Google

נציג ציבור עובדים מר יעקב גרינברג, נציג ציבור מעסיקים מר יגאל סעדיה, בורדו דיגיטל פרינט אינק בע"מ ( ) - קורנית דיגיטל בעייני (ח. פ), ח אליאש ( ), מר רון אלקלעי סמנכ"ל תפעול ומר דוד אשר ואח'

פסקי דין על נציג ציבור עובדים מר יעקב גרינברג | פסקי דין על נציג ציבור מעסיקים מר יגאל סעדיה | פסקי דין על בורדו דיגיטל פרינט אינק ( ) | פסקי דין על קורנית דיגיטל בעייני (ח. פ) | פסקי דין על ח אליאש ( ) | פסקי דין על מר רון אלקלעי סמנכ"ל תפעול ומר דוד אשר ואח' |

37435-07/14 סעש     06/08/2014




סעש 37435-07/14 נציג ציבור עובדים מר יעקב גרינברג, נציג ציבור מעסיקים מר יגאל סעדיה, בורדו דיגיטל פרינט אינק בע"מ ( ) נ' קורנית דיגיטל בעייני (ח. פ), ח אליאש ( ), מר רון אלקלעי סמנכ"ל תפעול ומר דוד אשר ואח'








בית דין אזורי לעבודה בתל אביב - יפו

סע"ש 37435-07-14



בפני
כב' השופטת אסנת רובוביץ-ברכש

נציג ציבור עובדים מר יעקב גרינברג
נציג ציבור מעסיקים מר יגאל סעדיה




בענין:
בורדו דיגיטל פרינט אינק בע"מ (ח.פ. 512989914)





המבקשת



נ
ג
ד



1. קורנית דיגיטל בעייני (ח. פ. 513195420)
2. ח אליאש (ת.ז. 025353160)





המשיבים

נוכחים:
ב"כ המבקשת עו"ד דנציגר אסף ועו"ד אהוד ארד
מר רון אלקלעי – סמנכ"ל תפעול ומר דוד אשר
ב"כ המשיבות עו"ד לנדא ועו"ד וולמן
מר עופר בן צור מדען ראשי במשיבה 1
המשיב 2, שירה פריימן - מתמחה


פרוטוקול

ב"כ המבקשת:
המבקשת מייצרת ומפתחת ומשווקת דיו למדפסות הזרקת דיו דיגיטליות תעשייתיות למגוון רחב של תחומים ומצעי הדפסה. לדוג' מייצרת דיו להדפסה על טקסטיל כדוגמת המשיבה 1, דיו על בסיס מים ובסיסים אחרים וגם המשיבה 1 עוסקת בדיוק באותו התחום, בנוסף גם מייצרת מדפסת. אכן ידוע לנו שהמשיבה 1 מייצרת מדפסת טקסטיל כולל דיו ספציפי.
גם המבקשת וגם המשיבה מפתחות דיו שנועד להדפסה על טקסטיל. שתי חברות מפתחות דיו, כשבורדו מפתחת דיו גם אם זה לא למדפסת הספציפית של קורנית בשלב מסוים, אלא למדפסות אחרות שמדפיסות על טקסטיל, יש לה ידע רחב על פיתוח דיו להדפסה על טקסטיל, דיו על בסיס מים וככזה שתי החברות מפתחות דיו לאותה מטרה. בנוסף, שתי החברות פונות לאותו פלח שוק וחשוב לי להבהיר שבורדו לא עוסקת רק בדיו גינרי אלא גם בדיו לרבות על בסיס מים ובעיקר, שמיועד גם ליצרניות מדפסות. בנוסף, גם אם בורדו היום אינה מפתחת ספציפית דיו לקורנית, אין מה שימנע ממנה שתעשה כך בעתיד והידע והסודות המסחריים של בורדו יכולים ויש בהם כדי לסייע לקורנית בפיתוח הדיו שלה. הפיתוח של הדיו הספציפי, לכל דיו יש נוסחה ספציפית, והתאמתו למדפסת הספציפית דורשת עוד שלב מסוים של פיתוח שהוא לא ארוך. על אף מה שכתבו חבריי, אני טוען שיש לנו ידע לפתח דיו יותר טוב מהדיו של קורנית הקיים היום. הדיו שלנו לדעתנו הוא עדיף. בורדו מפתחת דיו לטקסטיל, התאמה ספציפית שלו למדפסת קורנית הוא תוספת מסוימת. בורדו מפתחת דיו לכל סוגי המדפסות. הנגישות שלו לנושא הטקסטיל הייתה מלאה, היה חבר בצוות הפיתוח המצומצם של בורדו. בין אם מכוח ההרשאות שהיו לו במערכת המידע שהיה אחראי מטעם צוות הפיתוח על הטמעתה בבורדו וכן הייתה לו נגישות לכלל החומרים הנוסחאות והמידע והסודות המסחריים שיש לבורדו בתחום פיתוח הדיו.

מר אלקלעי:
בעולם קיימים מאות סוגים של מדפסות שיודעות להדפיס על מצעים שונים ומה שמייחד את המדפסות שאנחנו מדברים עליהם אלו מדפסות מסוג הזרקת דיו דיגיטלית, אנחנו לא מייצרים מדפסות. בורדו מתמחה בפיתוח ובייצור דיו למגוון רחב של מדפסות שאחת לדוג' היא קורנית. אנחנו מפתחים מגוון רחב של מדפסות דומות. אנחנו לא מפתחים דיו למדפסת של קורנית. אנחנו מפתחים דיו למדפסות שמתחרות במדפסות של קורנית. תמיד יש צימוד בין מדפסת לדיו. מדפסת לא יכולה לעמוד בפני
עצמה ולא להפך. אנחנו רואים את התחרות והבעייתיות בעניין מכיוון שבורדו מציעה דיו למגוון רחב של מדפסות טקסטיל שמתחרות במדפסת של קורנית ולכן, כשלקוח בא לבחור פתרון האם יבחר מדפסת מסוג איקס עם דיו של בורדו או מדפסת קורנית עם דיו של קורנית בעצם שנינו מתחרים על אותו פתרון לאותו לקוח.
לקוח שרוצה להדפיס על טקסטיל עומדות בפני
ו שתי אפשרויות, לקנות מדפסת של קורנית עם הדיו שלה או מדפסת אחרת שאחד מהדיו יכול להיות של בורדו. מכאן אנו רואים תחרות.

ב"כ המשיבים:
המערכת שלנו היא מערכת סגורה של מדפסת ושל דיו. המדפסת לא יכולה לעבוד אלא עם דיו קורנית ולהפך. כלומר, אין שום סיטואציה שאפשר להכניס דיו של חברה אחרת, נכון להרגע, ויודעים אפילו בכתובים שחברת בורדו לא מייצרת דיו למדפסות קורנית ויש שאלה שאנחנו נבדוק אותה בחקירה כי לפי מה שאנחנו ידועים לא מפתחים בכלל דיו לתעשיית הטקסטיל אלא קונים אותו מוכן. אין פיתוח של דיו.

מר בן צור:
אני ייסדתי את קורנית והייתי מנכ"ל שלה מס' שנים. המשיבה מפתחת מייצרת ומשווקת מדפסות לתחום הטקסטיל. טקסטיל יכול להיות דגל או בגד, ההתמחות של קורנית היא הדפסה על בדים מוגמרים. לדוג' טי-שירט. הבד שב"כ המבקשת הציג במהלך טיעוניו לדוג' אינו יכול להדפיס על טי-שירט שחור. אנחנו נאלצנו במשך השנים לפתח תהליכים, אנחנו מובילי שוק בעולם יש לנו מעל 1000 מדפסות תעשייתיות בכל העולם. יש לנו פיתוח של מדפסת תעשייתית לבד רחב שגם שם משולבים תהליכים יחודיים. אנחנו מפתחים תהליכי הכנת הבד ויש לנו ייחוד ספציפי. המדפסת שעליה דיברתי הרגע נמצאת בשלב ניסויים אצל לקוחות וגם בה אנו משתמשים בדיו המיוחד שאנו מייצרים ומפתחים שההבדל בין המדפסות הוא שהמדפסת היא לבד רחב ולא מוגמר. אלו שווקים שונים לחלוטין.
המשיב 1 החל לעבוד מקליטתו בחברה בתחום של טחינת פיגמנטים שהוא שלב בהכנת רכיבים לסוגי דיו שונים. הוא עושה בעיקר מחקר שיותר מתבסס על הדיו הקיים שלנו, לימוד יותר מעמיק של מה שיש לנו היום.

מר אלקלעי:
אני הופתעתי לשמוע על המדפסת החדשה, אותה מדפסת של בדים רחבים כי למעשה כשהדפסנו הבוקר את הבד הזה, זו מדפסת רחבה וזה רק מעמיק ומעצים את התחרות שהייתה קיימת וכנראה תלך ותגבר בנושא הלקוח הסופי והאפליקציה ששתי החברות מכוונות אליה. זו אותה טכנולוגיה שנקראת אינק-ג'ק, הדפסה בעזרת ראש הדפסה דיגיטלי. יתרה על כן מתוך מה שהבנתי מדברי בן צור, אני גם מבין שעדיין היתרון של בורדו על פני הדיו של קורנית, אנחנו לא נאלצים להכין את הבד לפי הדפסה וזה יתרון גדול למדפיס, מכאן החשש שלנו שידע שלנו שקיים באיך מדפיסים בצורה ישירה על בד אותו בד כותנה שמדפסות קורנית מדפיסות עליהן, החשש שלנו שאותו תהליך חד שלבי ולא דו שלבי יעבור לחברת קורנית וזה תחום שבורדו השקיעה בו שנים רבות לפתח את התחום הזה. גם מה שציין מר בן צור בנושא טחינת פיגמנטים, המשיב 1 עוסק בתחום זה, זה אחד התחומים שנמצאים בלב ליבו של תהליך ייצור דיו. למעשה התחום הזה נותן לדיו את תכונותיו ופה לב ליבו של הסוד המסחרי של בורדו וכל מה שאנחנו רוצים זה לוודא שאנחנו מגנים על אותם סודות.

השעה 12:55 – מר דוד אשר מוזהר כחוק ומעיד:
חקירה נגדית:
ש.
ממתי אתה משמש קצין אבטחת מידע?
ת.
3 שנים.
ש.
האם זו הגדרת התפקיד שלך בהסכם העבודה?
ת.
כן.
ש.
האם זה התואר בכרטיס הביקור שלך?
ת.
כן.
ש.
אפשר לראות?
ת.
הוא לא עליי.
ש.
מה ההתמחות שלך?
ת.
אבטחת מידע.
ש.
ממוחשבת?
ת.
כן.
ש.
כלומר אין לך ידע באבטחת מידע שאינה ממוחשבת?
ת.
אכן.
ש.
אתה גם לא עוסק בזה בבורדו?
ת.
אני אחראי על כל מה שיש מידע דיגיטלי.
ש.
האם אתה עוסק באבטחת מידע שאינה אבטחת מידע באמצעות מחשבים?
ת.
לא. אני מתעסק רק בנושא המחשבים.
ש.
העדת בחקירה שלך השבוע בעניין ד"ר לבנון שאתה יכול לדעת מי ניגש בפועל למחשב ומוריד ממנו מידע?
ת.
נכון.
ש.
האם ידוע לך אם המשיב עשה את זה?
ת.
ידוע לי שהוא לא הוריד.

אין חקירה חוזרת.

השעה 12:58 – מר רון אלקלעי מוזהר כחוק ומעיד:
חקירה נגדית:
ש.
אני מפנה אותך לנספח 3 לתצהיר שלך, זה הסכם העבודה והתחייבות לסוגיות שחתום עליה המשיב. אנחנו רואים שדפי החתימות נמצאים כולם בדפים שלא כוללים מידע מהותי. איך אנחנו יכולים לדעת שכל ההוראות שבאותם הסכמים אלה ההסכמים שבהם התחייב ד"ר אליאש?
ת.
לא הבנתי את השאלה.
ש.
חוזר על השאלה.
ת.
הדפים שחתם עליהם מר אליאש הם דפים סטנדרטיים לשמירת הסודיות ואי תחרות. הם מחובתו של כל עובד וזה נמצא בכל חוזה העסקה של עובד. תמוה בעיניי מאוד השאלה שלך, ההסכם הזה ניתן לכל עובד ואני מצהיר בזאת שזה ההסכם ואין בלתו שעליו חתם כל עובד לרבות המשיב.
ש.
אני מפנה אותך לנספח 7 לתצהיר שלך, כבר בהתכתבות הראשונה הכחיש ד"ר אליאש שזה המסמך, מדוע לא צירפת איזשהי פיסת הוכחה להוכיח שאכן זה המסמך?

ב"כ המבקשת:
אני מתנגד לשאלה. זו התכתבות בין עו"ד.
המשך:
ת.
ראשית לא פנו אליי, ההתכתבות הייתה בין עוה"ד. שנית, לא קיבלתי ממך פניה.
ש.
אני מפנה אותך לסעיף 3 לתצהיר שלך, שורה אחרונה, אתה מתיימר לצטט שם משפט שיצא מפיו של המשיב, זה מהזיכרון או שיש לך הקלטה?
ת.
אין לי הקלטה. זה מהזיכרון.
ש.
עברו חודשיים וחצי מהיום שכביכול המשפט הזה נאמר ועד היום שהוא הועלה על ידך על הכתב, האם יכול להיות שנאמר במילים טיפה אחרות ממה שכתוב?
ת.
אין סיכוי. שהמשיב הודיע לי שרוצה לעזוב הופתעתי מאוד והצטערתי לשמוע על כך ושאלתי אותו את הסיבות בגינן הוא רוצה לעזוב. הוא לא ציין שום סיבה. שאלתי אותו אם
השכר לא מתאים ואם נקלע לסכסוך עם אחד העובדים ואמר לי שהכל בסדר. שאלתי אם הוא יכול ספר לי לאן הולך לעבוד אבל אמר שלא הולך לעבוד בחברה שמתחרה עם בורדו או שמייצרת דיו. השאלה הזו נשאלה מכיוון שאנחנו רגישים לעניין הזה בעיקר אצלי אנשי פיתוח. אם המשיב היה אומר לי שהולך לעבוד בחברה שמתחרה בנו, ההתנהלות שלי מאותו רגע הייתה שונה מההתנהלות שהתנהלה איתו באותו חודש. אחרי ההודעה שלו המשיך לעבוד בבורדו מתוך הבנה שלי שלא הולך לעבוד בחברה שעלולה להתחרות בבורדו או מייצרת דיו.
ש.
האם ידוע לך על לקוח של בורדו שעזב אותה מאז עזיבתו של ד"ר אליאש ?
ת.
אני לא חושב שבכלל אפשר למדוד בפרקי זמן שאליהם אתה מכוון. השאלה לא רלבנטית והתשובה היא לא.
ש.

ניתן להניח שבורדו לא מפתחת ולא מייצרת מדפסות ?
ת.
נכון.
ש.
אני מציג בפני
ך עמוד (מסמך זה מוגש ומסומן מש/1)

, מאתר האינטרנט של בורדו, האם תוכל לאשר לי שאלה שני המוצרים היחידים שבורדו משווקת אותם נכון להיום בענף התטקסטיל ?
ת.
אני חושב שאתה טועה. אתה מתבסס על מידע ישן.
ש.
איזה עוד מוצרים היא משווקת היום בענף הטקסטיל ?
ת.
יש לנו מגוון רחב של מוצרים רק בענף הטקסטיל.
ש.
טקסטיל לביש מבקשים ממני לחדד?
ת.
גם המוצרים במסמך הם לא בטקסטיל לביש. אנחנו מייצרים מוצרים להדפסה על טקסטיל ללא קשר ללביש . הלקוח בסופו של דבר יחליט מה לעשות עם זה.
ש.
האם זה מה שאתם מייצרים מיועד לטקסטיל לביש ?
ת.
בהחלט ואנחנו גם עשינו את הבדיקות בשנקר כדי לבדוק את ההדפסות שלנו על טקסטיל במבחני כביסה, מבחני הזעה שמראים שגם גם לטקסטיל לביש. לפחות האינפורמציה שקיימת היום באינטרנט טוב יותר הדיו שלנו .
מפנה אותך לאתר שנקר לעניין הפירסומים על מה שעניתי.
ש.

תאשר לי שהמוצרים האלה הם מוצרים שאתם לא מייצרים אלא מבוקבקים בלבד ?
ת.
השאלה פרובוקטיבית ועושה עוול לבורדו. התשובה שהיום תחת השם הזה של עדן, לאו דווקא נמכרים בקבוקים מבוקבקים והמידע שאתם מסתמכים עליו נכון מלפני שנה
ורוב הדיו טקסטיל שנמכר הוא תוצרת בורדו מיוצר במפעל בורדו ביבנה.
ש.
מה החלק של הדיו לטקסטיל סך כל הפעילות של בורדו נכון להיום ?
ת.
חלק לא גדול אך מבחינתנו השקענו
בפיתוח הדיו הזה במשך השלוש שנים האחרונות משאבים רבים, וזה אחד ממנועי הצמיחה העתידיים של בורדו ואנחנו רוצים מאוד לקצור את הפירות של העמל שהשקענו בו במשך השנים האחרונות.
ש.
אני מבקש שתאשר לי שלא נוהל פרוטוקול
ושאתם לא מייצרים כרגע דיו שמתאים למדפסות קורנית ?
ת.
מאשר.
ש.
תאשר לי שקורנית מייצרת מדפסות בתחום הטקסטיל בלבד?
ת.
מאשר.
ש.
הדיו שקורנית מייצרת מיועד למדפסות קורנית בלבד ?
ת.
אין לי יכולת לאשר את זה. לא מכיר את הדיו ברמה הכימית שכזו.
ש.
כמה זמן אתה עובד בבורדו ?
ת.
שש שנים, סמנכ"ל תפעול.
ש.
כמה עובדים בתקופה של ה- 6 שנים האחרונות שנשלחו מכתבי התראה מסוג ההליך שעכשיו אנו מקיימים ?

ב"כ המבקשת :
השאלה אינה רלבנטית.

ב"כ המשיבה :
כמו ששמענו בחקירה ללא קשר אם יש תחרות או אין תחרות. שוק הדיו נסגר בפני
כל מי שעבד בבורדו פעם. הטענה שמנסים למנוע מעובדים לעזוב את עבודתם אלא לכלוא אותם בעבודה בבורדו.

ב"כ המבקשת :
אני מסיר את ההתנגדות.





ת.
אני עובד 6 שנים בבורדו. אני יכול להעיד שבמשך השנים עזבו לא מעט עובדים. עידו אל עד שהיה מנהל האפליקציות. אני שכיר בבורדו ויכול להיות שיום אחד אחליט שאולי אעזוב את בורדו. כל עובד שמודיע לי שהוא רוצה לעזוב את בורדו .... למיטב ידיעתי רוב העובדים שעזבו קבלו את ברכת הדרך, נשארו ביחסי חברות קרובים עם בורדו גם כאלה שהלכו לתפקידים בכירים בחברה והלכו לחברות שעוסקות בדפוס
כמו
אובג'קט.

אין חקירה חוזרת .


השעה 13.20.

המשיב 1 מר עופר בן צור מוזהר כדין ומעיד :
חקירה נגדית :
ש.
האם קרונית מבקשת מהעובדים שלא יתחרו בה?
ת.
יש סעיף מאוד כללי בהסכמי ההעסקה.
ש.
הסעיף הזה מוגבל בזמן?
ת.
אני חייב לציין שאינני מכיר אותו לעומק.
ש.
האם הוא מוגבל בהיבט גיאוגרפי?
ת.
אני לא התעסקתי באופן אישי , ההסכם הועבר באמצעות עורכי הדין. החברה מעולם לא תבעה אף עובד.
ש.
האם יש סעיף בחוזה שאינו אכיף ?
ת.
אני לא הסמכות המשפטית לענות על זה. לא ידוע לי.
ש.
האם נכון לומר שכדי להדפיס במדפסת קורנית על טקסטיל יש צורך בריסוס הבד קודם להדפסה ?
ת.
התהליך של קורנית אתה לא צריך לעשות תהליך של הכנה, אנחנו נטענת את החולצות על המדפסת ויש תהליך אחד
של הכנסת הבד על המדפסת.
ש.
האם יש הליך של רטוב על רטוב ?
ת.
ההליך הזה לא כולל רק את הליך ההדפסה בתהליך רטוב על רטוב מתכוונים על הדפסה בבד כהה, מניחים קודם טיפות של דיו לבן
שמשמשות מיסוך ועליהם מדפיסים את טיפות הצבע לצורך הדפסה על בדים כהים. ולקורנית יש פטנטים בנושא.
ש.
אתה מכיר את בורדו ?
ת.
בצורה כללית מאוד.
ש.
מפנה לסעיף 27 לתצהיר ומצרף את נספח 6 לתצהיר, מאיפה הגיע נספח זה
ומה המקור שלו?
ת.
אם אני לא טועה זה מאתר האינטרנט של בורדו.
ש.
האם היית מעורב בהליכי הקליטה של המשיב 1 ?
ת.
באופן חלקי.
ש.
מפנה לנספח 6 לבקשה , האם אתם דרשתם מסמך זה ?
ת.
כן.
ש.
מתי הבנת שמר אליאש נמצא בתנאי תחרות עם בורדו ?
ת.
מר אליאש עבר תהליך ראשוני עם מנהלת הכימיה, אני מניח במקביל עם מנהלת כח אדם והגיע אלי לראיון בשלב יותר מאוחר. אם אינני טועה העובדה שיש לו התניית אי תחרות נודע לי כשהוגש לו הסכם העסקה . אני לא זוכר בדיוק מתי זה קרה.
ש.
לפני שהוא עזב את בורדו
?
ת.
לדעתי כן.
ש.
ציינת בתצהיר שלך שדרשתם מחברת השמה למצוא עובד, מה היו הדרישות שלכם ?
ת.
לא אני באופן אישי הגשתי את הדרישות. מנהלת הכימיה בשיתוף עם מנהלת כח אדם. אינני יודע ברמת הפרטים מה נדרש.
ש.
מפנה לסעיף 28 לתצהירך, שם אמרת שאתם הייתם צריכים עובד בתחום הדיו ?
ת.
בוודאי שנגייס אדם בתחום הדיו. בעל יכולת בפיתוח בדיו.
ש.

אם מר אליאש עובר לעבוד בחברה מתחרה, האם לדעתך הוא היה עושה שימוש בנכסיה היקרים של קרונית ?
ת.
אם המשיב 1 היה עובר לעבוד בחברה שמפתחת ומוכרת דיו למדפסות של קורנית ומתחרה ישירה שלה בתחום המדפסות הטקסטיל המוגמר, הייתי רואה בזה בעייה.
אם רן היה עוזב לאחת מרשימת החברות הארוכה
המופיעה בהסכם ההעסקה שלו, לא הייתי עושה שום דבר כמו שעשיתי עם הרבה עובדים אחרים.
ש.
האם ידעתם על תוכן ההתחייבות שלו לאי תחרות ?
ת.
ידעתי בשלב יותר מאוחר. לאחר שהתייעצתי עם עורך הדין שלי. בשלבים מתקדמים מאוד לאחר שעבר את הראיון הראשון אצל מנהלת הכימיה ועבר אצל מנהלת כח אדם ולאחר שהיה
בראיון אצלי.
ש.
איזה מסמך הראית לו לעניין זה?
ת.
שיחה בעל פה . שוחחתי עם מר לנדה ועדכנתי אותו בהתאם למה שאמר לי מר אליאש.



השעה 13.33.

מר רן
אליאש מוזהר כדין ומעיד :
חקירה נגדית
ש.
איפה למדת פיתוח של דיו ?
ת.
דיו זה פורמולציה. פורמולציה זה רשימה של מרכיבים שמצרפים ביחד ומקבלים מוצר מוגמר. זה יכול להיות דיו או תרופה או מוצר קוסמטי. יש לי ניסיון בעבר בפורמולציה של ממברנות של כמה שנים וכשהגעתי לבורדו מה שלמדתי את הצרכים המיוחדים של הדיו.
ש.
האם אתה יכול לעבוד בחברה של מוצרי קוסמטיקה?
ת.
כן. בכפוף ללימוד הדרישות הספציפיות של מוצר קוסמטיקה.
ש.
המומחיות שלך הוא בפורמולציה בעיקר ?
ת.
נכון.
ש.
האם עסקת בתחום הדיו טרם עבודתך ?
ת.
לא.
ש.
בבורדו עסקת בפיתוח דיו ?
ת.
כן.
ש.
האם עסקת בטחינת פיגמנטים?
ת.
עסקתי גם בפיתוח דיו וגם בטחינת פיגמנטים בדיו של

u.v.

בלבד. שהתכונות שלו שונות מאוד מדיו מבוסס על מים.
ש.
האם עסקת בבורדו גם בנוסחאות של דיו שאינו
u.v
?
ת.
לא.
ש.
האם אתה מכיר את המוצר
p.r.p.r
של בורדו?
ת.
לא מכיר ולא יכול להגיד לך למה הוא משמש.
ש.
הוא על בסיס
u.v.
?
ת.
לא יודע לא מכיר את המוצר הזה.
ש.
אני מציג לך אימייל ששלחת ב- 2.2.14, אתה מזהה?
ת.
בהחלט. מייל מוגש ומסומן מ/1.
ש.
אתה נזכר בהתעסקות שלך עם
p.r.p.r
? (מקריא את המייל)
ת.
אני נזכר בזה בהחלט, זה היה מקרה של מר אולג דרליק שלא נמצא בעבודה והיה צריך לעדכן אחת מהנוסחאות שלו באופן דחוף בנושא של מרכיב אחד בלבד ואכן אני נכנסתי ועדכנתי את זה במערכת. אני עדיין לא יודע למה מיועד הדיו הזה. לא יכול להגיד לאיזה מדפסת הוא מיועד ומה השימוש שלו. גם לא יכול להגיד שום דבר מלבד מזה שיש לו 3.3% פיגמנט.
ש.
יכולת לבדוק את זה?
ת.
כן, בכל עת. אבל כמו שאמר מר אשר, לא עשיתי את הדבר הזה אף פעם.
ש.
בית הדין: מה תפקידו של מר אולג דרליק?
ת.
ד"ר דרליק, אחראי על פיתוח דיו סולבנט בבורדו. שזה עיקר הפעילות של בורדו.
ש.
האם בקורנית אתה מפתח מדפסת?
ת.
לא.
ש.
האם הנוסחאות שיש בבורדו הן נחלת הרבים, ידועות לכולם?
ת.
לפי ייעוץ שקיבלתי וכפי שכתוב... לא ידוע לי שהן ידועות לכלל. מבחינה משפטית אי אפשר להגדיר את זה כך, בהתאם לייעוץ משפטי שקיבלתי.
ש.
האם קיימים נושאים משותפים לפיתוח דיו, לכל סוגי הדיו?
ת.
כן. כמו שאמרתי, קיימים נושאים משותפים שגם משותפים למוצרים אחרים שאינם דיו. כמו צבע לקירות והרבה מוצרים אחרים.
ש.
האם נכון להגיד שבורדו מייצרת דיו לטקסטיל?
ת.
אני יכול להגיד שבמערכת
e.r.p.
שאני עבדתי עליה, ככל הידוע לי, אף אחד לא הכניס כזה מוצר. כשהקימו את המערכת עזרתי לכל האנשים להכניס את הנוסחאות, לא זוכר שהכניסו נוסחה למוצר טקסטיל. יכול להיות שהיה דבר כזה ואני לא שמתי לב שזה היה טקסטיל.
ש.
אתה מכיר את העובד בשם רחמני?
ת.
אמרתי לו שאני עובד בקורנית. לא זוכר מתי אמרתי לו. זה היה אחרי שקיבלתי את המכתב מכם.
ש.
שוחחתם על נושאים משותפים לקורנית ובורדו?
ת.
מעבר לזה שאמרתי לו שאני עובד בקורנית, דיברנו על נושאים אישיים, מה שלום האנשים שם. לא זכור לי מעבר לזה.
ש.
ציינת בפני
ו בפירוש שאתה לא רוצה לדבר איתו בנושאי דיו מים כיוון שאתה עוסק בזה בימים כאלה בקורנית?
ת.
לא זכור לי דבר כזה. יכול להיות שכן. לא זוכר שאמרתי בפירוש אבל אני מתאר לעצמי שהבין שאנחנו לא נדבר על הנושאים האלה אם הוא מתעסק עם דיו מים ואני עובד בקורנית, מחשש שלא יעבור שום סוד.
ש.
אתה מציין בסעיף 17 לתצהיר שלך (מקריא)

; אתה כותב בסוף הסעיף "מחיפוש באינטרנט..."
ת.
כן כתבתי את זה, נכון.
ש.
יש לך את הפלט הזה?
ת.
לא. אין לי.
ש.
מתי ביצעת את הבדיקה הזו?
ת.
כמה ימים לפני שנחתם התצהיר.
ש.
האם לפי הרשימה הזו אפשר להבין איזה ספק הוא טוב ואיזה ספק פחות טוב ואיזה חומרים מזמינים מכל ספק?
ת.
אי אפשר להבין את זה אבל גם בבורדו לא נחשפתי לרשימה של ספקים שחלקם מאושרים וחלקם לא לרשימת ספקים בכלל, לא של דיו
u.v.
ולא של דיו אחר. לא נחשפתי לרשימת ספקים של בורדו.
ש.
לחומרי גלם נחשפת
?
ת.
הכרתי רק בתחום ה
u.v.
.
ש.
אני מציג לך מייל שאתה שלחת, תוכל לאשר שיש בקובץ המצורף את כל רשימת חומרי הגלם של בורדו?
ת.
כן שלחתי את המייל הזה.
ש.
אתה מאשר שהרשימה המצורפת היא כל חומרי הגלם של בורדו?
ת.
לא מאשר את זה.
ש.
אז מה הרשימה הזו?
ת.
הרשימה הזו היא של חומרי גלם שמשמשים בייצור בלבד ולא בפיתוח. כלומר, יש חומרי גלם בפיתוח שלא מופיעים ברשימה הזו. אלו לא חומרי גלם רק של
u.v.
. ההתעסקות ברשימה הזו הייתה טכנית בלבד וזה במטרה למפות מי מהם נבדק בקבלה ומי מהם מתקבל ללא בדיקה. זו רשימה של חומרי גלם ולא של ספקים.
ש.
בית הדין: למי שלחת את המייל?
ת.
לדדי אנגל שהיה אחראי מטעם חברת התוכנה על הטמעת המערכת מידע בבורדו. מר לוינסון היה המקביל שלו בבורדו.

מייל זה מוגש ומסומן מב/2.
ש.
את חוזה ההעסקה שלך בקורנית קראת היטב?
ת.
כן.
ש.
חוזה העסקה שלך בבורדו קראת היטב?
ת.
אני מתאר לעצמי שכן עד כמה שזכור לי.
ש.
אני מציג בפני
ך הסכם המקור שחתמת עליו, אתה מאשר חתימתך?
ת.
הכתב של התאריך נראה מאוד דומה לשלי, לא מתכחש, החתימה לא נראית לי דומה אבל יכול להיות שיצא לי דבר כזה.
ש.
אתה מתכחש לחתימה על נספח ב' להסכם ההעסקה?
ת.
לא מתכחש, לא זוכר שחתמתי או שלא.
ש.
ציינת בתצהיר שלך שהסבת את תשומת לב קורנית לכך שקיימת לך התחייבות לאי תחרות, מהיכן ידעת את המידע הזה?
ת.
עברתי מס' ראיונות אצל עופר וטל ושלחו לי חוזה עם הצעה, בזמן שעברתי על החוזה הזה נתקלתי שם בסעיף של אי תחרות ותהיתי בליבי אם יש סעיף כזה גם אצל בורדו כי לא זכרתי את הדבר הזה ולכן הוצאתי את העותק החתום שנשלח אליי מבורדו ואכן היה שם סעיף 3.1, נספח ב' לא היה אצלי חתום, לא קיבלתי אותו חתום ולכן אני תהיתי מה זה הנספח הזה והתחלתי לחפש בתכתובות שלי עם מר אלקלעי ומשה לבנון ובסוף מצאתי טיוטה של הנספח ב' לא חתומה.
ש.
יש שוני בין הטיוטה שמצאת לבין המסמך שצורף לכתב הטענות שלנו?
ת.
ככל הידוע לי אין שוני.
ש.
ואת הטיוטה הזו העברת לקורנית?
ת.
כן, לא זוכר אם זה היה לעופר או טל.
ש.
מה הם אמרו לך?
ת.
לקח זמן והם התייעצו עם רמי ואני גם דיברתי עם רמי ואמר שלדעתו מכמה סיבות משפטיות שאני לא מבין בהן הסעיף הזה לדעתו לא תקף.
ש.
הודעת בשלב הזה שאתה עוזב את בורדו?
ת.
לא.
ש.
היה לך הסכם חתום עם קורנית בשלב הזה?
ת.
לא.
ש.
מתי חתמת?
ת.
לאחר שהיו עוד מס' שיחות עם עופר שבסופן החלטתי לחתום.
ש.
אני מראה לך את הנספח 7 לתצהיר שלך, כתוב שההסכם הוא מה- 9.3.14, האם נכון?
ת.
זה מה שכתוב.
ש.
יש סיבה לחשוב שזה נכתב בתאריך אחר?
ת.
לא זוכר באיזה תאריך אבל אני מניח שאם זה מה שכתוב.
ש.
כמה זמן חלף מאז שחתמת על הסכם העסקה עד שהודעת לבורדו שאתה עוזב?
ת.
מס' שבועות, שבוע שבועיים.
ש.
למה לא מיד הודעת?
ת.
כיוון שקבעתי תאריך מסוים עם עופר שאני מתחיל לעבוד ורציתי להודיע בדיוק חודש לפני כן.
ש.
לא ראית בזה טעם לפגם שאתה לא מספר באותו מועד?
ת.
לא ראיתי בזה טעם לפגם מכיוון שלא היה שום תחרות בין בורדו לקורנית.
ש.
אבל ידעת שקורנית מופיעה בתניית אי התחרות?
ת.
החוזה הזה נחתם לפני שנקבע וידעתי שאני אעבוד בתחום ה
u.v.
לא הכרתי את החברות האלה ולא ידעתי במה מדובר.
ש.
כשנשאלת איפה אתה הולך לעבוד, מדוע לא בחרת להגיד לאן אתה עובר לעבוד?
ת.
לא רציתי שיווצר מצב שיגיעו שמועות/תלונות מצד מישהו מבורדו לקורנית. כי אם הייתי אומר את זה זה היה עובר לכל החברה כי עולם הדפוס מאוד קטן. אמרתי שאני לא מעוניין להשיב. מר אלקלעי התעקש ובסוף אמרתי שאני עובר לחברה בתחום הדיו.
ש.
איך הוא הגיב?
ת.
בקור רוח. לא ראיתי שום תגובה מיוחדת.



חקירה חוזרת:
ש.
הסכם העסקה שלך הכותרת שלו נושאת את ה- 9.3, ליד החתימה כתוב 16.3, איזה תאריך הוא נכון? (נספח 7 לתצהירך)

.
ת.
חתמתי פעם אחת על ההסכם, החתימה שבה יש את ה- 16.3 היא באחד הנספחים, אני זוכר שחתמתי על הכל באותו יום.

ב"כ הצדדים:
שמענו את המלצת בית הדין ואנו מסכימים לקבלה.
המשיבים מתחייבים לפעול בהתאם לסעיף 1.1 עד 1.3 לנספח ב' להסכם העסקתו של המשיב שצורף כנספח 3 לבקשה לצו מניעה. כמו כן, מוסכם כי ההתחייבות תחול בהתאם להגדרה המפורטת בסעיף 1.7 לנספח ב' להסכם העסקתו של המשיב.
מוסכם כי הבקשה תמחק ללא צו להוצאות.
החלטה
ניתן תוקף של החלטה להסכמת הצדדים.

נוכח האמור, הבקשה נמחקת ללא צו להוצאות.

המבקשת תודיע לא יאוחר מיום 1.9.14 האם היא עומדת על התיק העיקרי אם לאו.

ניתנה היום, י' אב תשע"ד (6 אוגוסט 2014)

, במעמד הנוכחים.





נ.צ. (ע)

מר י. גרינברג

אסנת רובוביץ - ברכש, שופטת

נ.צ. (מ)

מר י. סעדיה







סעש בית דין אזורי לעבודה 37435-07/14 נציג ציבור עובדים מר יעקב גרינברג, נציג ציבור מעסיקים מר יגאל סעדיה, בורדו דיגיטל פרינט אינק בע"מ ( ) נ' קורנית דיגיטל בעייני (ח. פ), ח אליאש ( ), מר רון אלקלעי סמנכ"ל תפעול ומר דוד אשר ואח' (פורסם ב-ֽ 06/08/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים