Google

דור-אלון אנרגיה בישראל (1988) בע"מ - בטון קדמאני בע"מ, עזבון המנוח מוחמד קדמאני ז"ל, עלי קדמאני ואח'

פסקי דין על דור-אלון אנרגיה בישראל (1988) בע"מ | פסקי דין על בטון קדמאני | פסקי דין על עזבון המנוח מוחמד קדמאני ז"ל | פסקי דין על עלי קדמאני ואח' |

15784-09/14 תאק     08/09/2014




תאק 15784-09/14 דור-אלון אנרגיה בישראל (1988) בע"מ נ' בטון קדמאני בע"מ, עזבון המנוח מוחמד קדמאני ז"ל, עלי קדמאני ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



תא"ק 15784-09-14


בקשה מס' 2

בפני

כב' השופטת, ד"ר מיכל אגמון-גונן

המבקשת
דור-אלון
אנרגיה בישראל (1988) בע"מ


נגד

המשיבים
1. בטון קדמאני בע"מ
2. עזבון המנוח מוחמד קדמאני ז"ל
3. עלי קדמאני
4. יקדאן קדמאני


החלטה


לפני בקשה לאיסור ביצוע דיספוזיציה בנכסי מקרקעין של קרקעות השייכות, ככל הנראה, ליורשי המנוח מוחמד קדמאני ז"ל.
המדובר בתובענה של חברת דור אנרגיה,
המבקשת (להלן: "דור אנרגיה") כנגד חברת בטון קדמאני בע"מ
(להלן: "החברה") ובעלי החברה בגין אי תשלום חשבונות בסך של כ-8 מיליון ₪. לאור העובדה שחברת קדמאני בע"מ הפסיקה לשלם את החשבונות בבת אחת ללא כל התראה או הודעה מוקדמת הוגשה בקשה לצו מניעה זמני כבר ביום ה', ה-4.9.14. למרות זאת, הבקשה הובאה לפני רק ביום ראשון, ה-7.9.14 בשעות הצהרים (בתיאום עם כב' סגן הנשיא השופט י' שנלר). הנכסים שמתבקש למנוע את העברתם אינם מפורטים בבקשה.

בבקשה נאמר כי לאור הדחיפות אין בידי המבקשת פרטים על נכסי המשיבים שלגביהם מתבקש צו המניעה ואיסור הדיספוזיציה. הבקשה היא:


"כי ביהמ"ש יורה למשיבים הפורמליים (לשכות הרישום, מועצות מקומיות, מנהל מקרקעין ישראל ואגף נכסי מיסוי ומקרקעין) לא לאשר העברת בעלות או אישור זכויות או למנוע רישום שונה במקרקעין שבסמכותם ובשטחם והינו רשום לטובת מי מהנתבעים וליתן בהודעה מבית המשפט או לב"כ התובעת כל מידע לגבי קרקעות ונכסים בהם רשומים משכונות לחובה או לזכות הנתבעים 1 -4 או מי מטעמם שיש לו קשר ישיר או עקיף המצביע על המשיבים הפורמליים על זיקה לנתבעים 1-4 או מי מהם".

בבקשה המקורית התבקש גם צו עיקול. כב' השופטת ח' פלינר הורתה למבקשת להבהיר כלפי מי מכוון הצו שכן המשיב 2 הינו עזבון. בעקבות החלטה זו ביקשה המבקשת לתקן את הבקשה ולהוסיף את כל יורשי המנוח עלי קדמאני ז"ל, כמשיבים לבקשה.
בנוסף, הוגשה בקשה שהוכתרה "בהולה" הבוקר, למנוע דיספוזיציה בנכסי מקרקעין שלמשיבים
2-14 (יורשי המנוח עלי קדמאני ז"ל) זכויות ישירות או עקיפות בהן מכוח ירושה.

אין מקום ליתן צו כמבוקש וזאת משתי סיבות עיקריות.
ראשית
, בבקשה עצמה נאמר כי מרבית הנכסים אינם רשומים על שם המשיבים. בסעיף 7 לבקשה

נאמר כי להערכת המבקשת יפעלו המשיבים 3-4 ויורשי המנוח עלי קדמאני ז"ל להעביר קרקעות שלא רשומות על שמם עדיין.

מתן צו כאמור יטיל על הרשויות, המשיבות הפורמליות, נטל בלתי סביר.

אם הנכסים אינם רשומים כלל על שם המשיבים, יורשי המנוח קדמאני עלי ז"ל,
לא ניתן להטיל על הרשויות נטל למנוע העברה של נכסים לא ידועים, הקשורים קשר כלשהו למשיבים. בהחלט יתכן כי נכסים כאמור יעברו, ללא שיש קשר כלשהו הנחזה על פני מסמכי העברה, למשיבים או מי מהם.

המבקשת אינה מציינת ולו פרט כלשהו שהיה מסייע באיתור קרקעות כלשהן. רשימת המשיבים הפורמליים כוללת את לשכת רישום המקרקעין בחיפה; לשכת רישום המקרקעין בנצרת; מינהל מקרקעי ישראל; מועצה מקומית שפרעם ומועצה מקומית כפר ירכא. היינו מדובר בלפחות שתי עיריות ושתי מועצות מקומיות כאשר לא ברור אם בכלל, והיכן, מצויות קרקעות הקשורות למשיבים.

המבקשת מציינת בס' 6 לבקשה החדשה מהיום כי "קיים חשש כבד כי הנתבעים 2-14 יפעלו, כפי שהתברר שכבר פעלו בחודשים האחרונים בנכסי הנתבע 2 ז"ל יפעלו למוכרם וזאת הן בשינוי רישומים ברשויות המקומיות...".

לא ניתן לטעון טענות בעלמא, כאשר אין כל ציון של קרקע כלשהי, או כל פעולה כלשהי שעשו מי מהמשיבים. אם לא ידוע באיזה קרקעות מדובר, כיצד ניתן לטעון כי מי מיורשי המנוח פעלו למכירתם?

שנית
, הקשר היחיד לחובות החברה הוא של המשיבים 3 ו-4, קדמאני יקדאן וקדמאני מוחמד, שחתמו על ערבות לחובות החברה. גם אם יש ראיות לכאורה לכך שהחברה לא שילמה את חובותיה, אין למנוע העברת נכסים הקשורים ליורשי המנוח עלי קמדאני ז"ל, שאין כל קשר ביניהם לבין החברה. כידוע, החברה הינה אישיות משפטית נפרדת, והמשיבים הנוספים, היורשים, כלל אינם בעלי מניות בחברה, כך שגם לו היתה עילה להרמת מסך ההתאגדות, ובשלב זה אין ראיות ולו לכאורה לכך, לא היו מגיעים לאותם משיבים.

על כן בשלב זה לא ניתן ליתן צו מניעה זמני כפי שמבוקש.

המבקשת תעביר העתק הבקשה למשיבים כולם (היינו לפי הבקשה המתוקנת למשיבים 1-14) וזאת עד מחר, 9.9.14 בשעה 13:00. המשיבים יגיבו לבקשה בתוך 7 ימים. לאחר מכן תינתן באשר להמשך הדיון.

המזכירות תודיע בדחיפות.


ניתנה היום,
י"ג אלול תשע"ד, 08 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.











תאק בית משפט מחוזי 15784-09/14 דור-אלון אנרגיה בישראל (1988) בע"מ נ' בטון קדמאני בע"מ, עזבון המנוח מוחמד קדמאני ז"ל, עלי קדמאני ואח' (פורסם ב-ֽ 08/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים