Google

אוזלם דורמוס, דורמוס נורספה - שר הפנים - מר גדעון סער, ועדת ילדי זרים - משרד הפנים

פסקי דין על אוזלם דורמוס | פסקי דין על דורמוס נורספה | פסקי דין על שר הפנים - מר גדעון סער | פסקי דין על ועדת ילדי זרים - משרד הפנים |

27224-08/14 רעמ     19/10/2014




רעמ 27224-08/14 אוזלם דורמוס, דורמוס נורספה נ' שר הפנים - מר גדעון סער, ועדת ילדי זרים - משרד הפנים








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

בפני
כב' השופט
ארנון דראל
19 אוקטובר 2014
רע"מ 27224-08-14 דורמוס ואח' נ' מר גדעון סער ואח'







בעניין:
1
.
אוזלם דורמוס
2
.
דורמוס נורספה


ע"י ב"כ עו"ד טל פרושן
ה
מבקשות



נגד




1.שר הפנים - מר גדעון סער

2.ועדת ילדי זרים - משרד הפנים


ע"י ב"כ עו"ד חויט וקר
, פרקליטות מחוז ירושלים
ה
משיבים



פסק דין



1.
לפני בקשת רשות ערעור על החלטותיו של בית הדין לעררים בירושלים (כב' הדיין אלעד אזר) בערר 1555-14 מהימים 15.7.14 ו- 29.7.14, בגדרן נדחתה בקשת המבקשות למתן צו ביניים שימנע את גירושן מהארץ עד להכרעה בערר.


2.
בהחלטתי מיום 19.8.14 נתתי צו ארעי למניעת ההרחקה עד למתן החלטה בבקשה זו. בהחלטה נוספת
מיום 1.9.14 הוריתי על הגשת תגובה בתוך 30 יום וכן הבהרתי כי מצופה שבית הדין לא יעכב את הדיון בערר והבעתי את תקוותי כי ההליך בבית הדין יושלם במהרה.

3.
טרם מתן החלטה ולאחר שתגובת המשיבים הוגשה רק ביום 6.10.14, ביקשתי הבהרה בשאלה האם ההליך בבית הדין התקדם. מהודעת המבקשות הוברר כי טרם ניתנה הוראה על ידי בית הדין להגשת כתב תשובה לערר ולא ניתנה כל החלטה אף שהמבקשות העבירו את החלטתי מיום 1.9.14 לידיעת בית הדין. בנסיבות אלה אין מנוס ממתן החלטה בבקשה זו.

4.
בהחלטתו מיום 15.7.14 מושא הבקשה פרט בית הדין הנכבד הגיע לכלל מסקנה "בשקלול מאזן הנוחות וסיכויי הערר דין הבקשה למתן צו ארעי וצו ביניים להידחות". לאחר מסקנה זו המופיעה בסעיף 2 להחלטה מפורטים נימוקיה הנשענים כולם על היעדר סיכוי ממשי לערר. בהחלטה הנוספת שעניינה בקשה לעיון חוזר בהחלטה הקודמת החליט בית הדין כי דרך המלך לשינוי ההחלטה היא על ידי הגשת בקשה מתאימה לבית משפט זה.

5.
המבקשות עותרות למתן צו ביניים עד לדיון בערר נוכח עמדתן כי סיכויי קבלתו גבוהים ומכל מקום כי מאזן הנוחות נוטה לטובתן. עמדת המשיבים היא כי יש לדחות את הבקשה. המשיבים הגישו תגובה לבקשה שאוחזת לא פחות מ- 24 עמודים (20 מהם עוסקים בשאלת סיכויי ההליך וגם בנותרים עניין זה מוזכר שוב) בגדרה טענו כי אין לערר כל סיכוי וכי אין לאפשר את המשך שהות המבקשות בישראל.

6.
לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה החלטתי לתת רשות ערעור, לדון בבקשה כבערעור ולקבל את הערעור.

7.
החלטתו המקיפה של בית הדין הנכבד אכן סוקרת בהרחבה את סיכויי הערר ואולם כידוע זה אינו השיקול היחידי. שיקול אחר, שאינו מוצא ביטוי מספק בהחלטה, הוא שיקול מאזן הנוחות. אף שבית הדין הזכיר את השיקול האמור במסגרת המסקנה הרי שהחלטתו מתמקדת בבחינת סיכויי ההליך.

8.
במקרה זה מצאתי כי מאזן הנוחות נוטה לטובת השארת המצב הקיים על כנו ומניעת ההרחקה עד לתום הדיון בערר. למסקנה זו הגעתי בהינתן פרק הזמן הארוך שבו שוהות כבר המבקשות בישראל, הנזק הכבד שעלול להיגרם להן בשל הרחקתן ממרכז חייהן בשנים האחרונות, האופן שבו התנהלו המשיבים עד עתה והשיהוי שנפל במתן החלטות המשיבים, כל זאת כמפורט בבקשה. משכך ואף אם אניח כי סיכויי הערר להתקבל אינם גבוהים במיוחד הרי שמאזן הנוחות והנסיבות המיוחדות של מקרה זה מצדיקים הותרת המצב הקיים על כנו פרק זמן קצר נוסף עד לבירור הערר.

9.
אשר לאורכו של פרק הזמן, זה תלוי למעשה במשיבים.
בהחלטתו מיום 15.7.14 הורה בית הדין על הגשת כתב התשובה בתוך 30 יום ממועד המצאת החלטתו למשיבים. מתוך הודעת המבקשות עולה כי זה לא הוגש אף שהמועד להגשתו חלף.

בהינתן העבודה המעמיקה שנעשתה על ידי המשיבים לצורך הגשת תגובתם לבקשה זו הרי שהדעת נותנת כי הכנת כתב תשובה לערר תוכל להיעשות בתוך פרק זמן קצר ביותר ומכאן שהתקופה הנוספת שבה יישארו המבקשים בישראל עד למתן ההחלטה בערר אינה צפויה להיות ארוכה והיא תלויה בעיקרה במשיבים.


10.
הערעור מתקבל. החלטת בית הדין לעררים מיום 15.7.14 – מבוטלת והמשיבים יימנעו מהרחקת המבקשות מישראל עד לחלוף 30 יום ממועד מתן החלטה בערר. הוצאות הליך זה תובאנה בחשבון בכל הליך עתידי בין הצדדים. הפקדון שהופקד יוחזר למפקיד.

ניתן היום,
כ"ה תשרי תשע"ה, 19 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.














רעמ בית משפט לעניינים מנהליים 27224-08/14 אוזלם דורמוס, דורמוס נורספה נ' שר הפנים - מר גדעון סער, ועדת ילדי זרים - משרד הפנים (פורסם ב-ֽ 19/10/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים