Google

המוסד לביטוח לאומי - אדיב דקנאש

פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי | פסקי דין על אדיב דקנאש

16246-05/14 ברע     05/10/2014




ברע 16246-05/14 המוסד לביטוח לאומי נ' אדיב דקנאש








בית הדין הארצי לעבודה


בר"ע 16246-05-14



המוסד לביטוח לאומי







המערער


אדיב דקנאש










המשיב


החלטה
השופט עמירם רבינוביץ


1.
לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה
בחיפה ( ב"ל 36012-02-14 סגנית הנשיא איטה קציר). אשר דחה את ערעור
המבקש על החלטת הוועדה הרפואית לעררים(נפגעי עבודה) מיום 27.1.2014 (להלן-
הוועדה או "ועדת 2014"), אשר קבעה שאין החמרה
במצבו של המבקש.
2.
גלגולו של ההליך נכון לדיונינו מתחיל בהחלטת הוועדה הרפואית לעררים מיום 6.3.08 (להלן-
"ועדת 2008"), אשר קבעה למבקש דרגת נכות בשיעור 20% על פי סעיף ליקוי אורטופדי, בניכוי 10% בגין מצב קודם ובתוספת 1/3 על פי תקנה 15 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה) תשט"ז- 1956 (להלן-"התקנות") ובסך הכול
13 ושליש אחוז.
3.
המבקש הגיש בקשה להחמרת מצב, בעקבותיה קבעה הוועדה לעררים מיום 26.3.2012 (להלן-"ועדת 2012") למבקש דרגת נכות בשיעור 15% בתוספת מליאה על פי תקנה 15 לתקנות ובסך הכול דרגת נכות בשיעור של 19%.
4.
המשיב (להלן - "המוסד") ערער על החלטה זו בנושא אחד בלבד- אי ניכוי מצב קודם כשם שעשתה ועדת 2008. יצוין כי המבקש לא ערער על החלטת ועדת
2012. לאור ערעור זה נתן בית הדין האזורי מפי הרשמת שגית דרוקר ביום 12.2.2013 את ההחלטה הבאה: "לאור העובדה כי הוועדה לא התייחסה להחלטתה של ועדה רפואית לעררים מיום 6.3.2008, אשר ניכתה מצב קודם, ואילו בהחלטתה מיום 26.3.12 לא ניכתה מצב קודם ולא נימקה עניין זה, מוסכם עלינו כי עניינו של המשיב יוחזר לוועדה הרפואית לעררים באותו הרכב, על מנת שתנמק קביעתה בהתייחס לאמור לעיל".
5.
ועדת 2014 - הוועדה מושא ערעור זה -עיינה בפרוטוקול ועדת 2008
, לפיו נעשה ניכוי קודם בשיעור 10% בגין מצב קודם, וקבלה קביעה זו של ועדת 2008, לפיה יש אכן מקום לניכוי 10% בגין מצב קודם.
6.
המבקש טען בבית הדין האזורי והן בבקשה זו כי הוועדה לא פעלה בהתאם להוראות החלטת בית הדין האזורי.המבקש ניסח את טיעוניו בבקשה בזו הלשון: "למקרא פרוטוקול הועדה
עולה כי פעלה בהתאם להוראות 2 ו- 3 להוראת פסק- הדין אך נגוזה מעיניה הוראה מס' 1 הרי היה על הועדה לחזור ולעיין בפרוטוקול הועדה ולהתייחס אליו במובן זה שלא רק לקבל את היותו של הניכוי בשיעור של 10% (אין לגביו מחלוקת) אלא ממה נבע מצב זה דהיינו לעיין בפרוטוקול במובן זה לחזור ולבחון מה היו ממצאי הועדה דאז, מה הם מסקנותיה גם לעניין
מצב קודם, הרי הועדה הנ"ל קבעה למערער דרגת נכות בשיעור של 20%, דהיינו הגבלה בינונית וניכתה על חשבון הגבלה קלה. אולם לא רואים מהפרוטוקול שהועדה הייתה מודעת לניכוי זה או עיינה, ואם בכלל הייתה בפני
ה העובדה כי בעבר הועדה קבעה הגבלה בינונית ולא הגבלה קלה עד בינונית".
7.
טענות המבקש בכל הכבוד קוראות בהחלטת בית הדין האזורי, אשר החזירה את הדיון לוועדה מה שאין בה. החלטת בית הדין האזורי נתנה בהסכמה בעקבות ערעור המוסד. המערער לא ערער על החלטת ועדת 2012. המוסד השיג על כך שועדת 2012 לא ניכתה אחוזי נכות בגין מצב קודם,כשם שניכתה ועדת 2008 הא ותו לא. הוועדה נדרשה לנמק, מדוע אין לנכות אחוזי נכות בגין מצב קודם, לא יותר מכך. על כך השיבה הוועדה כי אכן גם היא מסכימה שיש לנכות אחוזי
נכות בגין מצב קודם, כשם שעשתה ועדת 2008. בכך מלאה הוועדה לחלוטין אחר החלטת בית הדין האזורי. כפי שציין בית הדין האזורי החלטת ועדת 2012 קבעה למבקש דרגת נכות – בשיעור 15%, לפני ניכוי מצב קודם, לעומת דרגת נכות של 20%
לפני ניכוי מצב קודם שקבעה ועדת 2008. יוצא איפוא שמצבו של המבקש לא רק שלא החמיר אלא הוקל.
8
.

סוף דבר
הבקשה נדחית.

ניתן היום, י"א בתשרי תשע"ה (5 באוקטובר 2014) בהעדר הצדדים וישלח אליהם.
עמירם רבינוביץ
,
שופט, אב"ד







ברע בית הדין הארצי לעבודה 16246-05/14 המוסד לביטוח לאומי נ' אדיב דקנאש (פורסם ב-ֽ 05/10/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים