Google

מיכאל משה גלי - ד"ר אלי אשכנזי

פסקי דין על מיכאל משה גלי | פסקי דין על ד"ר אלי אשכנזי

32454-02/12 א     06/07/2014




א 32454-02/12 מיכאל משה גלי נ' ד"ר אלי אשכנזי








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 32454-02-12 גלי נ' אשכנזי




תיק חיצוני:





מספר בקשה:
41

בפני

כב' השופטת
דליה גנות


מבקשים

מיכאל משה גלי


נגד


משיבים

ד"ר אלי אשכנזי



החלטה

1. לפני בקשה למחיקת סע' 7 מתצהירו של דר' אוריאל ולד.

2. התובענה נשוא הבקשה הוגשה בגין התרשלות רפואית בביצוע ניתוח עמוד שדרה, לרבות בבחירת סוג הניתוח ודרך ביצועו.

3. בין יתר תצהירי ההגנה הוגש תצהירו של דר' אוריאל ולד, אשר טיפל בתובע ואף יעץ לו, לפני ביצוע הניתוח נשוא כתב התביעה, כמפורט בתצהירו. אלא מאי? בסעיף 7 לתצהירו, מחווה דר' ולד דעתו באשר לאופציות הניתוחיות האפשריות במקרה של התובע, "ומאשר" למעשה את האופציה הניתוחית שנבחרה על ידי דר' אשכנזי – הנתבע.

4. ב"כ התובע טוען, כי סעיף זה אינו אלא חוות דעת מוסווית, שכן אינו כולל פרטים המתייחסים לטיפול שניתן לתובע על ידי המצהיר, אלא מהווה חוות דעת באשר לסוג הטיפול שניתן לו על ידי הנתבע, וזאת במסגרת תצהיר ולא במסגרת חוות דעת רפואית.

5. אין כל ספק שהצדק עם ב"כ התובע. מושכלות ראשונים הם, כי
במסגרת תצהיר רשאי המצהיר להצהיר את העובדות הרלבנטיות הידועות לו באופן אישי לגבי נושא התביעה, אולם אינו רשאי להביע דעתו באשר לאופציות הטיפוליות הקיימות, או באשר לנכותו האופציה הטיפולית שנבחרה על ידי הנתבע, ועל כן, אין כל פסול בתיאורים המופיעים בסעיפי התצהיר שהוגש על ידי דר' ולד המתייחסים לטיפול ולייעוץ שהוא עצמו נתן לתובע, אולם הוא אינו רשאי, בשום פנים ואופן להרחיב מעבר לכך, לרבות דעתו באשר לאופציה הטיפולית שנבחרה על ידי הנתבע, מה עוד שמדובר באחת השאלות השנויות במחלוקת בתיק זה.

5. ההסבר שניתן בתגובת ב"כ התובעת להכללת סע' 7 בתצהירו של דר' ולד אינו משכנע, ולמעשה אינו מהווה הסבר כלל, אלא נסיון דחוק להצדיק הכללת חוות דעתו של דר' ולד על הטיפול שניתן לתובע, חרף העובדה שהוא אינו רשאי לעשות כן במסגרת תצהיר.

6. מעבר לצורך אציין, כי הנני מצרה על הנסיון הפסול להגניב חוות דעת רפואית בתוך תצהיר, מעשה שאינו ראוי, ואשר גרם להטרחתם של ב"כ הצדדים ושל בית המשפט במתן החלטה זאת.

7. סוף דבר, הנני מוחקת את סעיף 7 לתצהירו של דר' ולד.

ניתנה היום, ח' תמוז תשע"ד, 06 יולי 2014, בהעדר הצדדים.













א בית משפט מחוזי 32454-02/12 מיכאל משה גלי נ' ד"ר אלי אשכנזי (פורסם ב-ֽ 06/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים