Google

עבד אלחפיז עודה - ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסווה

פסקי דין על עבד אלחפיז עודה | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסווה

1671-03/14 בבנ     16/07/2014




בבנ 1671-03/14 עבד אלחפיז עודה נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסווה








בית משפט השלום בכפר סבא



בב"נ 1671-03-14 עודה נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסווה

תיק חיצוני
:


בפני

כב' השופט
רונן פלג


המבקש

עבד אלחפיז עודה


נגד

המשיבה
ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסווה


החלטה

1.
לפניי בקשת המבקש להורות על עיכוב ביצועו של צו ההריסה המנהלי, שהוצא על ידי המשיבה ביום 24/2/14.

2.
להלן השתלשלות העניינים בהליך זה עד כה:

א.
המבקש הגיש ביום 2/3/14 בקשה דחופה למתן צו זמני לעיכוב ביצועו של צו ההריסה המנהלי ובקשה לביטולו של צו ההריסה. הבקשה נדחתה בהחלטת בית המשפט מיום 4/3/14.

ב.
ביום 9/3/14 הוגשה הבקשה בשנית במתכונת מתוקנת ובהמשך לכך ניתן צו לעיכוב ביצוע זמני עד לדיון שנקבע במעמד שני הצדדים.

ג.
בדיון מיום 18/3/14 הגיעו הצדדים להסכמה, אשר קיבלה תוקף של החלטה. בין היתר הוסכם כי עיכוב הביצוע של הצו יפקע וכי המשיבה תוכל לבצע את ההריסה לפי הצו החל מיום 1/4/14.

ד.
ביום 22/5/14 הגיש המבקש בקשה דחופה לעיכוב ביצוע צו ההריסה. בבקשה נטען כי המבקש הגיש ערר לוועדת ערר במחוז מרכז בקשר למבנה נשוא הצו ואולם עקב מחלתו של ב"כ המבקש, נדחה הדיון בפני
וועדת הערר מיום 21/5/14 ליום 9/7/14.

ה.
הבקשה הועברה לתגובת המשיבה ומשזו לא נתקבלה הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע הצו עד ליום 10/7/14.

ו.
ביום 13/7/14 הוגשה בקשתו הנוכחית של המבקש, כאמור לעיכוב ביצוע נוסף של צו ההריסה המנהלי.

3.
המבקש טוען בבקשתו כדלקמן:

א.
בדיון בוועדת הערר מיום 9/7/14 נקבע כי הדיון יימשך ביום 8/9/14, על מנת לבדוק אפשרות להתאמת המבנה המתוכנן לדרישות הוועדה.

ב.
אם יבוצע הצו עלולים המבקש ובני משפחתו להיוותר ללא קורת גג. בנסיבות שבהן טרם ניתנה החלטת הוועדה, יש לאפשר את עיכוב הביצוע.

4.
המשיבה מתנגדת לבקשה מן הטעם שהחלטת בית המשפט מיום 18/3/14 הייתה החלטה סופית, אשר ניתנה על בסיס הסכמת הצדדים. נטען כי בית המשפט כבר סיים את מלאכתו וכי על המבקש לפנות לערכאה המוסמכת.

דיון והחלטה

5.
צו הריסה מנהלי, מכוחו של סעיף 238א לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה - 1965, מיועד לתת מענה מיידי ואפקטיבי כנגד בניה בלתי חוקית המצויה בעיצומה, על מנת למנוע יצירת עובדות מוגמרות בשטח.

6.
עיכוב ביצועו של צו ההריסה המנהלי לחודשים ארוכים חוטאת למטרת החוק. בהקשר זה נקבע על ידי בית המשפט העליון ברע"פ 4831/09 עבאדי נ' הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, דינים עליון 2009 (59) 76 כדלקמן:

"לסיום, הרתעת עברייני החוק בתחום הבנייה - והמבקש בכללם - אשר נוטלים לידיהם את הדין ומקימים מבנים בלתי חוקיים, מחייבת טיפול מיידי ויעיל. פתיחת הליכים להסדרת בניית החממה בדיעבד, לאחר התחלת עבודות הבניה, איננה מכשירה את השרץ. ייעודם וחיוניותם של צווי ההריסה המנהליים הוא בהפסקת נוהל פסול זה, בו מנסה העבריין לקבוע עובדות בשטח ורק לאחר מכן לנסות ולהשיג את ההיתרים הנדרשים ... בעקבות ניהול ההליכים המשפטיים בתיק זה, אנו עומדים כיום כעבור יותר משנה ממועד הוצאת הצו - הבניה הבלתי חוקית עומדת על תילה ואישורים אין. אין כל הצדקה לעכב את ביצוע צו ההריסה המנהלי גם מעבר לכך".

7.
יתרה מכך, הצדדים הגיעו להסכמה אשר קיבלה תוקף של החלטה בדבר עיכוב ביצוע צו ההריסה עד ליום 1/4/14. אמת היא שהמשיבה לא מיהרה לבצע את ההריסה ואף לאחר הגשת הבקשה הראשונה הסכימה בשתיקה לעיכוב נוסף. אין בהסכמות הקודמות כדי לחייב את המשיבה להסכים שוב.

8.
זאת ועוד, המבקש צירף לבקשתו זימון בלבד לדיון בפני
וועדת הערר המחוזית אשר נקבע ליום 8/9/14. לא הוצגו נתונים ביחס לדיון שהתקיים ביום 9/7/14, אם בכלל התקיים, ואין שום בסיס לטענת המבקש כי בכוונת הוועדה לבדוק את התאמת המבנה לדרישותיה.

9.
אשר על כן אני מורה על דחיית הבקשה לעיכוב ביצועו של צו ההריסה המנהלי.

ניתנה היום, י"ח תמוז תשע"ד, 16 יולי 2014, בהעדר הצדדים.









בבנ בית משפט שלום 1671-03/14 עבד אלחפיז עודה נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסווה (פורסם ב-ֽ 16/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים