Google

אביטל גזהאי, עו"ד יהודה גרינהויז לנדוי כונס נכסים - דוד גזהאי, הראל אורן, כונס נכסים רשמי תל אביב

פסקי דין על אביטל גזהאי | פסקי דין על עו"ד יהודה גרינהויז לנדוי כונס נכסים | פסקי דין על דוד גזהאי | פסקי דין על הראל אורן | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב |

3256-09/13 פשר     29/08/2014




פשר 3256-09/13 אביטל גזהאי, עו"ד יהודה גרינהויז לנדוי כונס נכסים נ' דוד גזהאי, הראל אורן, כונס נכסים רשמי תל אביב








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פש"ר 3256-09-13 גזהאי ואח' נ' כונס נכסים רשמי תל אביב




תיק חיצוני:





מספר בקשה:
3

בפני

כב' השופטת
איריס לושי-עבודי


מבקשים

1
.
אביטל גזהאי

2
.
עו"ד יהודה גרינהויז לנדוי כונס נכסים


נגד


משיבים

1. דוד גזהאי
2. הראל אורן
(מנהל מיוחד)
3. כונס נכסים רשמי תל אביב



החלטה

1.
בפני
י בקשת גרושתו של החייב (להלן: "המבקשת") להעביר מקופת הכינוס מחצית מתשלום חוב ארנונה החל על דירה שזכויות החכירה בה היו בבעלותה ובבעלות החייב ואשר נמכרה באמצעות כונס נכסים במסגרת הליכי הוצאה לפועל. המבקשת עותרת להעביר את תשלום מחצית הארנונה לידי המועצה המקומית בית אריה עופרים, וזאת מכספי מכירת הדירה אשר מחציתם הועברו לקופת הכינוס.

2.
כונס הכנסים שמונה למכירת זכויות המבקשת והחייב בדירה, ציין בתגובתו כי היה עליו להעביר את תשלום מסי הארנונה החלים על הדירה ואשר המבקשת והחייב חייבים בהם ביחד ולחוד, ישירות לידי המועצה מכספי המכר שנותרו בקופת הכינוס, אלא שטרם ביצוע העברת סכום זה ניתן צו לכינוס נכסי החייב.

3.
החייב התנגד להעברת התשלום בגין חוב הארנונה, מטעם מקדמי ולפיו כלל לא קיים חוב ארנונה למועצה וכן בטענה כי שעה שהחל בהליכי פשיטת רגל, יש בהעברת תשלום כזה כדי להוות העדפת נושים אסורה.

4.
המנהל המיוחד התנגד אף הוא לבקשה, בשל כך שהחלטת ראש ההוצאה לפועל בדבר העברת חלקו של החייב בתמורת המכר ניתנה לאחר מתן צו הכינוס ומשכך הוא סבור כי יש להותיר את הכספים שהועברו לקופת הכינוס בקופה, וכי על המועצה להגיש תביעת חוב.

5.
הכונס הרשמי הצטרף אף הוא לעמדה זו של המנהל המיוחד.

6.
לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות ומאחר והחלטת כבוד ראש ההוצאה לפועל בדבר קיומו של חוב למועצה ניתנה מספר ימים לאחר צו הכינוס, ומאחר וצו הכינוס קובע מפורשות כי כספים שלא הועברו לזוכה במועד המצאת צו הכינוס, יועברו לקופת הכינוס תוך 30 יום,
הרי שיש לקבל עמדת המנהל המיוחד והכונס הרשמי ולהותיר את הכספים בקופת הכינוס.

7.
מובן שאין בכך כדי לפגוע בזכותה של המועצה להגיש תביעת חוב.

8.
להשלמת התמונה יצוין כי מתגובת המועצה עלה כי יש לפסוק לכונס הנכסים שכר טירחה בגין הטיפול במכירה הנכס, ברם, נראה כי יש מקום להפנות בקשה כזו לראש ההוצאה לפועל.

המזכירות תעביר העתק החלטה זו לצדדים וכן לכונס הכנסים, עו"ד גרינהוייז.


ניתנה היום, ג' אלול תשע"ד, 29 אוגוסט 2014, בהעדר הצדדים.














פשר בית משפט מחוזי 3256-09/13 אביטל גזהאי, עו"ד יהודה גרינהויז לנדוי כונס נכסים נ' דוד גזהאי, הראל אורן, כונס נכסים רשמי תל אביב (פורסם ב-ֽ 29/08/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים