Google

ויקטור קנטרוביץ - מוסדות תפארת משה בצלאל

פסקי דין על ויקטור קנטרוביץ | פסקי דין על מוסדות תפארת משה בצלאל

4099-09/13 סעש     15/07/2014




סעש 4099-09/13 ויקטור קנטרוביץ נ' מוסדות תפארת משה בצלאל








בית דין אזורי לעבודה בירושלים


סע"ש 4099-09-13



15 יולי 2014
לפני:
כב' השופט אייל אברהמי
, סגן הנשיאה
ה
תובע
:
ויקטור קנטרוביץ
ע"י ב"כ: עו"ד אחוה פודים

-

ה
נתבע
:
מוסדות תפארת משה בצלאל
ע"י ב"כ: עו"ד חן לבנת

החלטה

1.
בפני
י בקשת הנתבעת למתן צו למשרד הפנים למתן דו"ח הכניסות והיציאות של התובע לארץ בשנים 2013 -2015, הואיל ולטענתה ניצל מעבר למכסת ימי החופשה שלו וטס לחו"ל פעמים רבות.

2.
התובע התנגד לבקשה וטען כי הוגשה לאחר השלב המקדמי ולאחר שכבר הוגש תצהירו באופן שיחייבו להגיש תצהיר משלים וכן ללא תצהיר לתמיכה בטענות עובדתיות. לטענת התובע הנתבעת לא הצביע על טעם מיוחד למתן הצו ולהגשת הבקשה המאוחרת, כאשר החובה לניהול פנקס החופשה מוטלת עליה. לטענת התובע מתן הצו יגרור פגיעה משמעותית בפרטיותו אשר אינה מוצדקת בנסיבות אלו. כמו כן התובע טוען כי הדו"ח לא יועיל הואיל ולטענת הנתבעת התובע ניצל ימי חופשה אף מסיבות שאינן קשורות ביציאה לחו"ל. כמו כן טען התובע כי ישנן חופשות שאינן בתשלום.

3.
לטענת הנתבעת בתשובתה מתן הצו דרוש על מנת למנוע עיוות דין ולפיכך מוצדק לעשות כן אף לאחר השלב המקדמי של ההליך, בפרט שמדובר בעניין שלא הוכרע ולא נדון בשלב המקדמי אלא הושאר כפלוגתא בהליך. כמו כן הודיעה כי היא מסכימה להגשת תצהיר משלים מטעם התובע לעניין זה ככל יידרש והתרעמה על התנגדותו של התובע אשר מבהירה כי ברצונו להסתיר, כאשר מדובר אך בדו"ח טכני שאין בו משום פגיעה בפרטיות התובע ויש בו כדי לסייע בפתרון המחלוקת בתיק.

4.
לאחר עיון בטענות הצדדים, הגענו למסקנה כי דין הבקשה להתקבל מטעמיה. אכן, ראוי היה מלכתחילה שכל הבקשות למתן צווים תידונה ותתבררנה בשלב המקדמי. עם זאת, אין המדובר בבקשה מאוחרת באופן שיפגע בתובע. דיון ההוכחות קבוע לסוף חודש ינואר 2015 ויהיה סיפק בידי התובע להגיש תצהיר משלים בנוגע לדו"ח הכניסות והיציאות לארץ ככל שיבקש זאת.
מתן הצו כמבוקש וקבלת הדו"ח לתיק בית הדין יאפשרו בירור אמתי ויסודי של הסוגיה הנתונה במחלוקת בין הצדדים. שאלת מספר ימי החופשה שלקח התובע הנתונה במחלוקת היא שאלה מהותית ורלוונטית לתיק. כמו כן מדובר בדו"ח טכני של יציאות וכניסות לארץ ולא במידע פולשני. לפיכך נראה כי אין בחשיפת המידע על יציאות התובע לחו"ל משום פגיעה בפרטיותו המצדיקה אי מתן הצו. דומה שיהיה בירור נכון ויעיל יותר של הסוגיה אם ייעשה גם על סמך מסמך רשמי של משרד הפנים ולא רק על סמך טענותיהם של הצדדים. מובן כי עדיין ייתכן שהיו מחד חופשות נוספות שלקח התובע ולא יצא בהן לחו"ל, ומאידך חופשות שבהן נסע לחו"ל ולא קיבל תשלום (בשים לב להערת התובע בסיפת תגובתו, לעומת טענת הנתבעת כי שילמה לו על מלוא החופשות שלקח), והדבר יבורר על סמך עדויות וראיות הצדדים.

5.
הבקשה למתן הצו מתקבלת אפוא. הצו יינתן בהחלטה נפרדת.

6.
שאלת ההוצאות נדחית לסיום ההליך.

ניתנה היום, י"ז תמוז תשע"ד, (15 יולי 2014
)
, בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.









סעש בית דין אזורי לעבודה 4099-09/13 ויקטור קנטרוביץ נ' מוסדות תפארת משה בצלאל (פורסם ב-ֽ 15/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים