. הוא הגיע ליער רכוב על סוסו ובשלב מסוים, נענה לפניית הילד שילמדו לרכב. בתוך כך, כשהתרחקו מהמקום, הנאשם תפס את הילד בכוח, הפשיט את מכנסיו ואת תחתוניו, הוריד לעצמו את בגדיו התחתונים וביצע בו מעשה סדום. במהלך מסע הרכיבה שנמשך קרוב לשעה, הנאשם חזר על כך פעמיים נוספות.
בהכרעת הדין צויין, כי הנאשם בצע את זממו תוך התעלמות מבכיו של הילד ותחנוניו ולאחר שסתם את פיו ואיים לרצחו.

2. הנאשם רווק כבן 27, המתפרנס מעבודה חקלאית. בפגישותיו עם קצינת המבחן, הוא שב והכחיש נמרצות כל מעורבות בפרשה, טען כי הורי הילד האשימו אותו על לא עוול בכפו ואף כעס על כך שהם החזירו לו רעה תחת טובה.
נסיונותיה של קצינת המבחן לעמת את הנאשם עם עובדות כתב האישום, לא צלחו. עמדתו של הנאשם, כך נאמר בתסקיר, לא איפשרה לאבחן את אישיותו. בשל כך, השרות גם נמנע מלהביא בפני
נו כל המלצה.

3. נציגת המדינה, בהצביעה על חומרת מעשיו של הנאשם, מבקשת שנטיל עליו את העונש המקסימלי הקבוע בחוק. תשומת הלב הופנתה לנסיבות, לפיהן הנאשם ניצל באופן מחפיר את רצונו העז של הילד לרכב על סוס.במהלך הטיעון לעונש דווח לנו מפי הפרקליטה, כי מצבו הנפשי של הילד, הסובל מחרדה, הדרדר ושכעת הוא נמצא במסגרת טיפולית של נפגעי עבירות מין.
הסניגור ביקש שנגבש כלפי הנאשם תגובה עונשית מתונה. הוא דבר על כך שזוהי מעידה חד פעמית ושהנאשם למד את הלקח. לטענת הסניגור, גם יש מקום להתחשב בגילו הצעיר ובכך שהוא עומד להנשא. בחירת ליבו העידה בפני
נו, והציגה עצמה כארוסתו של הנאשם.
כנגד גזרי דין מחמירים שהוגשו לנו מטעם באת כח המאשימה, הופנתה ע"י הסניגור תשומת הלב לקיומה של פסיקה מקילה בעבריינות זו.

4. הנאשם הורשע בעבירה שהיא מבין החמורות בספר החוקים. כפי שעולה מסיפור המעשה, גם הנסיבות הן חמורות במיוחד.

בבואנו לגזור את עונשו של הנאשם, שומה עלינו לתת ביטוי ממשי לסלידת החברה ממעשיו הבזויים. יש להתחשב בקרבן העבירה, בטראומה שחווה ובהשלכותיה העתידיות של הפגיעה הנפשית. בקביעת העונש, גם נודעת חשיבות רבה למסר היוצא מבית המשפט. דרוש לחזור ולהבהיר לציבור העבריינים בכח, מה כבד יהא המחיר בגין מעשה שפל ונתעב, כלפי קטין חסר ישע הנופל קרבן ליצר מיני שלוח רסן.

מקום שיש בידי נאשם להצביע על נסיבות מקילות, נהוג להתחשב בהן במידה זו או אחרת.
במקרה דנן, כמעט ולא נמצא דבר שניתן להאחז בו בתור נקודת זכות.

5. לאור הנימוקים המפורטים, החלטנו לגזור על הנאשם עונש מאסר למשך 16 שנים, מתוכן 14 שנים לריצוי בפועל, החל מיום מעצרו (21.04.99), ושנתיים על תנאי, למקרה שהנאשם יעבור בתוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר עבירת מין שהיא פשע ויורשע בגינה, בין בתקופת התנאי ובין לאחריה.

זכות ערעור לבית המשפט העליון תוך 45 יום.

ניתן היום כ"ט ב אדר ב תש"ס, 5 באפריל 2000 במעמד ב"כ המאשימה, הנאשם וסנגורו.
י. דר
, שופט

א. רזי
, שופט

ח. פיזם

ס. נשיא [אב"ד]

א.נ / g00019699p.1
1
בתי המשפט
תפ 000196/99

בית המשפט המחוזי בחיפה
הרכב כב' השופטים: ח. פיזם
- ס. נשיא [אב"ד]
א. רזי

י. דר

בפני









פ בית משפט מחוזי 196/99 מדינת ישראל נ' פריד אשקר (פורסם ב-ֽ 05/04/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים