Google

יעל גולדברג - גיא ביטון

פסקי דין על יעל גולדברג | פסקי דין על גיא ביטון

4260-10/13 סעש     07/07/2014




סעש 4260-10/13 יעל גולדברג נ' גיא ביטון








בית דין אזורי לעבודה בחיפה

סע"ש 4260-10-13

07 יולי 2014
לפני:
כב' השופטת איריס רש


התובע
ת
:

יעל גולדברג
ע"י ב"כ: עו"ד אלעד חן



-

הנתבע
:

גיא ביטון

ע"י ב"כ: עו"ד שי פניני

החלטה

1.
לפני בקשת התובעת לגילוי מסמכים ספציפיים.

2.
המסמכים המבוקשים הם:

א.
פנקס חופשה.

ב.
דו"חות נוכחות לכל תקופת העבודה.

ג.
יומן אירועים לשנים 2012-2013.

ד.
יתרות קופת פנסיה.

ה.
הודעה לעובד.

3.
לטענת התובעת, התובע לא מלא אחר הצו לגילוי ועיון כללי במסמכים ואף פנייתה לנתבע ביום 23.6.2014 לגילוי ועיון במסמכים המבוקשים -לא נענתה.


4.
בתגובתו טען הנתבע כי יש לעכב את ההליכים המקדמיים ובכלל זה הליכי גילוי המסמכים וזאת לנוכח הגשת בקשה לאיחוד התיק שבכותרת עם תיק סע"ש 4854-09-13 המתנהל בפני
כב' השופטת גילה. לטענתו, טרם ניתנה החלטה בבקשה לאיחוד הדיונים ומשכך, אין מקום לניהול ההליכים המקדמיים בתיק זה.

יצוין כי הנתבע לא התייחס כלל לגופה של הבקשה ולמסמכים המבוקשים.

5.
בתגובה לתגובה שהוגשה על ידי התובע, נטען כי הנתבע זורה חול בעיני בית הדין, שכן הבקשה לאיחוד הדיון נדחתה כבר ביום 24.6.2014 בהחלטת כב' הנשיא כהן.

6.

לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובה, בתגובה לתגובה ובכתבי הטענות, אני סבורה שדין הבקשה להתקבל באופן חלקי מהנימוקים המפורטים מטה.

ראשית יצוין כי הבקשה לאיחוד הדיון נדחתה על ידי כב' הנשיא כהן בהחלטתו מיום 24.6.2014. לפיכך, אין מקום לעיכוב ההליכים בתיק דנן לרבות הליכי גילוי ועיון במסמכים.

לגופה של הבקשה יובהר כי נקודת המוצא להליך של גילוי ועיון במסמכים היא גילוי מרבי ורחב ככל האפשר של המסמכים הרלוונטיים לשאלות השנויות במחלוקת בין הצדדים. נקודת מוצא זו נובעת מהמטרה העיקרית של ההליך המשפטי לעשיית צדק.
חשיפת האמת מותנית בקיום דיון הוגן אשר בו ניתן יהיה לפרוש את מלוא התשתית הראייתית הרלוונטית ותינתן לכל צד האפשרות להתמודד באופן ראוי עם טענות הצד שכנגד. הכללים הנוהגים לענין גילוי ועיון במסמכים על פי סדר הדין האזרחי (לרבות משפט העבודה) נועדו לשרת
חתירה זו לחשיפת האמת וזאת
באמצעות חובתו של בעל דין לגלות ולאפשר עיון במסמכים המצויים בשליטתו ובחזקתו לרבות מסמכים "מזיקים" וניהול ההליך "בקלפים פתוחים", כאשר כל צד יודע מראש מה המסמכים שבידי הצד האחר.
אמנם, התובעת לא פירטה את הרלוונטיות של המסמכים המבוקשים למחלוקות בתיק ואולם מעיון בכתבי הטענות עולה כי לטענת התובעת היא לא יצאה לחופשה במהלך כל תקופת העבודה, בעוד שלטענת הנתבע, התובעת יצאה לחופשה בהתאם לתשלום המופיע בתלושי השכר. לפיכך, פנקס החופשה הינו מסמך רלוונטי לצורך בירור טענות הצדדים בדבר יציאת התובעת לחופשה בפועל במהלך תקופת העבודה. כך גם, לטענת התובעת היא עבדה שעות נוספות רבות בעוד שהנתבעת טוענת שהתובעת כלל לא עבדה שעות נוספות. לפיכך, דוחות נוכחות ויומן אירועים לתקופת עבודת התובעת הינם מסמכים רלוונטיים לצורך בירור המחלוקות.
לעומת זאת, משאין מחלוקת שלא ניתנה לתובעת הודעה לעובד בדבר תנאי עבודה כאמור בסעיף 26 לכתב הגנה אין מקום לחייב את הנתבע לגלות מסמך שאינו קיים. באופן דומה, אין מקום לחייב את הנתבע להמציא דוחות של קופת פנסיה, משעה שלתובעת לא בוצעו הפרשות לפנסיה (סעיף 33 לכתב ההגנה).

7.
אשר על כן, הנתבע ימציא לתובעת תצהיר גילוי מסמכים כללי ויגלה לה את המסמכים הספציפיים המפורטים בסעיפים 1(א) – 1(ג) לעיל בתוך 30 ימים מהיום.

8.
הוצאות הבקשה ילקחו בחשבון בתום ההליך.


ניתנה היום, ט' תמוז תשע"ד,
(
07 יולי 2014), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.











סעש בית דין אזורי לעבודה 4260-10/13 יעל גולדברג נ' גיא ביטון (פורסם ב-ֽ 07/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים