Google

אולגה חרמוב וול, אולג וול - יוסף גוטהילף

פסקי דין על אולגה חרמוב וול | פסקי דין על אולג וול | פסקי דין על יוסף גוטהילף

27567-03/14 תט     11/09/2014




תט 27567-03/14 אולגה חרמוב וול, אולג וול נ' יוסף גוטהילף








בית משפט השלום ברחובות



ת"ט 27567-03-14 גוטהילף נ' חרמוב וול




תיק חיצוני: 1801984144



בפני

כב' הרשם
איתי רגב


מבקשים

1. אולגה חרמוב וול
2. אולג וול


נגד


משיב

יוסף גוטהילף




החלטה


בפני
בקשת המבקשים להתיר להם להתנגד לביצועו של שטר שהוגש לביצוע על ידי המשיב. המדובר בשטר בטחון עליו חתומים המבקשים כערבים להתחייבויותיו של אחר, בקשר לנכס ששכר אותו אחר מהמשיב.

המבקשים טוענים כי לא קיבלו כל אזהרה מוקדמת או פניה המלמדת על קיומו של חוב או סכסוך בין אותו אחר, בן זוגה לשעבר של בתם של המבקשים, לבין המשיב.

לדיון בפני
היום התייצבה המבקשת 1 בלווי בתה, והמבקש 2 נעדר מן הדיון. כן נכח בדיון החייב העיקרי שלחובותיו, טוען המשיב, ערבים המבקשים.


לפי הוראות סעיף 81א(ג) לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967, תידון התנגדות לביצוע שטר כדרך שדנים בבקשת רשות להתגונן. בית המשפט העליון, בע"א 465/89
בן צבי נ. בנק המזרחי, פ"ד מ"ה
(1) 66, מפי כב' השופט (כתוארו אז) דב לוין, סיכם היטב את ההלכה הבסיסית הנוגעת לבקשות רשות להתגונן, והדברים נותרו באיתנותם עד היום (שם, בעמ' 69-70):

"לא במהרה ייעשה שימוש ותוכרע תובענה בסדר דין מקוצר על-פי כתב התביעה ונספחיה בלי לתת לנתבע רשות להתגונן, זאת משום ש'סדר הדין המקוצר משמש את המטרה למנוע דיון בתובענה רק אם ברור הדבר ונעלה מספק, שאין לנתבע כל סיכוי להצליח בהגנתו...' ... ולעניין זה, 'אין לקבוע שהענין הוא כך אלא אם תצהיר הנתבע לא גילה "הגנה לכאורה"'... מכיוון שכך: 'די לו (לנתבע - ד' ל') להראות כי הגנה אפשרית בפיו, ולו רק בדוחק ובית המשפט חייב ליתן רשות להתגונן, שאם לא יעשה כן, יכריע למעשה כבר בתובענה גופה והנתבע יצא מקופח'... "

זאת ועוד.
הלכה היא כי בשלב זה של בקשת רשות להגן, על בית המשפט לבחון האם למבקש רשות להגן עומדת הגנה, ולו בדוחק:
"בתביעה המוגשת בסדר דין מקוצר יש ליתן לנתבע רשות להתגונן, כל אימת שיש בתצהירו כדי להצביע על הגנה לכאורה, ולו בדוחק, מפני התביעה... בשלב בחינת הבקשה למתן רשות להתגונן בית המשפט אינו בודק את מהימנות הנתבע או את הראיות לגופן, אלא בוחן הראיות על פניהן, כפוף למה שמתגלה בחקירה שכנגד על האמור בתצהיר... באין חקירה כזו עומד לפני בית המשפט אך האמור בתצהיר, ובית המשפט בוחן אם יש בדברים אלה כדי לבסס הגנה, ולו בדוחק, נגד התביעה" (כבוד השופט שמגר בע"א 248/89 החברה הכללית למוסיקה נ'
warner
, פ"ד מו(2) 273, 277 ; ראה דבריו של כבוד השופט רובינשטיין בע"א 527/07 מזל נחום ואח' נ' קרן אהרונסון בע"מ (פורסם במאגר משפטי)).

בע"א 5480/98 מנורה נ' אבו, פ"ד נב(2) 476, 479 נקבע מפי הנשיא כבוד השופט ברק (כתוארו אז), כי במסגרת בקשת הרשות להגן
"נותן בית המשפט דעתו למשקלן המהותי של טענות הנתבע, לזיקתן לתביעה ולביסוסן... בית המשפט אמנם אינו בוחן את מהימנות העדויות שמביא הנתבע ואינו בוחן את סיכויי הגנתו... אך הוא נדרש להכריע בבקשת הרשות להגן על פי החומר המצוי בפני
ו..." .

יש להניח, לצורך הבקשה בלבד, כי יהא בידי המבקשים להוכיח את טענותיהם שהובאו בתצהיר ובמקרה כזה עומדת להם הגנה לכאורית.




לפיכך, ניתנת למבקשים הרשות להתגונן.
בהתאם לתקסד"א ולאור סכום התביעה, התובענה תידון בסדר דין מהיר.

התובע יוכל להמציא לבית המשפט ולצד שכנגד כתב תביעה מתוקן בצירוף המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה בהתאם לתקנות 214ג' ו-241ח', בתוך 30 יום מהיום. הנתבעים יוכלו להגיש כתב הגנה בצירוף המסמכים שיש לצרף אליו בתוך 45 יום מהיום.

תצהירי עדות ראשית מטעם העדים יוגשו בתוך 90 יום מהיום על ידי כל הצדדים במקביל. לתצהירים יצורפו המסמכים שעליהם מסתמך העד בעדותו. עד המסרב למסור תצהיר ואשר יש כוונה להעידו במשפט, יגיש בעל הדין בתוך המועד האמור הודעה המפרטת את מועד פנייתו לעד ליתן תצהיר ואת נסיבות סירובו. עד זה לא יוזמן לבית המשפט אלא אם ניתנה החלטה על כך מבית
המשפט. תצהיר אשר לא יוגש במועד, לא יוגש אלא ברשות בית המשפט. עד אשר לא הוגש תצהיר מטעמו לא יוכל להעיד, אלא ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו.

התיק יועבר ליחידה המשפטית לקביעת מועד לישיבה מקדמית בפני
המותב המתאים.

יצוין כי נוכח אופי המחלוקת שבין הצדדים ומכלול נסיבותיה של תובענה זו, מומלץ כי הצדדים יבואו בדברים בנסיון לפתור את המחלוקת שביניהם מחוץ לכתלי בית המשפט.


ניתנה היום, ט"ז אלול תשע"ד, 11 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.










תט בית משפט שלום 27567-03/14 אולגה חרמוב וול, אולג וול נ' יוסף גוטהילף (פורסם ב-ֽ 11/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים