Google

ג.ד.ל.ש. בע"מ, חביב דכוור - נגם סעד

פסקי דין על ג.ד.ל.ש. | פסקי דין על חביב דכוור | פסקי דין על נגם סעד

4937-04/14 א     22/07/2014




א 4937-04/14 ג.ד.ל.ש. בע"מ, חביב דכוור נ' נגם סעד








בית משפט השלום בעכו



ת"א 4937-04-14 סעד נ' ג.ד.ל.ש. בע"מ
ואח'




תיק חיצוני:



מספר בקשה:
5

בפני

כב' השופטת
שושנה פיינסוד-כהן


מבקשים

1
.
ג.ד.ל.ש. בע"מ
2
.
חביב דכוור


נגד


משיב
ה
נגם סעד



החלטה


1.
התובעת (המשיבה דנן), הגישה תביעה לביטול פסק בורר וכן לביטול פסקי דין שונים שניתנו בעקבותיו (הליכים בעקבות בקשות שונות לאישור וביטול הפסק). עיקר נימוקיה עניינם בטענות למרמה וזיוף חתימתה על שני תצהירים בהליכים הקודמים וכן על זיוף מסמך ייפוי כוח לעו"ד מייצג בהליכים אלו. לדידה, רק עם קבלת התראה לפני נקיטת הליכי הוצאה לפועל (מיום 16.2.2014) נודע לה אודות ההליכים דלעיל בגינם ניתן פסק בורר (ופסקי הדין לאורו). לטענתה, לבית המשפט סמכות טבועה לבטל פסק הבורר ופסקי הדין השונים בנסיבות של מרמה.

2.
המבקשים הגישו בקשה לסילוק על הסף מחמת חוסר תום לב והעדר עילה. במסגרת זו הציגו המבקשים אישורי מסירת כתבי בי-הדין מיום 21.5.2004 לכלל הנתבעים בתביעה המקורית (ת.א 2561/04) (להלן: "התביעה המקורית") ובכללם למשיבה, חתומים על ידי
"ניבאל חליחל", אחות הנתבעת לדידם. כמו כן, מציגים המבקשים אישור מסירת אזהרה ומסמכים נוספים למשיבה בגין תיק הוצל"פ (מס' 08-15689-09-2) מיום 11.11.10, חתומים על ידי "לולאא", אחות המשיבה, לדידי המבקשים. עוד מציגים הודעת לשכת ההוצאה לפועל על זיכוי חשבון הזוכה ב

פסק דין
- ג.ד.ל.ש (המבקש 1 דלעיל) בסך 3,805.48 ₪ בעקבות תשלום שבוצע על פי שובר ידני בתיק ההוצאה לפועל בין הצדדים שבכותרת. בהסתמך על הנ"ל טוענים המבקשים כי המשיבה ידעה על קיום ההליכים כנגדה.

3.
מוסיפים וטוענים המבקשים, כי נימוקי המשיבה אינם מהווים עילה לביטול פסק בורר- לא הוכח זיוף; המשיבה לא צירפה תצהיר אחותה לתימוכין טענת הזיוף שכן שתיהן חתומות על אותו תצהיר; כמו כן לא הציגה חוות דעת גרפולוג; גם אישור הגשת התלונה אינו מיוחס לזיוף דווקא וכמו כן לא התייחסה המשיבה לסיכויי הצלחתה בתביעה המקורית ככל שתתקבל תביעה זו ובכך יש פגם מהותי.

4.
מסכימה אני עם המשיבה כי טענות לעניין אמינות טענת הזיוף הנם עניין להליך העיקרי ולא בטענות לסילוק על הסף. כמו כן דומני, כי שאלת סיכויי הצלחת התביעה אינם רלוונטיים שעה שמבוקש ביטול מחמת הצדק לכאורה ומחמת טענות לאי קבלת כתבי טענות ומסמכים בהליך הקודם ולחלופין בעילת מרמה ע"פ סמכותו הטבועה של בית המשפט.

5.
מאידך הקושי העיקרי מתעורר לאור הצגת אישורי מסירה מהם עולה כי כתב התביעה הומצא למשיבה כדין. שכן גם אם יוכחו טענות המשיבה אשר למרמה וזיוף, הרי שהמשיבה לא הציגה כל נימוק מדוע לא הוגש על ידה כתב הגנה בהליך המקורי. טענה כללית בדבר אי ידיעה אודות ההליכים המתנהלים כלפיה שעה שהוצג אישור מסירה כדין למשיבה אינה יכולה לעמוד. המשיבה בתגובתה לא טענה מאומה לעניין אישורי המסירה; בנקודה זו היה על המשיבה להוכיח ע"פ תצהיר הולם, כי מי שחתמה על אישור המסירה אינה מוכרת לה או לחלופין כי לא מסרה לידה כתב התביעה. בהעדר הוכחה כאמור הרי שלכאורה התביעה נעדרת עילה.

6.
על אף האמור ואך לאור העובדה כי אישור המסירה חתום על ידי "ניבאל חליחל" ולא על ידי התובעת עצמה, ולנוכח טענת התובעת בתביעתה, כי במהלך חודש אפריל 2004 נישאה ועברה להתגורר עם בעלה מוצאת אני לנכון לאפשר לתובעת את זכות הטיעון בנקודה זו בטרם יסגרו דלתות בית משפט בפני
ה. בנקודה זו יהא על התובעת להוכיח כי לא קיבלה כתב התביעה חרף אישור המסירה הקיים, שאם לא כן תדחה התביעה מחמת העדר עילה.

6.
במסגרת זו יתייחסו הצדדים גם לקיומו של אישור מסירת אזהרה למשיבה בתיק הוצאה לפועל שמספרו 08-15689-09-2. בנקודה זו די כי יוכח שהליכי ההוצל"פ נפתחו בגין פסק דינו של כב' השופט סאלח מיום 2.9.09, וככל שלא יופרך אישור המסירה הקיים בראיות סותרות.

7.
הצדדים מוזמנים לדיון ליום 30.10.2014 שעה 9.00 כשהם מצוידים בכל המסמכים הרלוונטיים. הדיון ינוהל בנוכחות הצדדים וב"כ. ככל שמי מהצדדים מבקש להגיש תצהיר יעשה כן עד לא יאוחר מיום 1.9.2014.

8.
במעמד הדיון תציג התובעת אישור מסירת התביעה לנתבע 3 אשר עד למועד זה לא הגיש כתב הגנה או כל תגובה אחרת מטעמו.

המזכירות תזמן את הצדדים.

ניתנה היום, כ"ד תמוז תשע"ד, 22 יולי 2014, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 4937-04/14 ג.ד.ל.ש. בע"מ, חביב דכוור נ' נגם סעד (פורסם ב-ֽ 22/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים