Google

עמוס אורדן, אסף מדהלה - יעקב בן עזרי

פסקי דין על עמוס אורדן | פסקי דין על אסף מדהלה | פסקי דין על יעקב בן עזרי

10947-10/12 א     26/05/2014




א 10947-10/12 עמוס אורדן, אסף מדהלה נ' יעקב בן עזרי








בית משפט השלום ברחובות



ת"א 10947-10-12 אורדן ואח' נ' בן עזרי


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופטת בכירה
עיריה מרדכי


התובעים

1
.
עמוס אורדן

2
.
אסף מדהלה


נגד


הנתבע

יעקב בן עזרי




פסק דין


1.
בפני
י תביעה לתשלום דמי תיווך בסך של 40,950 ₪. התביעה הוגשה תחילה כנגד נתבע נוסף (מר אייל יוסף), אשר נמחק, במסגרת הגשת כתב תביעה מתוקן, ונותרה מחלוקת בין התובעים לבין הנתבע. (ראה החלטתי מיום 11/4/13, בבקשה מספר 4 בתיק).

2.
בסיום שמיעת ההוכחות, ביום 21/5/14, בהמלצתי, הצדדים הסכימו, למתן

פסק דין
על דרך הפשרה, לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984, על פי מלוא החומר שבתיק, לאחר השמעת סיכומים קצרים מטעם כל אחד מהצדדים.

3.
הצדדים חלוקים באשר לזכאות התובעים לדמי התיווך שנתבעו מהנתבע. הנתבע טוען, כי לא הוכח שהתובע 1 הינו הגורם היעיל שהביא להתקשרות הצדדים. כן, הצדדים חלוקים באשר לפרשנות שיש ליתן לחתימתו של הנתבע על גבי הסכם התיווך, במיקום ובמשבצת שבו נחתם ההסכם על ידו.
4.
אין מחלוקת כי ביום 23/5/12 נחתם בין הנתבע לבין חברת שברם בע"מ הסכם על פיו שכר הנתבע מאותה חברה, נכס מסחרי למשך 3 שנים. אין גם מחלוקת, כי דמי שכירות החודשיים המוסכמים הועמדו בחוזה השכירות על סך של 14,000 ₪.

5.

אין מחלוקת כי בסמוך לפני מועד חתימת הסכם השכירות, הנתבע הגיע למשרד של התובע 1 (אשר עבד כמתווך עצמאי במשרדו של התובע 2), על מנת לנסוע איתו לראות נכס פוטנציאלי, לשכירות. אין מחלוקת שבאותו מועד התובע 1 דרש מהנתבע לחתום על הסכם תיווך. אין מחלוקת שהנתבע עיין בהסכם וקרא אותו. אין מחלוקת שהנתבע חתם על הסכם תיווך במשבצת שמול הגדרת הנכס כ"חנויות - רחוב האלוף יעקב פרי".
כל אחד מהצדדים תיאר את תיאורו העובדתי ופרשנותו לנסיבות של הוספת חתימת הנתבע לאותו הסכם תיווך. אין מחלוקת כי לאחר החתימה המשיכו הצדדים והתובע 1 הוביל את הנתבע לאותו נכס מסחרי שהוא בסופו של דבר שכר. באותו מועד הנכס נבדק על ידיהם מבחוץ והתובע 1 יזם שיחת טלפון לבן של מנהל החברה בעלת הנכס. לטענת הנתבע הוא, ניהל את המגעים הנוספים אל מול מנהל החברה ולא אותו בן, אם כי הצדדים לא חלקו על כך שהבן עובד עם אביו. התובע צירף לתצהירו פירוט של מסרונים שהוא החליף עם הנתבעים, במהלך חודש מאי 2012, אשר לא הוכחשו.
6.
הביקור הנ"ל בנכס (שבוצע על ידי התובע 1 והנתבע), התרחש ביום 30/4/2012. הסכם השכירות נחתם (כאמור לעיל) ביום 23/5/2012, ואין גם מחלוקת שהנתבע שילם לידי התובע 1 ביום 30/5/12 (טרם הגשת התביעה), סך של 8,100 ₪, בגין דמי שכירות.
7.
לטענת הנתבע, סכום זה שולם כמחווה של רצון טוב, על אף שלא התחייב לשלם את דמי התיווך הנטענים (של חודש בעבור כל שנת שכירות) ועל אף טענתו שהתובע 1 לא היה הגורם היעיל אשר הוביל לחתימת חוזה השכירות. לטענת התובע 1, בעת התשלום הנתבע טען כי דמי השכירות המוסכמים הועמדו על מחצית מהסכום האמתי שנקבע בחוזה השכירות שלו עם המשכירה, וכי הסכום ששולם על ידו, מהווה שווה ערך לחודש של דמי שכירות, תוך כדי הצגת עובדות מטעות.


8.
צוין לא אחת, כי הסכמת הצדדים למתן

פסק דין
לפי סעיף 79א לחוק בתי משפט,
טומנת בחובה את נכונותם של כל אחד מהצדדים שלא לעמוד בתוקף על הכרעת כל אחת מטענותיו, בבחינת "ייקוב הדין את ההר", אלא לקבל מענה הולם למכלול הסיכונים והסיכויים העומדים בפני
ו, דבר המאפשר את סיום הסכסוך שהתגלע ביניהם באמצעות בית המשפט, ללא הכרעות שיפוטיות, מנומקות, חדות ונוקבות.

פסיקה שכזו ניתנת,
בהתחשב בשיקולי צדק נרחבים, מבלי לקבוע מסמרות, תוך כדי שקילת מכלול החומר שבפני
בית המשפט, וטענות הצדדים. השיקולים כוללים התחשבות בסיכויים וסיכונים של הצדדים באשר לטענות עובדתיות ומשפטיות ובהעדר חובה להצמדות לדין המהותי, כגון, של "הכל או לא כלום" (על פי מבחן מאזן ההסתברות), ו/או, הכרעות אחרות, חדות, לכאן או לכאן, על פי הדין המהותי.
9.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות של הצדדים על נספחיהם, תצהירי העדות הראשית ואף שמעתי את חקירתם, וטיעוני ב"כ הצדדים בסיכומיהם, ובהמשך להסכמת הצדדים בנדון, למתן

פסק דין
על דרך הפשרה, כמפורט לעיל, הנני מחייבת את הנתבע, לשלם לידי התובעים, סך נוסף של 21,000 ₪, בתוספת מע"מ, בגין דמי תיווך, וכן השתתפות בהוצאות משפט (החזר אגרה ושכ"ט עו"ד), בסך של 4,500 ₪.
10.
סכומים אלה ישולמו בתוך 30 יום מהיום, והחל מאותו מועד יישאו ריבית והפרשי הצמדה כחוק עד למועד התשלום המלא בפועל.




זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום
.

ניתן היום,
כ"ו אייר תשע"ד, 26 מאי 2014, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 10947-10/12 עמוס אורדן, אסף מדהלה נ' יעקב בן עזרי (פורסם ב-ֽ 26/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים