Google

משטרת אום אל פחם - חוסני מחאמיד

פסקי דין על משטרת אום אל פחם | פסקי דין על חוסני מחאמיד

436-08/14 מי     02/08/2014




מי 436-08/14 משטרת אום אל פחם נ' חוסני מחאמיד




לך






בית משפט השלום בחיפה
מ"י 436-08-14 משטרת אום אל פחם
נ' מחאמיד


02 אוגוסט 2014


בפני
כב' השופט עמית רוזינס



המבקשת
משטרת אום אל פחם


נגד

החשוד
חוסני מחאמיד


<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת – רסמ דניאל ונטורה
ב"כ החשוד – עו"ד עלאא עתמאנה

סנגוריה ציבורית
החשוד באמצעות הליווי


<#3#>
החלטה

בפני
בקשה להורות על מעצרו של החשוד למשך 5 ימים, בחשד כי תקף את אחיו באמצעות עם סרגל משיש וגרם לו לחבלה של ממש בראשו.

עיון בתיק החקירה מלמד כי אכן, קיים סכסוך בין החשוד ואשתו לבין אחיו (המתלונן) ואשתו וקיימות טענות של שני הצדדים על תקיפה זה כנגד זה. לו בכך היו מתמצות העובדות, היה טעם רב בדברי הסנגור כי אין מקום להתייחס אחרת לחשוד זה מאשר אל אחיו, אשר אף כנגדו הוגשה תלונה והוא לא נעצר. אולם, לא כך הם פני הדברים. מעשי התקיפה המיוחס לחשוד זה הוא חמור מאוד, חמור בהרבה מאשר המעשים המיוחסים ליתר המעורבים. כמו כן, החבלות אשר נגרמו לאחיו של החשוד, בעקבות המעשים המיוחסים לחשוד, הינם חמורים. מדובר במכה בראש באמצעות סרגל שיש אשר גרמה לפצע משמעותי ולדימום ניכר אשר הוביל לצורך בטיפול רפואי, כולל הדבקת הפצע בחדר מיון והתמונות של החבלה נמצאות בתיק החקירה. מדובר במעשה אלימות חמור מאוד, אשר מקים מסוכנות ספציפית כלפי האח וכללית כלפי כולי עלמא. בהתחשב בעובדה זו, אני רואה להצדקה לאבחנה אשר נעשתה ע"י המשטרה, אשר החליטה לעצור חשוד זה ולא לעצור את המעורבים האחרים בפרשה. אציין כי חשוד זה לא טען כי נגרמו לו חבלות או כי הותקף ע"י אחיו. כמו כן, אשת החשוד, אמרה כי נגרמו לה חבלות וכי היא זקוקה לטיפול רפואי, אולם החוקר אשר חקר אותה רשם כי לא זיהה כל חבלות על גופה של אשת החשוד.

ברשימת פעולות החקירה הרשומה במסמך הסודי במ/1, כמה וכמה פעולות אשר אם ישוחרר החשוד הוא עלול להוביל לשיבושן, כולל חקירת בני משפחה ועדים. טענת הסנגור כי מראש ניתן להניח כי עדים אלו הינם "עדים נגועים", אינה מקובלת עלי, יש לאפשר את לערוך את החקירה ללא מתן אפשרות לחשוד לשבש אותה.

אשר לטענת הסנגור אשר לפגיעה בזכויותיו של החשוד, עיון בהודעת החשוד, מראה כי הודע לו על זכותו להתייעץ עם עורך דין, והוא השיב כי הוא לא מעוניין בעורך דין. משכך, לאחר שהחשוד הודיע כי הוא אינו מעוניין בעורך דין, לא נראה לי כי נגרמו לא פגיעה בזכויותיו או עיוות דין, כאשר לא הודע לו כי הוא יכול להתייעץ עם עורך דין מהסנגוריה הציבורית. כמו כן, אציין כי בהודעתו הכחיש את כל המיוחס לו, ולכן, לא ברור אם נגרם לו עיוות דין כתוצאה מכך שלא התייעץ עם עורך דין. מכל מקום, גם אם נגרמה פגיעה מסוימת בזכויותיו, ואיני מביע דעה מוחלטת בעניין זה, אין בכך כדי להצדיק מתן אפשרות לשיבוש הליכי חקירה בנסיבות העניין, וכן לא לחשיפת בני משפחתו של החשוד והציבור למסוכנות הנשקפת ממנו.

אשר על כן, בהתחשב עם כמות ומהות פעולות החקירה לביצעו, אני מורה על מעצרו של החשוד עד ליום שלישי 5.8.14 בשעה 12:00.

פרוטוקול זה מהווה אסמכתא לכליאה.


<#3#>

ניתנה והודעה היום ו' אב תשע"ד, 02/08/2014 במעמד הנוכחים.


עמית רוזינס
, שופט

הוקלד

על

ידי

דורית

וסרמן






מי בית משפט שלום 436-08/14 משטרת אום אל פחם נ' חוסני מחאמיד (פורסם ב-ֽ 02/08/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים