Google

אריק נזרי - מדינת ישראל

פסקי דין על אריק נזרי |

5959-05/14 בפמ     28/05/2014




בפמ 5959-05/14 אריק נזרי נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו



בפ"מ 5959-05-14 נזרי נ' מדינת ישראל




תיק חיצוני: 23210011401




בפני

כב' השופט
דן סעדון


מבקשים

אריק נזרי

ע"י עו"ד אלעד שור


נגד


משיבים

מדינת ישראל

ע"י עו"ד מאיר סמי



החלטה

לפני בקשה לביטול פסילה מנהלית.

1.
המבקש נפסל לנהיגה למשך 30 יום בשל עבירה שעניינה נהיגה בשכרות.
2.
המבקש טוען כי לא נהג ברכב כך שלא עבר את העבירה האמורה ומשכך יש לבטל את צו הפסילה המנהלית או לחלופין לקצרה. הבקשה מושתתת על שני אדנים: האחד

, נסיבות אישיות של המבקש
. בהקשר זה נטען כי המבקש זקוק לרישיון הנהיגה שלו על מנת לפגוש את ילדיו בהיותו גרוש. עוד נטען כי המבקש הוא בן יחיד ועושה שימוש ברישיונו על מנת להסיע את אביו העיוור לצרכיו.

האדן השני קשור לנסיבות האירוע
.
המבקש טוען כי היה בביתו וירד לרכבו על מנת להביא דבר מה ואז פנתה אליו המשטרה וביקשה ממנו לערוך בדיקת שכרות. לטענתו כלל לא נהג ברכב וממילא לא עבר את העבירה המיוחסת לו.
3.
לאחר שנתתי דעתי לכלל טענות הצדדים החלטתי לקצר, במעט, את משך הפסילה אך לא לבטלה כליל. אלה טעמיי.
4.
כאמור, ברובד העובדתי חולק המבקש על טענת המשיבה כי נהג בהיותו שיכור. כנגד טענה זו של המבקש מצויות ראיות שונות בתיק החקירה מהן עולה לכאורה כי המבקש אכן נהג בעת שנצפה על ידי שוטרים. בשלב זה של הדיון די כידוע בראיות לכאורה, היינו ראיות שיש בכוחן כדי להביא להרשעתו של המבקש בדין לאחר עיבוד מתאים. אין ספק כי בתיק קיימות די והותר ראיות לכאורה בנוגע לנהיגתו של המבקש.
גרסתו העובדתית של המבקש הנוגדת את הראיות שבתיק החקירה תתברר בבוא העת ויקבע המשקל שראוי ליתן לה. עד אז, לא ניתן לחלוק לטעמי על קיום ראיות לכאורה לרכיב הנהיגה בעבירה.
5.
די היה באמור כדי לדחות בקשה זו אלא שב"כ המלומד של המבקש לא הסתפק בטענה עובדתית נוגדת והוסיף צבר של נסיבות אישיות ומשפתיות כאמור לעיל לעניין השפעת פסילת רישיונו של המבקש על חייו, חייו ילדיו ומשפחתו. אני סבור כי ראוי לתת משקל מסוים, גם אם לא רב, לטענות אלה ולקבלן במובן זה שתקופת הפסילה תקוצר במעט.
6.
אני מקבל אפוא את הבקשה במובן זה בלבד שמשך הפסילה יועמד על 21 יום בלבד במקום 30 ימים כפי החלטת הקצין הפוסל תוך שאדגיש בהקשר זה כי כאמור לא נפל כל דופי בהחלטת הקצין הפוסל.

ניתנה היום, כ"ח אייר תשע"ד, 28 מאי 2014, בהעדר הצדדים.













בפמ בית משפט לתעבורה 5959-05/14 אריק נזרי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 28/05/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים