Google

שאול פרץ - פלאפון תקשורת בע"מ, גלי גל

פסקי דין על שאול פרץ | פסקי דין על פלאפון תקשורת | פסקי דין על גלי גל |

14340-02/14 תאק     28/09/2014




תאק 14340-02/14 שאול פרץ נ' פלאפון תקשורת בע"מ, גלי גל








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"ק 14340-02-14 פלאפון תקשורת בע"מ
נ' פרץ ואח'




תיק חיצוני:




מספר בקשה:
1

בפני

כב' השופט
עמית יריב


מבקש

שאול פרץ


נגד


משיבה

1. פלאפון תקשורת בע"מ
2. גלי גל



החלטה

1.
לפניי בקשת רשות להתגונן מפני תביעה שהגישה המשיבה 1 נגד המבקש בגין חוב הנובע מחשבון טלפון סלולרי שלא שולם, אשר חלקו – חיוב בגין מכשירים, וחלקו – חיוב בגין שימושים.
2.
המבקש מודה מפורשות בקיומו של חוב, אולם טוען מנגד, כי הובטח לו זיכוי של 12,500 ₪ בגין קנס שהיה עליו לשלם לרשת סלקום, ועל כן הוא מבקש להתגונן מפני התביעה.
3.
הפסיקה קבעה רף נמוך ביותר שעל המבקש רשות להתגונן לעבור על מנת לזכות ברשות להתגונן, ונקבע כי די אם יוכיח קיומה של הגנה – ולו דחוקה – כדי שיהיה על בית המשפט ליתן לו את הרשות המבוקשת. בענייננו, מדובר בטענת הגנה דחוקה שבדחוקות – טענה להתחייבות בע"פ של נציג מכירות אשר לא בא זכרה בהסכם ההתקשרות, כאשר המבקש בעצמו מודה, כי הוא חב כספים למשיבה, ומודה אף כי לא עמד בתנאי הסכם ההתקשרות לשם הזכאות לקבלת החזר הקנס לחברה הסלולרית שממנה התנתק על מנת לעבור למשיבה.
בנסיבות אלה, נראה כי יקשה על המבקש לעמוד בנטל ההוכחה המוטל עליו בשלב הדיון עצמו – ואולם ההלכה המשפטית הנוהגת קובעת, כי בית המשפט הדן בהתנגדות אינו רשאי לבחון שאלה זו אגב הדיון בבקשת הרשות להתגונן.
4.
אשר על כן, ניתנת רשות להתגונן מפני התביעה. עם זאת, לאור סיכויי ההגנה כפי שהוצגו לעיל, ועל מנת שלא לחייב את המשיבה 1 לנהל הליך מבלי שתדע לבטח כי ככל שתזכה תוכל לגבות את חובה, אני מתנה את מתן הרשות להתגונן בהפקדת מלוא סכום התביעה – 8,600 ₪ - בקופת בית המשפט.
הסכום יופקד בקופת בית המשפט עד יום 9.11.2014, במזומן או בערבות בנקאית אוטונומית, ללא הגבלת תאריך, ערוכה לפקודת המשיבה 1.
עם הפקדת הסכום, יגיש המבקש הודעה על כך לבית המשפט, ותינתן החלטה משלימה בדבר המשך ניהול ההליכים. היה ולא יופקד הסכום במועד, או לא תוגש הודעה כנדרש, תהיה המשיבה 1 זכאית ליטול

פסק דין
על מלוא סכום התביעה.
עוד מובהר, כי ככל שינוהל הליך מלא בגין תביעה זו, עלול הצד המפסיד לשאת בהוצאות ריאליות לטובת הצד שכנגד, הוצאות שעלולות להיות בשיעור התביעה כולה, אם לא למעלה מכך.
ניתנה היום, ד' תשרי תשע"ה, 28 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.










תאק בית משפט שלום 14340-02/14 שאול פרץ נ' פלאפון תקשורת בע"מ, גלי גל (פורסם ב-ֽ 28/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים