Google

שולמית הרן, ישראל הרן - ארז אל טחן, ש. שלמה רכב בע"מ

פסקי דין על שולמית הרן | פסקי דין על ישראל הרן | פסקי דין על ארז אל טחן | פסקי דין על ש. שלמה רכב |

27747-10/13 תק     31/07/2014




תק 27747-10/13 שולמית הרן, ישראל הרן נ' ארז אל טחן, ש. שלמה רכב בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 27747-10-13 הרן ואח' נ' אל טחן ואח'




בפני

כב' הרשמת הבכירה סיגל אלבו


תובעים

1
.
שולמית הרן

2
.
ישראל הרן


נגד


נתבעים

1.ארז אל טחן
2.ש. שלמה רכב בע"מ




פסק דין




לפני תביעה שעניינה תאונת שרשרת שאירעה ביום 5.1.13
בכביש ירושלים - תל אביב.

1.
במועדים הרלבנטיים לכתב התביעה היו התובעים הבעלים של רכב מסוג יונדאי סונטה מ.ר. 9616417 (להלן: "רכב התובעים").
2.
הנתבע 1 היה במועדים הרלבנטיים הנהג ברכב מסוג קיה מ.ר. 2477572
(להלן: "רכב הנתבעים"). הנתבעת 2 היא הבעלים של רכב הנתבעים.
3.
גרסת התובע הינה כי
עמד בנתיב השמאלי בכביש מס' 1, לאחר מחלף שורש, לאחר שכלי רכב שנסעו לפניו עצרו. בעודו עומד, הגיע רכב הנתבעים ופגע ברכב התובעים מאחור. בעקבות הפגיעה, נהדף רכב התובעים לעבר רכב של האו"ם שעמד לפניו, ומעוצמת המכה סטו רכב התובעים וכן הרכב של האו"ם לנתיב הימני. בהמשך, רכב נוסף שהגיע פגע ברכב הנתבעים, וזה נהדף לעבר כלי רכב נוספים. בעקבות התאונה ניזוק רכב התובעים הן בצדו האחורי והן בצדו הקדמי.
4.
גרסת הנתבעים לאופן התרחשות התאונה היא שונה. לגרסתם, רכב הנתבעים אשר נסע בכביש מס' 1 הבחין ברכב צד ג' שעמד בדרכו, ולפיכך החל לבלום את רכבו בחוזקה. תוך כדי נסיון הבלימה נפגע רכב הנתבעים מרכב אשר נסע מאחוריו ובשל כך הסתחרר ב-180 מעלות ונפגע על ידי שלושה כלי רכב נוספים. לטענת הנתבעים, רכב הנתבעים לא פגע ברכב התובעים ואף לא נהדף כלפיו.

דיון והכרעה
5.
העידו בפני
התובע, הנתבע 1 ואשת הנתבע 1.
6.
התובע העיד כי נסע בכביש ירושלים - תל אביב ובסמוך למחלף שורש עצר בנתיב השמאלי בעקבות פקק תנועה. התובע הביט לאחור אל עבר ילדיו אשר ישבו במושב האחורי, ואז ראה את את רכב הנתבעים מגיע ופוגע בו מאחור. בעקבות הפגיעה, נהדף רכב התובע אל עבר רכב של האו"ם, אשר עמד לפניו, ורכב והתובע ורכב האו"ם סטו לנתיב הימני בכביש.

7.
מנגד העיד הנתבע, כי נסע בכביש ירושלים -
תל אביב בנתיב הימני והבחין ברכב פג'ו לפניו אשר עצר, ועל כן בלם את רכבו בחוזקה, מבלי שפגע בו. אז הגיע רכב מאחוריו פגע בו מאחור ובשל הפגיעה הסתובב רכבו של התובע 180 מעלות ונעמד בנתיב השמאלי כשפניו לכיוון התנועה. אז ראה הנתבע רכב טנדר או ג'יפ המתקרב לרכבו ושמע מכות נוספות. הנתבע טען בעדותו כי רכבו נפגע בצדו האחורי, בפינה הימנית קדמית וכן בדלתות השמאליות, כאשר עיקר הפגיעה ברכבו היתה מאחור.
8.
אף אשת הנתבע העידה, כי רכב אשר נסע לפני רכב הנתבעים בלם ועל כן הנתבע בלם אף הוא. אז הגיע רכב שנסע מאחור, פגע ברכב הנתבעים ובעקבות הפגיעה הסתוב הרכב.

9.
לאחר ששמעתי את העדויות והתרשמתי מהן וכן בחנתי את הראיות שהוצגו לפני הגעתי למסקנה, כי התובע לא הרים את הנטל להוכיח כי רכב הנתבעים הוא הרכב שפגע בו מאחור והדף אותו אל עבר הרכב שעמד לפניו.
10.
כך, מדובר בשתי גרסאות סותרות, כאשר לא מצאתי טעם להעדיף את גרסת התובע, כי רכב הנתבעים הוא זה שפגע בו מאחור, על פני גרסת הנתבע ואשתו,
כי רכבם לא פגע ברכב התובע. הן הנתבע והן אשתו העידו, כי רכב הנתבעים לא פגע ברכב שלפניהם וכי המכה הראשונה שהיתה ברכב הנתבעים היתה מאחור, ועדותם היתה אמינה עלי.
11.
זאת ועוד, הנתבע הציג תמונות של רכבו לחר התאונה מהן עולה כי רכבו נפגע בצדו האחורי, בפינה הימנית קדמית וכן פגיעה קלה בדלתות. אילו אכן היה רכב הנתבעים פוגע בצדו האחורי של רכב התובע, הפגיעה ברכב הנתבעים היתה צריכה להיות לאורך החזית הקדמית ולא רק בפינה הימנית קדמית, כפי שקרה בפועל.
12.
בנוסף, הנתבע הציג לפני תמונות של כלי הרכב המעורבים בתאונה, בהן נראה רכב התובע כשהוא מצדו השמאלי של רכב הנתבעים, כאשר מלפני רכב הנתבעים עמד רכב אחר, שאינו רכבו של התובע.

13.
יצוין, כי לגרסת שני הצדדים, מדובר היה בתאונה בה היו מעורבים כעשרה כלי רכב לפחות. בנסיבות אלה, בהחלט ייתכן כי רכב אחר הוא שפגע ברכב התובע מאחור והדף אותו לעבר הרכב שלפניו. טענת התובע כי ראה בוודאות כי רכב הנתבעים הוא זה שפגע בו מאחור אינה סבירה בעיני, שכן התובע ציין כי התאונה אירעה בשעות הערב, כאשר היה כבר חושך, וייתכן בהחלט כי רכב אחר הוא שפגע בו מאחור.
14.
לאור האמור, אני קובעת כי התובע לא הרים את הנטל להוכיח כי רכב הנתבעים פגע בו מאחור, ועל כן אני דוחה את התביעה. בנסיבות העניין, אין צו להוצאות.



פסק הדין ניתן לערעור ברשות בלבד. בקשת רשות ערעור ניתן להגיש לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.








ניתן היום,
ד' אב תשע"ד, 31 יולי 2014, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 27747-10/13 שולמית הרן, ישראל הרן נ' ארז אל טחן, ש. שלמה רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 31/07/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים