Google

מדינת ישראל - אורסאן סאבא

פסקי דין על אורסאן סאבא

22612-05/14 מת     10/07/2014




מת 22612-05/14 מדינת ישראל נ' אורסאן סאבא




לך





בית משפט השלום בתל אביב - יפו
מ"ת 22612-05-14 מדינת ישראל
נ' סאבא(עציר)
10 יולי 2014


בפני
כב' השופטת מעין בן ארי



המבקשת

מדינת ישראל


נגד

המשיב

אורסאן סאבא
(עציר)

<#1#>
נוכחים
:
ב"כ המבקשת עו"ד עדי חביב
ב"כ המשיב עו"ד שאדי כבהא
המשיב הובא באמצעות שב"ס
החלטה
נגד המשיב הוגש כתב אישום האוחז חמישה אישומים בגין עבירות של תקיפה, איומים, ופגיעה בפרטיות.

יש להפנות להחלטתי מיום 9.6.14 במסגרתה ראיתי להורות על שחרורו של המשיב בתנאים מגבילים הדוקים הכוללים פיקוח אנושי ואלקטרוני. במסגרת ערר שהוגש לבית משפט המחוזי הנכבד (עמ"ת 16710-06-14) הוחלט כי יש להמתין לתסקיר שירות המבחן, על מנת שניתן יהיה לבחון את רמת המסוכנות הנשקפת מהמשיב ולבחון את החלופה המתאימה.

בהתאם להחלטה האמורה, מונחים לפניי ארבעה תסקירים של שירות המבחן. מתסקיר מיום 8.6.14, שהונח לפני עוד בדיונים הקודמים, עלה כי המשיב מתייחס באופן שטחי למעשים המיוחסים לו ואף סירב לשוחח על הנושא עם שירות המבחן. השירות התרשם כי קיים סיכון להישנות התנהגות בעייתית ואולם לעת ההיא טרם שוחחו עם המתלוננת, ומכאן שלא היה מנוס מלדחות את הדיון. מתסקיר מיום 17.6.14, שהתקבל לאחר החלטת בית המשפט המחוזי, כאמור לעיל, שוחח שירות המבחן עם המפקחים המוצעים ולא ראה להמליץ המלצה סופית, שכן גם לעת ההיא טרם שוחחו עם המתלוננת. יש לציין שהשירות מציין שמדובר באנשים רציניים המכירים את המיוחס למשיב ואשר מבינים את החשיבות של הרחקתו מהמתלוננת. מתסקיר מיום 26.6.14 עולה כי שירות המבחן התרשם כי המשיב מתאר את יחסיו עם המתלוננת באופן שטחי, הוא אינו מעוניין להעמיק בבחירותיו ומתקשה להתייחס למשמעות בחירתו לקיים קשר זוגי בניגוד לעמדת משפחתו. שירות המבחן התרשם, פעם נוספת, מסיכון להישנות התנהגות בעייתית כלפי המתלוננת. משיחה עם המתלוננת עלה כי לאורך התקופה המשיב פעל באובססיביות כלפיה והיא התקשתה להציב לו גבולות. המתלוננת אף מסרה כי המשיב נהג לעקוב אחריה. לאור האמור, שירות המבחן התרשם מרמת סיכון שלא ניתן להפחיתה ללא הליך טיפולי אינטנסיבי. על אף הדברים האמורים, ניתנה למשיב הזדמנות נוספת על מנת שהשירות יבחן אפשרות להדק את הפיקוח האנושי בפיקוח אלקטרוני. מהתסקיר שמונח לפני היום מיום 7.7.14, עולה כי נוכח רמת הסיכון, ההתרשמות מיחס אובססיבי, לא ניתן להורות על שחרורו של המשיב לפיקוח האנושי, כאשר פיקוח אלקטרוני מהווה כידוע אמצעי טכני בלבד, המחזק את הפיקוח האנושי.

לחובתו של המשיב הרשעות קודמות בין היתר בעבירות של החזק סכין, גניבה, איומים ועבירות סמים. יתר על כן, לחובתו מאסר מותנה בן 4 חודשים בגין עבירת איומים.

אינני סבורה כי המלצת שירות המבחן, שניתנה במסגרת ארבעה תסקירים, נעוצה כל כולה בהתרשמות השירות מעמדתו של המשיב בנוגע לאישומים המיוחסים לו. השירות פרס את התרשמותו בנוגע לרמת הסיכון בנוגע לתסקירים, והסביר המלצתו בכלל הפרמטרים, לרבות לאחר שיחה עם המתלוננת. לכל זאת יש להוסיף את העבר הפלילי ואת המאסר המותנה.

עוד ראיתי להדגיש, כי בעבירות מעין אלה, בהן מואשם המשיב, נודעת חשיבות רבה להמלצת שירות המבחן, ביתר שאת כאשר כאמור הדיון הוחזר לבית משפט זה על מנת לקבל את המלצת שירות המבחן.

לאור האמור אני מורה על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים.

נקבע לדיון מקדמי לפי סעיפים 143 ו-144 לחוק סדר הדין הפלילי בפני
כבוד השופט עוזיאל ליום 11.8.14 בשעה 09:00.

המשיב יובא לדיון באמצעות שב"ס.

עד לאותו מועד יבואו הצדדים בדברים בניסיון לצמצם מחלוקות.

המזכירות תוודא קביעת המועד ביומן וזימון המשיב באמצעות שב"ס.

יש לאפשר 5 שיחות טלפון לרבות למכשירים סלולאריים על חשבון המדינה.
<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ב תמוז תשע"ד, 10/07/2014 במעמד הנוכחים.


מעין בן ארי
, שופטת







מת בית משפט שלום 22612-05/14 מדינת ישראל נ' אורסאן סאבא (פורסם ב-ֽ 10/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים