Google

מוחמד אבו עראם, פאדי אבו עראם - מדינת ישראל

פסקי דין על מוחמד אבו עראם | פסקי דין על פאדי אבו עראם |

48255-04/14 עפג     03/09/2014




עפג 48255-04/14 מוחמד אבו עראם, פאדי אבו עראם נ' מדינת ישראל




לך






בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בפני
:
כב' ס. הנשיא השופטת ר. יפה-כ"ץ
, אב"ד


כב' השופט י. צלקובניק


כב' השופטת י. רז-לוי

03 ספטמבר 2014
עפ"ג 48255-04-14




המערערים:

מוחמד אבו עראם


פאדי אבו עראם


נגד

המשיבה:
מדינת ישראל
מהות הערעור
: ערעור על גזה"ד של בימ"ש השלום באשדוד (כב' השופטת שלו) בת.פ. 6356-07-13 מיום 8/4/14

נוכחים:
המערערים וב"כ עו"ד אבו עאמר עבד

ב"כ המשיבה עו"ד דרנבויים
<#1#>
פסק דין
המערערים, אחים תושבי יאטה, הורשעו בכך שביחד עם אחר, בתאריך 24/6/13, ביצעו עבירה של גניבת רכב, כאשר בצוותא חדא גנבו רכב מסוג מיצובישי באשדוד, לאחר שגרמו נזק לרכב על מנת להיכנס פנימה ולהתניע אותו. בסמוך ליציאה הדרומית מאשדוד, בשעה 03:00, בעת שנסעו באותו רכב, התבקשו המערערים והאחר לעצור בצד על ידי שוטרים, אולם, הם פתחו בנסיעה מהירה, תוך שפרצו את המחסום המשטרתי שהוצב בדרכם ורק כעבור נסיעה של כ-300 מטרים עצרו את הרכב בצד הדרך, יצאו ממנו וברחו בריצה. המערערים נעצרו ואילו האחר שהיה יחד עמם ואשר נהג ברכב, ברח. המערער 1 התחזה בפני
השוטר בשם של אח אחר.
בגין מעשים אלה, הורשעו המערערים בעבירות של גניבת רכב, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, כניסה לישראל שלא כחוק, שיבוש מהלכי משפט והתחזות לאחר. אין מחלוקת כי עבירת ההתחזות לאחר בוצעה על ידי המערער 1.
לאחר שביהמ"ש שקל את עברם הפלילי של המערערים, את חלקם בביצוע העבירות, את נסיבותיהם האישיות ואת חומרת המעשים, דן את המערער 1 למאסר בפועל של 22 חודש, להפעלת 9 חודשי מאסר שהיו תלויים ועומדים כנגדו, כך ש-7 חודשים ירוצו במצטבר לעונש שהוטל, ובסך הכל נדון המערער 1 ל-29 חודשי מאסר לריצוי בפועל החל מיום המעצר. המערער 2 נדון ל-16 חודשי מאסר לריצוי בפועל, הופעל עונש מאסר מותנה של 4 חודשים, כך ששני חודשים יצטברו לעונש שהוטל ובסך הכל נדון המערער 2 ל-18 חודשי מאסר לריצוי בפועל. כמו כן, נדונו שני המערערים לעונשי מאסר מותנים, לתשלום פיצוי בסך 1000 ₪ למתלונן ולחתימה על התחייבות. מכאן הערעור על חומרת העונש.

בדיון בפני
נו, התמקד ב"כ המערערים בעיקר בהחמרה בעונשו של מערער 2 לעומת עונשו של המערער 1, כאשר לעמדתו, כלל אחידות הענישה מחייב היה להטיל אותו עונש על שניהם, ומכאן שביקש להקל בעונשו של המערער 1 ולהעמידו, לכל היותר, על העונש שהוטל על אחיו.

ב"כ המשיבה סברה, שבימ"ש קמא צדק עת החמיר בעונשו של המערער 1, כאשר לעמדתה, די בכך שהמערער 1 נדון אך זמן קצר לפני ביצוע העבירה הנוכחית בגין עבירה דומה, כדי להצדיק את השוני האמור.

לא מצאנו, מעבר לעובדה כי המערער 1 הורשע בעבירה נוספת של התחזות, הצדקה להחמרה הרבה שהחמיר עמו ביהמ"ש יחסית לעונש שהוטל על אחיו. שני המערערים הורשעו, בסופו של דבר באותם מעשים; לשניהם עבר פלילי; והשוני היחיד ביניהם הוא העובדה שהמערער 1 גם ביצע את המעשים של התחזות לאחר כאשר נעצר על ידי המשטרה.

בנסיבות אלה ולאור כלל אחידות הענישה, אנו מקבלים את הערעור בכל הנוגע למערער 1 ומפחיתים את עונשו ל-17 חודשי מאסר לריצוי בפועל במקום 22 חודשים שהוטלו עליו על ידי בימ"ש קמא. בסופו של דבר, על מערער זה לרצות 24 חודשי מאסר, וזאת לאחר הפעלת העונש המותנה שהוטל עליו באותו אופן כפי שנקבע על ידי בימ"ש קמא.
יתר העונשים שנקבעו על ידי בימ"ש קמא יישארו על כנם.
<#4#
ניתנה והודעה היום ח' אלול תשע"ד, 03/09/2014 במעמד הנוכחים.




ס.הנשיא, רויטל יפה-כ"ץ
אב"ד

יורם צלקובניק, שופט

יעל רז-לוי, שופטת

הוקלד

על

ידי

טובה

שרגא






עפג בית משפט מחוזי 48255-04/14 מוחמד אבו עראם, פאדי אבו עראם נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 03/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים