Google

אסנת טסלר, יצחק מאיר טסלר - מיכל כספי, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על אסנת טסלר | פסקי דין על יצחק מאיר טסלר | פסקי דין על מיכל כספי | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

32578-01/14 תק     30/06/2014




תק 32578-01/14 אסנת טסלר, יצחק מאיר טסלר נ' מיכל כספי, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה



ת"ק 32578-01-14 טסלר ואח' נ' כספי ואח'




בפני

כב' השופטת רחל חוזה
, סגנית נשיא (בדימ')


תובעים

1
.

אסנת טסלר

2
.
יצחק מאיר טסלר


נגד

נתבעות
1. מיכל כספי
2. הראל חברה לביטוח בע"מ


פסק דין


בתאריך 29.9.13, ברחוב ורדיה שבחיפה, התרחשה תאונת דרכים בין רכב התובע 2, הנהוג ע"י אשתו, התובעת 1 (להלן: "התובעת"), ובין רכב הנתבעת 1 (להלן: "הנתבעת"), הנהוג על ידה והמבוטחת ע"י הנתבעת 2.

לטענת התובעת, משסיימה את נסיעתה לאחור ביציאה ממקום החניה בו חנה רכבה, וזאת בנסיעה באלכסון לכביש, בצד ימין הדרך לכיוון הנסיעה, ולאחר שכבר
ביקשה להתחיל
בנסיעה ישר
קדימה – רכב הנתבעת שהגיעה מאחור ניסה לעוקפה ופגע בה.

לדברי התובעת, ראתה את רכב הנתבעת מתקרב לעברה ומאיט את מהירות נסיעתו כמעט עד כדי עצירה והיא, התובעת, היתה משוכנעת כי הנתבעת רואה את רכבה.
התובעת המשיכה בנסיעתה, הן ביציאה ממקום החניה בנסיעה לאחור והן בתחילת נסיעתה קדימה, עד שנגרמה פגיעה ברכב הנתבעת, בפינה האחורית שמאלית של רכבה, הוא רכב התובעת.

לדברי הנתבעת, לא ראתה כלל את רכב התובעת בכל מהלך נסיעתו לאחור, ביציאה ממקום החניה, עד שחשה במכה בפינה הקדמית ימנית של רכבה.
לטעמה, לא ניסתה כלל לעקוף את רכב התובעת.

לאחר שנשמעו מלוא הראיות והובאו בפני
בית המשפט תצלומי הנזקים ברכבים, הנני קובעת כי אחת משתי הנהגות נהגה ברכבה ברשלנות ובחוסר זהירות וכי כל אחת מהנהגות אחראית במידה שווה לקרות התאונה.

התובעת נהגה ברכבה בחוסר זהירות, עת נסעה לאחור ונכנסה לנתיב הנסיעה של רכב הנתבעת, כאשר אינה מוודאת כהלכה כי אכן הנתבעת עוצרת את רכבה כליל ומאפשרת לתובעת להשלים את יציאתה מהחניה ולהמשיך בדרכה קדימה.

הנתבעת נהגה ברכבה בחוסר זהירות, עת לא ראתה כלל את רכב התובעת הנוסעת לאחור ופגעה עם הפינה הקדמית ימנית של רכבה בפינה האחורית שמאלית של רכב התובע.
גם אם סונוורה הנתבעת ע"י השמש, אין בכך כדי לשמש לה כהגנה כאשר לא היה מקום כי תמשיך בנסיעתה כאשר איננה רואה את הנעשה בדרך.

לקביעתי, יש בסימני הנזק שברכבים כדי לאשש את טענת התובעת כי בעת התאונה כבר היתה לקראת תחילת נסיעתה קדימה ישר, כאשר רכבה כבר משלים לגמרי, או כמעט לגמרי, את כניסתו לנתיב הנסיעה ומתיישר בו כדי להתחיל את נסיעתו קדימה.

משמע, הנתבעת היתה צריכה להבחין ברכב התובעת ולסגל דרך נהיגתה כך, שלא תגרם תאונה, בין ע"י עצירת רכבה כליל ובין ע"י מתן התראה – צפירה לתובעת שלא תמשיך בנסיעתה לאחור, אל תוך נתיב הנסיעה, וכי תאפשר לנתבעת להמשיך בדרכה ללא עצירה.

הוכח כי בתאונה נגרמו לרכב התובעת נזקים בסך של 9,849 ₪ וירידת ערך בסך של 1,524 ₪, כנקבע בדוח השמאי שלא נסתר.
כן נשאה התובעת בשכ"ט השמאי בסך של 1,250 ₪.
סה"כ 12,623 ₪.

כאשר קבעתי כי התובעת אחראית לקרות התאונה במידה שווה לזו של הנתבעת, הנני קובעת כי על הנתבעת לפצות את התובעת במחצית נזקיה, בסך של 6,311.5 ₪.

אשר על כן, הנני מחייבת את הנתבעות, במאוחד ובמיוחד, לשלם לתובעים במאוחד ובמיוחד את הסך של 6,311.50 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל.

בהתחשב בקביעותיי לענין האחריות לתאונה, לא מצאתי מקום לחייב הנתבעות בתשלום הוצאות משפט לתובעים.





יש זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בחיפה וזאת תוך 15 יום ממועד המצאת

פסק דין
זה.

מזכירות ביהמ"ש תמציא עותק פסק הדין לצדדים.



ניתן היום,
ב' תמוז תשע"ד, 30 יוני 2014, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 32578-01/14 אסנת טסלר, יצחק מאיר טסלר נ' מיכל כספי, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים