Google

בהאא עבאס - שי דייאני

פסקי דין על בהאא עבאס | פסקי דין על שי דייאני

2247-06/14 תט     02/09/2014




תט 2247-06/14 בהאא עבאס נ' שי דייאני








בית משפט השלום בירושלים



ת"ט 2247-06-14 עבאס נ' דייאני




תיק חיצוני: 0315122141




בפני

כב' הרשמת בכירה
יהלום בלהה


תובע

בהאא עבאס


נגד


נתבע

שי דייאני



החלטה

1.
בתצהירו טוען המבקש כי השיק נשוא התביעה הינו שיק בטחון, אשר לא ניתן לפירעון, כי אם לתשלום למשיב רק לאחר שיעמוד בהתחייבויותיו על פי החוזה. כמו כן מעלה המבקש טענות בדבר אי עמידת המשיב בהסכם בין הצדדים, אשר הביאו עליו נזקים כלכליים ופגיעה שמה הטוב של המכבסה. ככל שיוכחו, יש בטענות אלו כדי להוות הגנה.

2.
באשר לטעמי האיחור בהגשת ההתנגדות, טוען המבקש כי לא קיבל כל דרישת חוב ו/או התראה ו/או פניה מטעם המשיב, עד לעיקול. המשיב טען כי פנה למבקש מספר פעמים בדרישת תשלום והמבקש התחמק. המשיב אף טוען כי מסר את האזהרה לידו, הלה קיבל את המכתב אך סירב לחתום. בתשובתו הכחיש המבקש את הדברים, וטען כי הוא זה שפנה למשיב על מנת שימלא אחר התחייבויותיו, והוא שב ומכחיש את קבלת מכתב האזהרה.

3.
נוכח טענת המבקש כי לא נמסרה לידיו כל דרישת חוב ו/או אזהרה, ובהיעדר אסמכתאות כגון אישורי מסירה ותצהירים המאמתים את המסירה, לא שוכנעתי כי המשיב הרים את נטל ההוכחה כי בוצעה מסירה, ומשכך אני רואה את ההתנגדות כאילו הוגשה במועד. אוסיף כי הדבר אף מתיישב עם המגמה הרווחת להארכת המועד להגשות התנגדות על מנת שלא לחסום דרכם של מתדיינים לבית המשפט.

4.
באשר להתנגדות גופה, הכלל הוא כי בדונו בבקשת רשות להתגונן, בית המשפט אינו צריך להשתכנע כי הטענות של המבקש בתצהירו נכונות הן, עליו להניח שיש אמת בדברים ואין לו צורך לבחון את מהימנות הגרסה הנטענת. כך גם אין בודקים את טיב ראיותיו של הנתבע בשלב זה, שכן אין למנוע ממנו להעלות טענה מטעמים של הוכחה בלבד.

לאור זאת, ומתוקף סמכותי מכוח הוראת תקנה 205(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד- 1984 (להלן: "התקנות"), והואיל וטענות המבקש עשויות להקנות לו הגנה לכאורה מפני התביעה, אני מורה על קבלת ההתנגדות.

5.
נוכח סכומה תידון התובענה בסדר דין מהיר.
הצדדים יפעלו להסבת כתבי הטענות בהתאם להוראות פרק ט"ז1 לתקנות.
התובע ימציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה לפי תקנות 214ג ו- 214ח, בתוך 30 יום מהיום, וכן יפרע את הפרשי האגרה אותם עליו לפרוע על פי דין.
הנתבע ימציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים אותם יש לצרף לכתב ההגנה כמפורט בתקנות 214ג ו- 214ח, וזאת בתוך 45 יום מיום קבלת מסמכי התובעת.
היה והתובע לא יגיש את המסמכים ולא יפרע את הפרשי האגרה בחלוף המועד שנקצב כאמור, תמחק תביעתו.


ניתנה היום, ז' אלול תשע"ד, 02 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.













תט בית משפט שלום 2247-06/14 בהאא עבאס נ' שי דייאני (פורסם ב-ֽ 02/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים