Google

מיכאל ליבוביץ,. חיים בראונשטיין - עו"ד מנחם אהרון

פסקי דין על מיכאל ליבוביץ | פסקי דין על . חיים בראונשטיין | פסקי דין על עו"ד מנחם אהרון

10441/04 רעא     09/01/2005




רעא 10441/04 מיכאל ליבוביץ,. חיים בראונשטיין נ' עו"ד מנחם אהרון






בבית המשפט העליון

רע"א 10441/04 - א'

בפני
:
כבוד הרשם יגאל מרזל
המבקשים:
1. מיכאל ליבוביץ
2. חיים בראונשטיין



נ ג ד

המשיב:
עו"ד מנחם אהרון


בקשה לפטור מאגרה ומהפקדת עירבון

החלטה
1. בפני
בקשה לפטור מאגרה ומהפקדת עירבון. לדברי המבקשים, שניהם לוקים במחלות קשות. שניהם נתמכים על ידי המוסד לביטוח לאומי וזקוקים להוצאות ניכרות לטיפול במחלתם. כמו כן, המשיב חייב להם סכום של 150,000 ₪ לאחר שהסכום הופחת על ידי בית המשפט קמא ועל אף תיק ההוצאה לפועל שמתנהל נגדו מסרב המשיב לשלם את החוב וטוען כי אין ביכולתו לשלם מעבר ל - 200 ₪ לחודש וזאת שעה שהמשיב עורך דין במקצועו ולו דירה ונכסים ואף חנויות במרכז חדרה. לבסוף, סיכוי המבקשים בבקשת רשות הערעור טובים.

2. המשיב מתנגד לבקשה. לדבריו, המבקשים נמנעו מלהציג את מלוא העובדות הנוגעות למצבם הכספי. למבקשים דירה שירשו בחדרה אשר מושכרת תמורת סכום שאינו נופל מ - 350$, הכנסות קבועות מקרן הפנסיה של המבקש מס' 2 וכן הון נוסף מכספי נאמנות בסך 130,000 ₪ שהמשיב הפקיד בחשבון נאמנות לטובת המבקש מס' 1 בעקבות הליך קודם שניהלו הצדדים. כמו כן, בקשתם של המבקשים לוקה שכן לא פרשו תמונה מלאה ומפורטת בדבר מצבם הכלכלי ולא צירפו את כל האסמכתאות אשר תומכות ומאשרות את האמור בתצהיר מטעמם.

3. לאחר עיון בבקשה, בתגובת המשיב ובבקשת רשות הערעור, נחה דעתי כי דין הבקשה להדחות. המבקשים חולים במחלות קשות ואין חולק כי נדרשים הם בשל כך לטיפולים שונים שעלותם בצידם. אולם לצרכי הבקשה שבפני
שומה היה עליהם להראות ולהוכיח את מצבם הכלכלי לאשורו. כך לא נעשה. אין בידי לקבוע מן החומר שבפני
אם אכן דברי המבקשים הם כהוויתם שעה שלא צורפו האסמכתאות הנדרשות. זאת ועוד, כעולה מעמדת המשיב, למבקשים הועבר פיקדון בסך 6,000 ₪ שהפקיד המשיב בערעורו בבית המשפט קמא ובתיק ההוצאה לפועל שפתחו המבקשים נגד המשיב התקבלו גם כן 2,400 ₪. המשיב אף שילם למנוחה, מכוחה באים המבקשים כאן, סך של 14,000 ₪, סכום שלא הוחזר עד לעת הזו. מבלי להכריע בטענות אלו לגופן ברי כי יש בהן לעורר ספק בטענות המבקשים במובן זה שלא ניתן לפטור אותם מאגרה וערבון. ממילא איני נדרש לבקשת המשיב לחקור את המבקשים על תצהירם. יחד עם זאת, המשיב אינו מכחיש כי הוא חב למבקשים סכום של ממש העולה על סכום הערבון אותו נהוג לקבוע בהליכים מסוג זה (150,000 ₪). כוונתו של המבקש להגיש ערעור מטעמו ככזו אינה יכולה לאיין חוב זה ולהעמידו בספק מהותי דיו בכדי שהחוב לא יוכל לשמש חלופת ערבון. בנסיבות אלו, נחה דעתי על כן כי יש להיעתר לבקשה החילופית של המבקשים. אשר על כן אני מורה כדלקמן: המבקשים ישלמו את מלוא האגרה בתיק זה תוך 10 ימים מעת ההמצאה. תוך מועד זה תומצא למשיב ולבית המשפט הודעה מטעם המבקשים לפיה הם מאפשרים קיזוז בלתי מותנה של עד 15,000 ₪ צמודים למדד ונושאים ריבית כחוק, בגין הוצאות שיפסקו – אם יפסקו - למשיב במסגרת הליך זה. בהיעדר תשלום אגרה או הפקדת חלופת הערבון כאמור ימחק ההליך או ידחה לפי העניין, ללא התראה נוספת.

ניתנה היום, כ"ח בטבת תשס"ה (9.1.2005).
יגאל מרזל

ר ש ם
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 04104410_l03.docהג
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il








רעא בית המשפט העליון 10441/04 מיכאל ליבוביץ,. חיים בראונשטיין נ' עו"ד מנחם אהרון (פורסם ב-ֽ 09/01/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים