Google

ירון מרדכי - מודיעין אזרחי בע"מ

פסקי דין על ירון מרדכי | פסקי דין על מודיעין אזרחי בע"מ

27265-08/13 סעש     29/09/2014




סעש 27265-08/13 ירון מרדכי נ' מודיעין אזרחי בע"מ








בית דין אזורי לעבודה בירושלים

סע"ש 27265-08-13



לפני:
כב' השופטת יפה שטיין

המבקש
(התובע):

ירון מרדכי
ע"י ב"כ: עו"ד ערן גולן



-

המשיבה (הנתבעת)
:

מודיעין אזרחי בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד בנימין טואף

החלטה
1.
לפניי בקשה לגילוי ולעיון במסמכים ספציפיים, שיפורטו להלן.
2.
בתגובתה לבקשה טענה המשיבה כי כל המסמכים הרלוונטיים הועברו למבקש ואילו המסמכים הנוספים המבוקשים על ידו אינם רלוונטיים והבקשה לקבלם היא בבחינת "מסע דיג" אסור. המשיבה התנגדה באופן פרטני לגילוי המסמכים השונים שפורטו בבקשה כשאת חלקם טענה כי כבר מסרה לידי המבקש וחלקם, לטענתה, אינם נמצאים ברשותה.
3.
בתשובתו לתגובת המשיבה, טען המבקש להשתק פלוגתא על שום החלטה שניתנה בעניין אחר בבית דין זה בקשר לבקשה לגילוי ולעיון במסמכים, תוך שהמשיבה היא צד לאותו הליך. כמו כן פירט המבקש בתשובתו את המסמכים שטרם הועברו על ידי המשיבה.
4.
ראשית יצוין כי על המקרה הנדון לא חל השתק פלוגתא כטענת המבקש וזאת משום שענייננו אינו זהה לעניין שנדון בסע"ש 27297-08-13 ואף המסמכים המבוקשים במקרה דנן אינם זהים למסמכים אליהם מתייחסת ההחלטה בתיק הנ"ל, ולכן המקרה דנן אינו עומד בתנאים שנקבעו בפסיקה אליה הפנה המבקש, לשם הקמתו של השתק פלוגתא.
5.
כידוע, תקנה 46(א) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) התשנ"ב-1991, מעגנת את סמכותו של בית הדין ליתן צו לגילוי ולעיון במסמכים למען יעילות הדיון ו"משחק בקלפים גלויים" כאשר מבחן הרלוונטיות הוא זה שעומד לנגד עיניו של בית הדין בבואו להכריע בבקשה מעין זו (בר"ע 11778-02-14 בתיה גלאון -

canadianbroadcast corporation
(5.03.2014)).
6.
מבחן הרלוונטיות הוא למעשה מבחן כפול - צר ורחב, קרי קיומה של "זיקה ברורה בין גילוי החומר המבוקש לבין טענותיו של המבקש בהליך העיקרי" (המבחן הצר) ומידת תרומתו של הגילוי ליעילות הדיון בהתחשב בכלל נסיבות ההליך (המבחן הרחב) (ע"ע 494/06 מדינת ישראל, נציבות המים - קלרק אבנצ'יק (28.03.2007)). ככל שמתקיים מבחן הרלוונטיות יש להמשיך ולבחון את האינטרסים הנוספים המצדיקים את מניעת הגילוי או צימצומו - דוגמת הכבדה על הצד שכנגד, קיומו של חיסיון או פגיעה בפרטיות, תוך עריכת האיזון המתאים בכל מקרה לגופו ותוך בחינת חלופות לעניין הגילוי (רע"א 9322/07

gerber products company
- רנדי בע"מ
, (15.10.2008); בר"ע 54124-06-12 הורסיו דיוינסקי -


hsbc private bank (suisse) sa
(7.03.2013)).
7.
לעניין האיזון בין זכות המבקש לגילוי מסמך רלוונטי לבין הזכות לפרטיות, נקבע בע"ע 28222-05-10 מכתשים מפעלים כימיים בע"מ - יהודה פלצ'י (21.9.2010), כי ככלל, יש להעדיף את הוראות תקנה 46(א) ולאפשר את גילוי המסמכים בכל הקשור לפרטיותו של בעל דין; אולם, אם בזכות לפרטיות של צדדים שלישיים עסקינן, הרי שיש ליתן משקל משמעותי לזכותם לפרטיות ולכן על בית הדין לתור אחר חלופות אחרות. ככל שחלופה אחרת אינה בנמצא, יש לצמצם את הפגיעה בפרטיות כך שיגולה רק מה שהכרחי להליך ורק מה שעולה במישרין מטענות הצדדים.
8.
במקרה הנדון מצאתי כי יש לקבל את הבקשה ביחס לחלק מהמסמכים, משהם רלוונטיים להליך ואף יועילו לקידומו, ולדחות אותה ביחס למסמכים אחרים:

א.
דוחות הביקורת

: לטענת המבקש, המקובלת עליי, ישנה רלוונטיות וחשיבות לאותם דוחות אשר מבססים את הטענה בדבר התנהלות שיטתית של המשיבה בכל הנוגע להפרת זכויות עובדים. דוחות הביקורת אינם מערבים צד שלישי ועניינם קשור קשר הדוק לנשוא המרכזי הנדון בהליך זה, ולפיכך על המשיבה לגלותם.

ב.
חוזי העסקה של מאבטחים במתקנים דומים

: בקשה זו נדחית היות וחוזים אלו מערבים צדדים שלישיים וגם לא ברור כיצד יועילו הסכמי העסקה שאינם קשורים ישירות למבקש לקידום עניינו, מה עוד שניתן לבסס את הטענה של תעריף שעתי מסויים, על ידי הצגת ההתחייבות של המשיבה למתן התעריף השעתי, ואין צורך בחוזי עבודה של מאבטחים אחרים שעניינם כלל לא נדון כאן.

ג.
חוזה העבודה של המבקש

: המשיבה העבירה למבקש חוזה עבודה אחד ויחיד עליו חתם. ברי כי חוזה העבודה רלוונטי להליך המתנהל בין הצדדים ומשכך, ככל שישנם בחזקת המשיבה נספחים לחוזה העבודה ו/או חוזה עבודה נוסף החתום על ידי המבקש, עליה לגלותם.

ד.
פנקס חופשה

: המשיבה העבירה לרשות המבקש "פנקס חופשה" אשר צורף לתשובת המבקש המפרט את יתרת ימי החופשה של המבקש בכל חודש, אולם לא מצויינים בו מועדי החופשה והתשלום בגינם. במשיבה תגלה
את פנקס החופשה ככל שיש בידי המשיבה מסמכים נוספים לעניין זה.

ה.
נהלי עבודה ביחס לשעת ההגעה למשמרת

: מקובלת עליי טענת המבקש לפיה מסמכים אלו, רלוונטיים להליך ולפתרון המחלוקות החישבויות שבין הצדדים. לפיכך, תגלה המשיבה את הנהלים וככל שאלו אינם ברשותה, תגיש תצהיר מתאים.

ו.
הודעה לעובד

: המשיבה טוענת כי אין בחזקתה הודעה בדבר פירוט תנאי העבודה של המבקש ולכן, עליה להצהיר על כך.

ז.
טפסי 106:

המשיבה צרפה לתגובתה את כל הטפסים המצויים בחזקתה. המבקש טוען כי אין בכך די ומבקש לקבל את הטפסים לכל שנות עבודתו למעט 2013. לפיכך, וככל שקיימים טפסי 106 נוספים בחזקת המשיבה, עליה לגלותם.

ח.
סידור העבודה

: לטענת המבקש, סידור העבודה נדרש לשם ביסוס תביעתו והוכחת מתכונת העבודה. המשיבה טוענת, בצדק, כי בקשה זו התייתרה עם העברת דוחות הנוכחות של המבקש ולכן הבקשה נדחית לעניין מסמך זה.

ט.
פירוט מתכונת האימונים

:
המשיבה טוענת כי מסמך זה אינו ברשותה ואף על פי כן מפרטת בסעיף 21.3 לתגובתה את מכסת האימונים שנדרשה מהמבקש. משכך, המשיבה תצהיר על העדרו של המסמך ככל שאינו ברשותה או תגלה אותו, ככל שיימצא על ידה.

י.
פירוט ימי קורס ההכשרה והאימון של המבקש

: גם לעניין זה טוענת המשיבה כי אין בידה כל מסמך המפרט את ימי ההכשרה והקורסים אליהם נשלח המבקש מעבר לאמור בדוחות הנוכחות ובתלושי השכר ולפיכך – תוסיף המשיבה גם את המסמך הנדון לתצהירה.

יא.
פירוט מערך ההסעות

: המשיבה טוענת כי המסמך המבוקש אינו מצוי בחזקתה ולכן תגיש על כך תצהיר מתאים.

יב.
תקני העבודה במתקן זאב

: לטענת המבקש, מסמכים אלו נחוצים להוכחת טענת הפרשי השכר בגין תפקידו כאחמ"ש. טענתו מקובלת עליי בעוד שהמשיבה לא הציגה התנגדות עניינית לבקשה זו ולפיכך יגולו המסמכים שעניינם מספר התקנים במתקן זאב בתקופת עבודת המבקש.
9.
סוף דבר

:
המשיבה תגיש בתוך 14 יום תצהיר גילוי מסמכים שעניינו כל אותם מסמכים המצויינים בסעיף 10 להחלטה זו ותאפשר למבקש את העיון בהם. ככל שמסמכים מסוימים אינם בחזקתה, תציין זאת בתצהירה.
שאלת ההוצאות תתברר בסיום ההליך.
ניתנה היום, ה' תשרי תשע"ה,
(
29 ספטמבר 2014), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.











סעש בית דין אזורי לעבודה 27265-08/13 ירון מרדכי נ' מודיעין אזרחי בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/09/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים