Google

מדינת ישראל - ראדי כנעאן, שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על ראדי כנעאן | פסקי דין על שירביט חברה לביטוח |

5515-06/13 תאמ     10/08/2014




תאמ 5515-06/13 מדינת ישראל נ' ראדי כנעאן, שירביט חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 5515-06-13 מדינת ישראל
נ' כנעאן ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופטת
שרון הינדה

תובעת
מדינת ישראל


נגד

נתבעים
1.ראדי כנעאן
2.שירביט חברה לביטוח בע"מ



פסק דין


1. לפניי תביעה לפיצוי בגין נזק שנגרם לרכבה של התובע כתוצאה מתאונה שארעה ביום 26.8.11.

2.
הצדדים חלוקים בשאלת האחריות לתאונה, כאשר כל צד טוען כנגד רעהו כי סטה לנתיב נסיעתו ופגע בו. לטענת התובעת רכב הנתבעים התפרץ מנתיב משתלב מימין, לא נתן לרכב התובעת זכות קדימה, פגע בו והדפו לכיוון אי תנועה שעליו עץ. מנגד טוענים הנתבעים כי רכבם נסע בנתיב הימני ורכב התובעת סטה לנתיב נסיעתו ופגע בו.

3.
בדיון שהתקיים בפני
העידו נהג התובעת והנתבע 1. כן הוגשו לעיונו תמונות הנזק בשני כלי הרכב המעורבים בתאונה, תמונות מקום התאונה וההודעות לתובעת ולנתבעת 2 אודות התאונה.

4.
נהג התובעת העיד כי נסע לכיוון ירכא לחתונה ורכב הנתבעים התפרץ מדרך צדדית עם שלט עצור. נהג התובעת אישר כי ראה את רכב הנתבעים מיד עם הכניסה שלו לצומת וסבר שהוא יעצור, אבל הוא לא עצר, פגע ברכב התובעת בצד ימין והדף אותו אל עבר עץ שהיה באי תנועה. לטענת נהג התובעת, אחרי הפנייה של רכב הנתבעים חנה רכב והוא לא יכול היה לפנות ימינה אלא היה צריך לחתוך את נתיב הנסיעה של רכב התובעת. נהג התובעת אישר כי שדה הראיה שלו רחוק ורואים טוב. כן אישר כי רכב הנתבעים כמעט השתלב בנתיב שלו.

5. הנתבע 1 (להלן: "הנתבע") העיד כי נסע בנתיב הימני שלו ופתאום הרגיש מכה חזקה בכנף השמאלית של רכבו. לטענתו הגיע מהנתיב הישר של ירכא, המקום פחות מ- 200 מטר לפני הכיכר. הנתבע הכחחיש שהגיע מרחוב צדדי
והתפרץ לצומת.

6.
עיון בתמונות זירת התאונה שצולמו בסמוך לתאונה ולאחריה עולה כי המדובר בכביש בעל שני נתיבים. אל הנתיב הימני משתלב כביש מבין מוסכים. עוד ניתן לראות כי בסמוך למדרכה הימנית וכן על המדרכה חונים כלי רכב הן לפני ההשתלבות והן לאחריה. כן ניתן לראות בתמונות כי מכיוון הכביש המשתלב קיים תמרות "תן זכות קדימה".

7.
המחלוקת בין הצדדים הינה האם רכב הנתבעים השתלב מהדרך הצדדית לנתיב הנסיעה של רכב התובעת או שנסע בנתיב הימני ורכב התובעת סטה מהנתיב השמאלי לנתיב הימני.


אין חולק בין הצדדים כי נהג התובעת נסע בנתיב השמאלי.



אין חולק גם כי רכב הנתבעים הגיע מימין לרכב התובעת.


נהג התובעת טען כי נסע לחתונה ונהג הנתבעים טען כי נהג התובעת אמר לו שהוא מיהר לחתונה.



בתמונות מזירת ניתן לראות כי בצד הימני חונים כלי רכב הן סמוך למדרכה והן עליה.


בנסיבות אלה, בהיעדר מחלוקת כי רכב התובעת נסע בנתיב השמאלי, הסבירות כי יעבור מנתיב שמאלי לנתיב ימני שחונים בו כלי רכב כשהוא ממהר נמוכה יותר מהסבירות שרכב הנתבעים המשתלב מדרך צדדית לכביש יכנס לנתיב הנסיעה של רכב התובעת בשל רכב חונה המפריע לו להיכנס לנתיב הימני כפי שנטען על ידי נהג התובעת.

8.
בנוסף, מוקדי הנזק בכלי הרכב גם הם מתיישבים עם גרסת נהג התובעת. רכב הנתבעים נפגע במחצית האחורית של הדופן השמאלית ואילו רכב התובעת נפגע בדופן האחורית הימנית ופינה הקדמית השמאלית.


מוקד הפגיעה ברכב הנתבעים מתיישב עם פנייה רחבה ימינה לצורך כניסה ישירות לנתיב השמאלי ולנוכח טענת נהג התובעת כי ראה את רכב הנתבעים וכי הוא כמעט השתלב בנתיב מובנת הפגיעה במחצית האחורית של הדופן השמאלי.


ברכב התובעת הפגיעה בדופן הימנית האחורית הגיונית לאור עדות נהג התובעת כי ציפה שרכב הנתבעים יעצור נראה כי לא האט או שינה מאופן נסיעתו ומסיבה זו נקודת המפגש בין כלי הרכב בחלקים האחוריים של הדפנות.

9.
סיכומו של דבר לאחר ששמעתי את עדויות הנהגים ועיינתי בתמונות הנזק בשני כלי הרכב ובתמונות מזירת התאונה סבורני כי גרסת נהג התובעת מתיישבת עם מוקדי הנזק, עם זירת התאונה ועם הגיונם של דברים, ועל כן אני מקבלת את גרסתו וקובעת כי האחריות לתאונה רובצת לפתחם של הנתבעים רכבם השתלב לנתיב הנסיעה של רכב התובעת בלי לתת זכות קדימה.


יחד עם זאת משעולה מעדות נהג התובעת כי ראה את רכב הנתבעים ולא נקט באמצעי זהירות כלשהם על אף שכטענתו שדה הראיה שלו טוב, נושא הוא באשם תורם לקרות התאונה.


בנסיבות אלה אני מחלקת האחריות בין הצדדים באופן בו הנתבעים נושאים באחריות בשיעור 80% ולתובעת אשם תורם בשיעור 20%.

10.
אשר על כן אני מחייבת את הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובעת סך של 29,307 ש"ח בצירוף הפרשי הצמדה מיום 28.12.11 ועד למועד התשלום בפועל, שכר העד כפי שנפסק בדיון בסך 400 ש"ח ושכר טרחת עורך דין בשיעור 11.8%.


המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים בדואר.

ניתן היום,
י"ד אב תשע"ד, 10 אוגוסט 2014, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 5515-06/13 מדינת ישראל נ' ראדי כנעאן, שירביט חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 10/08/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים