Google

אבי אורמן - משטרת ישראל - שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל

פסקי דין על אבי אורמן | פסקי דין על משטרת ישראל - שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר | פסקי דין על מדינת ישראל |

38650-08/14 עתא     26/08/2014




עתא 38650-08/14 אבי אורמן נ' משטרת ישראל - שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"א 38650-08-14 אורמן(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
ואח'







בפני

כב' השופט
שאהר אטרש


העותר
:

אבי אורמן

ת.ז. 065658775 (אסיר)

ע"י ב"כ עוה"ד דורין מנו ואח'



נגד


המשיבים
:

1. משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2. מדינת ישראל


החלטה

1.
העותר מבקש מבית המשפט להורות למשיבים להוציא אותו להלוויית אמו שנפטרה היום בשעה 04:00, הלוויה שאמורה להיערך היום בשעה 18:00.


המשיבים מתנגדים לעתירה ומבקשים להורות על דחייתה.

2.
עסקינן בעותר הנושא מאסר שמיני בן 6.5 שנים ו- 90 יום בגין ביצוע עבירות של חבלה גופנית חמורה, החזקת נשק, קשר לביצוע פשע וגניבת חלקי רכב; העותר התחיל לשאת את מאסרו ביום 1.8.10. העותר סווג לקטגוריה א' לאור שיוכו למשפחת פשע ולכן אינו יוצא לחופשות.

3.
בנימוקי העתירה נטען, כי העותר הוא אסיר חיובי אשר עבר הליך שיקומי וטיפולי ארוך במהלך מאסרו, אין לו בעיות משמעת והוא מתפקד כראוי; כן הודגש בנימוקי העתירה, כי בעבר נדחתה בקשה קודמת של העותר ליציאה בליווי לצורך ביקורה של אמו בהיותה מאושפזת בבית חולים אך בקשתו נדחתה, כך שהוא לא זכה להיפרד ממנה עובר לפטירתה.

4.
המשיבים דחו את בקשתו של העותר לצאת להלוויית אמו בליווי או להוצאתו לחופשה חריגה וזאת לאור עמדת גורמי המודיעין, לפיה נגד העותר קיים מידע מודיעיני העוסק בהפעלת לחץ ואיומים על אסירים ואזרחים; בנוסף, לחובת העותר עבירות משמעת מהעת האחרונה, כך שבהוצאתו של העותר להלוויה קיים חשש לחיי העותר ולחיי אזרחים חפים מפשע. עוד טוענים המשיבים, כי עם דחיית בקשתו של העותר קבע סממ"ז צפון, כי תיבחן בחיוב אפשרות הוצאתו של העותר לקבר אמו בהמשך, במועד שיישאר חסוי.

5.
לאחר שעיינתי בנימוקי העתירה ובנימוקי התשובה על נספחיהן באתי לכלל מסקנה, כי דין העתירה דחייה. סבורני, כי לאור הנתונים שעמדו בפני
המשיבים ובעיקר לאור עמדת גורמי המודיעין לא ניתן לקבוע, כי ההחלטה שלא להוציא את העותר להלוויה היא החלטה הנמצאת מחוץ למתחם הסבירות, לא כל שכן, כאשר הוצאתו כרוכה בסיכון חייו שלו ובסיכון חיי אחרים. האפשרות להוצאת העותר לקבר אמו בהמשך יש בה כדי לאזן נכונה בין בקשתו ההומנית של העותר לבין בטחון העותר והציבור, כפי שנטען ובצדק בכתב התשובה.

6.
נוכח המקובץ לעיל, אני מורה על דחיית העתירה.

ניתנה היום, ל' אב תשע"ד, 26 אוגוסט 2014, בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק לצדדים.













עתא בית משפט לעניינים מנהליים 38650-08/14 אבי אורמן נ' משטרת ישראל - שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 26/08/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים