Google

עז' המנוח אבראהים בן מחמוד חילו ז"ל (המנוח) ואח' - האפוטרופוס לנכסי נפקדים - עז' המנוח סלים מוצטפא יאסין ז"ל (המנוח) ואח'

פסקי דין על עז' המנוח אבראהים בן מחמוד חילו ז"ל (המנוח) ואח' | פסקי דין על האפוטרופוס לנכסי נפקדים - עז' המנוח סלים מוצטפא יאסין ז"ל (המנוח) ואח'

32354-06/11 א     26/07/2014




א 32354-06/11 עז' המנוח אבראהים בן מחמוד חילו ז"ל (המנוח) ואח' נ' האפוטרופוס לנכסי נפקדים - עז' המנוח סלים מוצטפא יאסין ז"ל (המנוח) ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 32354-06-11 אבראהים בן מחמוד חילו ז"ל(המנוח) ואח' נ' האפוטרופוס לנכסי נפקדים מינהל מקרקעי ישראל- נצרת עילית ואח'




תיק חיצוני:














בפני
כב' השופט אמיר טובי


התובעים

עז' המנוח אבראהים בן מחמוד חילו ז"ל (המנוח) ואח'


נגד

הנתבעים

האפוטרופוס לנכסי נפקדיםעז' הנוח סלים מוצטפא יאסין ז"ל (המנוח) ואח'




<#1#>
<#1#

החלטה

בפתח ישיבת ההוכחות שנועדה בתיק זה ליום 7.7.2014 הודיעו ב"כ הצדדים כי הגיעו להסדר דיוני לפיו תוכרע התביעה על סמך החומר המצוי בתיק בית המשפט, לאחר הגשת סיכומים בכתב, וללא שיהא צורך בחקירת המצהירים מטעם הצדדים. הסדר זה קיבל תוקף של החלטה, ובעקבותיו נקצבו המועדים להגשת סיכומים בכתב.

ב"כ הנתבעים 5 ו- 7 נעדר מהדיון על אף שזומן כדין, ולכן הוריתי לב"כ התובעים להמציא העתק ההחלטה לידיו, תוך שצוין כי באם יבקש להצטרף להסדר יהיה רשאי להגיש סיכומיו על פי המועדים שנקבעו.

ביום 14.7.2014 הגיש ב"כ הנתבעים 5 ו- 7 הודעה לפיה הוא מתנגד להסדר הדיוני. נאמר בין היתר כי היעדרותו מן הדיון שנועד כאמור לשמיעת ההוכחות נעוצה בכשל טכני ביומנו וברישום שגוי לגבי מועד הדיון. ב"כ יתר הצדדים נתבקשו להגיב לבקשה ואלה שהגיבו הודיעו כי הם מותירים את ההכרעה בה לשיקול דעת בית המשפט.

איני רואה לנכון לכפות על בעל דין הסדר דיוני שאינו חפץ בו. מטעם זה אני מורה על ביטול ההחלטה שנתינה בעקבות אותו הסדר. יחד עם זאת ראוי להפנות לכך שהישיבה שבפתחה הודיעו הצדדים על ההסדר, ממנה נעדר ב"כ הנתבעים 5 ו-7 כאמור, נועדה לשמיעת הראיות. אילולא ההסדר הדיוני, היו נשמעות הראיות באותו מועד וספק באם ניתן היה להשיב את הגלגל לאחור. במובן זה, לנתבעים 5 ו- 7 ניתנה הזדמנות נוספת לשטוח טענותיהם בפני
בית המשפט משנקבע כי הם רשאים להגיש סיכומיהם על פי המתווה שנקבע בהסדר הדיוני. בכל מקרה שבו היתה מתקיימת ישיבת ההוכחות, היתה הזדמנות זו נשללת מהם. ודוק – מדובר בישיבת הוכחות אליה זומן ב"כ הנתבעים כדין. יחד עם זאת, איני רואה כאמור מקום לחייב את הנתבעים בהסדר חרף מחדליהם.

יחד עם זאת, אני רואה לחייב את הנתבעים 5 ו- 7 בהוצאות לטובת אוצר המדינה. לתיק זה יוחדה ישיבת הוכחות שבפתחה הושג הסדר דיוני כאמור. היעדרות ב"כ הנתבעים 5 ו-7 מן הדיון מקורה לדבריו, בטעות ברישום ביומנו. טעות זו מחייבת קביעת התיק מחדש והקצאת זמן שיפוטי חדש לשמיעת ההוכחות. כל זאת על חשבון תיקים אחרים הממתינים לתורם. אין כל הצדקה להתנהלות זו וגם אם מדובר בטעות הרי שבזבוז הזמן השיפוטי והנזק המערכתי שנגרם בעקבותיה מצדיק חיוב בהוצאות.

לפיכך, אני מורה על ביטול ההסדר הדיוני עליו הודיעו הצדדים ביום 7.7.2014 וקובע ישיבת קדם משפט ליום 14.9.2014 שעה 9:00.

הנתבעים 5 ו- 7 ישלמו, יחד ולחוד, הוצאות לטובת אוצר המדינה בסך 2,500 ₪.

המזכירות תמציא החלטה זו לב"כ הצדדים.

המזכירות תמציא החלטה זו למרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות בהנהלת בתי המשפט.

ניתנה היום, כ"ח תמוז תשע"ד, 26 יולי 2014, בהעדר הצדדים.













א בית משפט מחוזי 32354-06/11 עז' המנוח אבראהים בן מחמוד חילו ז"ל (המנוח) ואח' נ' האפוטרופוס לנכסי נפקדים - עז' המנוח סלים מוצטפא יאסין ז"ל (המנוח) ואח' (פורסם ב-ֽ 26/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים