Google

מריאנה לבצוב - טיב טעם רשתות בע"מ

פסקי דין על מריאנה לבצוב | פסקי דין על טיב טעם רשתות בע"מ

42274-02/14 תצ     16/06/2014




תצ 42274-02/14 מריאנה לבצוב נ' טיב טעם רשתות בע"מ








בית המשפט המחוזי בחיפה

ת"צ 42274-02-14 לבצוב נ' טיב טעם רשתות בע"מ

16 יוני 2014




מספר בקשה:4
בפני

כב' השופט יגאל גריל
, ס. נשיא


המבקשת:

מריאנה לבצוב
ע"י ב"כ עוה"ד דוד מזרחי


נגד


המשיבה:

טיב טעם רשתות בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד עמרם גולן





פסק דין


א.
בפני
י בקשה לאישור הסתלקות מבקשה לאישור תובענה כייצוגית, וזאת בהתאם לסעיף 16 של חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006.

ב.
המבקשת הגישה תובענה כנגד המשיבה, ובקשה לאישורה כייצוגית בטענה כי המשיבה מכרה בסניפיה את המוצרים: חלב הומוגני תנובה 3% שומן באריזת כד פלסטיק 2 ליטר, וחלב הומוגני תנובה 1% באריזת כד פלסטיק 2 ליטר, במחיר הגבוה מן המחיר שנקבע כמחיר מפוקח.

ג.
לטענת המבקשת מצרכים אלה "דומים" למצרכים מסויימים המפורטים בצווי הפיקוח, ולכן נוכח הוראות חוק הפיקוח על מחירי מוצרים ושירותים, התשנ"ו-1996, בדבר "מצרך דומה" למצרך שבפיקוח, אסור היה למשיבה לגבות בגין מצרכים אלה מחיר העולה על המחיר המירבי הקבוע למצרכים אשר מנויים בצווי הפיקוח.

ד.
לאחר הגשת בקשת האישור התברר, כי המשיבה אינה מתכחשת לכך שהיא גבתה, בטעות, בגין מוצרים אלה, סכומים העולים במספר אגורות על המחיר המותר לפי דין. המשיבה הבהירה, כי סך גביית היתר בגין מוצרים אלה, לתקופה הרלוונטית לתביעה, מסתכמת בכמה מאות שקלים בודדים, והיא מוכנה להחזיר סכום זה לציבור.

המשיבה גם הבהירה לב"כ המבקשת, כי מוצרים אלה מתומחרים על-ידה כך שמחירם אינו עולה (ביחס למשקלו) על מחירו של המוצר המפוקח, ובסניפים רבים של המשיבה המוצרים נמכרים לחברי מועדון ברשת המשיבה (שרכשו כ-60% מהמוצרים הנדונים בתקופה הרלוונטית) במחיר נמוך מן המחיר המפוקח, והסכום הכולל שנגבה עבור חלב בכד פלסטיק, מעבר למחיר המפוקח, היה סכום לא גבוה, שאינו מצדיק ניהול תובענה ייצוגית.

ה.
הואיל ומדובר בסכומים של מאות שקלים בלבד, ואין מחלוקת בין הצדדים באשר למחיר שיש לגבות בגין מוצרים אלה, וכדי לחסוך בזמן שיפוטי יקר, ובטרם תיגרמנה למי מן הצדדים הוצאות מיותרות, עותרת המבקשת להסתלקותה מבקשת האישור כנגד התחייבות המשיבה שלא תגבה עבור חלב באריזת פלסטיק תשלום העולה (ביחס למשקלו) על המחיר המפוקח של חלב באריזת קרטון, אלא אם יוחלט אחרת על ידי ערכאה שיפוטית או מינהלית.

המשיבה גם תעמיד תרומת מוצרים בשווי של 10,000 ₪ (מחיר לצרכן) לעמותת "לתת".

ו.
הצדדים ממליצים בפני
בית המשפט, כי בכפוף לאישור בקשת ההסתלקות ודחיית התביעה האישית תשלם המשיבה למבקשת גמול בסכום של 2,000 ₪ וכן שכר טרחת עו"ד בסכום של 29,500 ₪ (כולל מע"מ).

ז.
הצדדים גם ציינו, שאין מקום לפרסום הודעה בדבר בקשת הסתלקות לצורך איתור מבקש חלופי, ואף לא למשלוח הודעה ליועץ המשפטי או גורמים אחרים כלשהם.

ח.
לבקשת ההסתלקות מצורפים תצהיר ב"כ המבקשת ותצהירה של המבקשת עצמה.

ט.
לאחר שעיינתי בנימוקים ובשיקולים העומדים בבסיס בקשת הסתלקות זו, ולאחר ששקלתי בדבר, סבורני שקיימת הצדקה לאשר את בקשת ההסתלקות, מנימוקיה, ולפיכך אני נותן תוקף לבקשת הסתלקות זאת.

אני גם נותן תוקף להתחייבותה של המשיבה שלא לגבות עבור חלב באריזת פלסטיק תשלום העולה (ביחס למשקלו) על המחיר המפוקח של חלב באריזת קרטון, למעט אם יוחלט אחרת על ידי ערכאה שיפוטית או מינהלית, והתחייבות זו מהווה חלק בלתי נפרד של

פסק דין
זה.

י.
עוד אני מורה, שהמשיבה תעמיד תרומת מוצרים בשווי של 10,000 ₪ (מחיר לצרכן) לעמותת "לתת" וזאת בתוך 30 יום ממועד המצאת

פסק דין
זה, ועם ביצוע התרומה על המשיבה להגיש לבית משפט זה תצהיר של מנהל מוסמך מטעמה בדבר ביצוע התרומה בפועל, וזאת עם העתק ישירות לב"כ המבקשת.

יא.
אני גם מחייב את המשיבה לשלם למבקשת גמול בסכום של 2,000 ₪ וכן שכר טרחת עו"ד בסך 29,500 ₪ (כולל מע"מ) לב"כ המבקשת, בתוך 30 יום ממועד המצאת

פסק דין
זה' שאם לא כן ישא כל סכום שבפיגור הפרשי הצמדה למדד וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

יב.
בנסיבות הענין, ומכיוון שההסתלקות אינה יוצרת מעשה בית דין (זולת לגבי המבקשת עצמה), אין הצדקה לפרסום מודעה בדבר הגשת בקשת ההסתלקות, ועיינו גם בת"צ (מחוזי מרכז) 24356-04-10 הר עוז נ' כלל בריאות חברה לביטוח בע"מ (מיום 22.12.10).

יג.
אני מורה בזאת על דחיית התובענה של המבקשת ועל מחיקתה של בקשת האישור.

כמו כן, אני מורה על ביטול ישיבת קדם המשפט הקבועה לתאריך 14.7.14.

מזכירות בית המשפט תמציא את העתקי פסק הדין לבאי כוחם של שני הצדדים.

בנוסף, תמציא מזכירות בית המשפט העתק של פסק הדין למנהל בתי המשפט לעדכון פנקס התובענות הייצוגיות.

המזכירות תביא תיק זה לעיוני בתאריך 20.7.14 לצורך בדיקת התצהיר בדבר ביצוע התרומה.

ניתן היום,
י"ח סיוון תשע"ד, 16 יוני 2014, בהעדר הצדדים.











תצ בית משפט מחוזי 42274-02/14 מריאנה לבצוב נ' טיב טעם רשתות בע"מ (פורסם ב-ֽ 16/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים