Google

013 נטוויז'ן בע"מ - גבריאל חי עזרא

פסקי דין על 013 נטוויז'ן בע"מ | פסקי דין על גבריאל חי עזרא

4818-10/13 תת     01/07/2014




תת 4818-10/13 013 נטוויז'ן בע"מ נ' גבריאל חי עזרא








בית משפט השלום ברחובות



ת"ת 4818-10-13 013 נטוויז'ן בע"מ
נ' עזרא




תיק חיצוני: 02-22248-13-8




בפני

כב' הרשם
איתי רגב


תובע
ת

013 נטוויז'ן בע"מ


נגד


נתבע

גבריאל חי עזרא



החלטה


בפני
בקשת הנתבע להורות על מתן רשות להתגונן בפני
תביעה בסדר דין מקוצר שהוגשה כנגדו על ידי התובעת, ולפיה, נותר חייב לה בגין שימוש בשירותיה סך 427.32 ₪.
הנתבע טוען כי מסר לתובעת פרטי כרטיס אשראי לערבון בלבד ולא לחיוב, כאשר בפועל לא הבחין בכך שהכרטיס מחויב במשך כ-8 חודשים (כפי שהעיד כשנחקר על תצהירו בדיון מיום 10.6.14: "מדובר בסכומים כל כך פעוטים שאדם לא שם לב אליהם ... מי שם לב לשטויות האלה" – עמ' 2 לפרוטוקול).

בדיון בפני
הדגישה ב"כ התובעת כי לא הוכחו טענות הנתבע בתצהירו, ועל כן יש לדחות את בקשת רשות ההתגוננות שלו, בעוד שהנתבע הדגיש כי ביקש "באופן ברור" להתנתק משירותי התובעת ולמרות זאת המשיכה התובעת לחייב את כרטיס האשראי.
הנתבע ביקש להסתמך על הקלטות השיחות שבוצעו בינו ובין נציגי השירות של התובעת, אך לדברי ב"כ התובעת הקלטות אלו נמחקות בחלוף 18 חודשים ממועד כל שיחה ולכן לא ניתן לאתרן עוד. לכך השיב הנתבע כי ביקש את ההקלטות עוד בחודש אוקטובר 2018 – מועד בו היו אמורות עדיין ההקלטות להשמר וניתן היה להמציאן לעיונו.

הלכה פסוקה היא כי בית המשפט יעניק למבקש רשות להתגונן במקום שבו הובהר כי אין המדובר בהגנת בדים.
מטרתו
של הליך בסדר דין מקוצר הינה למנוע דיון בתובענות אשר ברור ונעלה מכל ספק, שבהן אין למבקש כל סיכוי להצליח בהגנתו (על כך ראה ע"א 3374/05, אוזן נ' בנק איגוד לישראל בע"מ, פורסם בנבו, שם סקר בית המשפט העליון מפי כב' השופטת ארבל את ההלכות בכל הנוגע למתן רשות להתגונן, ראה סעיף 6 לפסק הדין). אין בית המשפט בוחן בשלב זה כיצד יוכיח הנתבע את טענותיו, והנחה היא כי יוכל לעשות כן בבוא העת.
בענייננו, ככל שיעלה בידי הנתבע להוכיח כי אכן ביקש להפסיק לקבל את שירותי התובעת והדבר לא נעשה, לא ניתן לומר כבר עתה כי אין לו כל סיכוי להצליח בהגנתו.

לפיכך,
ניתנת
לנתבע הרשות להתגונן.
התצהיר
ישמש
כתב הגנה.
בהתאם לתקסד"א ולאור סכום התביעה, התובענה תידון בסדר דין מהיר.

התובע ימציא לבית המשפט ולצד שכנגד את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה בהתאם לתקנות 214ג' ו-241ח', בתוך 30 יום מהיום. הנתבעת תעשה כן בתוך 45 יום מהיום.

תצהירי עדות ראשית מטעם העדים יוגשו בתוך 90 יום מהיום על ידי כל הצדדים במקביל. לתצהירים יצורפו המסמכים שעליהם מסתמך העד בעדותו. עד המסרב למסור תצהיר ואשר יש כוונה להעידו במשפט, יגיש בעל הדין בתוך המועד האמור הודעה המפרטת את מועד פנייתו לעד ליתן תצהיר ואת נסיבות סירובו. עד זה לא יוזמן לבית המשפט אלא אם ניתנה החלטה על כך מבית
המשפט. תצהיר אשר לא יוגש במועד, לא יוגש אלא ברשות בית המשפט. עד אשר לא הוגש תצהיר מטעמו לא יוכל להעיד, אלא ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו.

התיק יועבר ליחידה המשפטית לקביעת מועד לישיבה מקדמית
.

נוכח סכום התובענה מומלץ כי הצדדים יבואו בדברים ויעשו נסיון נוסף לפתור את המחלוקת ביניהם מחוץ לכתלי בית המשפט.


ניתנה היום, ג' תמוז תשע"ד, 01 יולי 2014, בהעדר הצדדים.













תת בית משפט שלום 4818-10/13 013 נטוויז'ן בע"מ נ' גבריאל חי עזרא (פורסם ב-ֽ 01/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים