Google

מדינת ישראל - אלעד עמר

פסקי דין על אלעד עמר

49877-06/13 פ     19/10/2014




פ 49877-06/13 מדינת ישראל נ' אלעד עמר




לך






בתי המשפט
בית משפט השלום קריית גת

ת"פ 49877-06-13

19 אוקטובר 2014
בפני
: כב' השופטת בכירה רובין לביא


בעניין:
מדינת ישראל



המאשימה

נ ג ד


אלעד עמר
ת.ז. 300256039




הנאשם



נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד – ענבל אביב
הנאשם -
בעצמו
ובא כוחו עו"ד – הרצל סמילה


<#1#>


גזר דין
הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון שכלל תיקון כתב האישום והסכמה כי אם שרות המבחן ימליצו להאריך המאסר המותנה התלוי נגדו, התביעה תצטרף להמלצה זו ותעתור לקנס ופיצוי למתלונן.
הנאשם הודה והושע בכך שב – 21.6.13 בשעה 22.00 בעת שיונן גולן, המתלונן שהה עם רינת גואטה ארוסתו לשעבר של הנאשם, בבית הוריה בשדרות בעת שיצאו מן הבית הגיח הנאשם בין השיחים וצעק לעבר המתלונן כי כדאי לו להתרחק מהילדה וכי לא יתן לו להיות איתה וכן תקף אותו שלא כדין במכות אגרוף בראשו תוך שאומר לו "אתה לא תצא עם רינת" לאמר מכן המתלונן נמלט והנאשם דלק אחריו עד שנחסם בכניסה לחצר. שוטרים הוזעקו למקום והנאשם איים באזני השוטר מר איגור צובננקו באומרו כי אם המתלונן יצא איתה יבוא אליו יחבק אותו ויאמר לו לא לצאת איתה והוסיף ושאל אם המתלונן הבין אותו נכון, עבירות של תקיפה ואיום.
נתקבלו בעניינו של הנאשם מספר תסקירים מהן עולה כי הוא רווק בן 28 השלים 12 שנות לימוד והוא בעל תעודת בגרות אשר שירת בצבא כשוטר מג"ב. במהלך השרות נדון למאסר של חודש בגין עריקות לדבריו כדי לסייע לכלכלת המשפחה, בגין אירוע נשוא תיק זה נאלץ לעזוב מקום עבודתו בתחום האבטחה.
הנאשם לוקח אחריות על התנהגותו האלימה, ומביע חרטה עמוקה ומסביר זאת על רקע קושי להפרד מהמתלוננת בעיקר כשראה אותה עם אחר. הוא התקשה להבין תגובתו האלימה וביטא אבפטיה כלפיה וכלפי המתלונן.
שרות המבחן התרשם כי התנהגותו הוא תוצאה של קושי להתמודד ולהכיל תחושה של פגיעה וקושי להתמודד עם פרידה אך הוסיפו כי להתרשמותם התנהגות זו אינה מאופיינת את האופן שהוא מתמודד במצבי כעס. לטענתם מדובר בבחור צעיר המביא מעולמו הרגשי באופן פתוח וכן, בעל מערכת ערכים נורמטיבית ושאיפות נורמטיביות כמו כן בעל יכולת התבוננות פנימית וביקורתית.
משכך, בשל הנזקקות הטיפולית שגילה, הדיון נדחה כדי לבחון אפשרות טיפולית. תחילה שולב בקבוצת הכנה ולקח בה חלק פעיל תוך התייחסות לאחריותו. הוא נמצא מתאים להשתלב במערך טיפולי קבוצתי והופנה לקבוצה טיפולית הטרוגנית המתקיימת אחת לשבוע אך בשל חופשות החגים טרם שולב בה. משכך ממליצים להאריך את המאסר המותנה יחד עם צו מבחן וצו של"ץ של 140 שעות ולהוסיף התחייבות ופיצוי. משכך התביעה חוזרת בה מעתירתה לקנס ומבקשת לאמץ המלצת שרות המבחן.
יצוין כי המאסר המותנה התלוי נגדו הוא בן 3 חודשים ונגזר עליו ב 7.9.11 לאחר אירוע במהלכו נגח באחר ולקח בקבוק זכוכית והיכה בו ובהמשך השליך כסאות ושולחנות על המתלונן שגרמו לו חבלות של ממש. מעיון בגזר הדין עולה כי דווקא בגלל שמדובר בחייל שוטר מג"ב הציפיות גבוהות ולא ניתן להימנע מהרשעה כפי שבקש הנאשם אך מאידך גיסא נמנע מלגזור דינו למאסר לעבודות שרות כעתירת התביעה. בגזר הדין הוסיף צו של"ץ בהיקף של 160 שעות ופיצוי למתלונן בסך 3,000 ₪.
כבר באותו עניין שרות המבחן ציינו כי מדובר באדם המנהל אורח חיים נורמטיבי אולם במצבי כעס הוא נוטה לפעול באופן פזיז ובלתי שקול ואף התקשה להביע אמפטיה כלפי המתלוננים וביטא עמדה קורבנית, הוא התקשה לקחת אחריות ולערוך בדיקה ביקורתית ולכן שרות המבחן נמנעו להמנע על המנעות מהרשעה ואמרו כי העדר הרשעה תהווה מסר מפחית אחריות באשר למשמעות התנהגותו. אין לי אלא להביע צער על כך שבאותו מועד לא השכיל לנצל את האפשרות שניתנה לו להשתלב בהליך טיפולי. שונה המצב היום שהרי כיום לוקח אחריות ומגלה אמפטיה ומבין כי קיימת נזקקות טיפולית ומשתף פעולה בהליך הטיפולי אולם מובהר לו כי אם לא יתמיד בכך ניתן להפקיע צו המבחן, לשוב לגזור דינו למאסר תוך הפעלת המאסר המותנה.

לאור האמור אני מכבדת את הסדר הטיעון וגוזרת על הנאשם עונשים כדלקמן:

1.
אני מורה על חידוש המאסר המותנה של 3 חודשים
כפי שנפסק בבית משפט שלום באר שבע
ביום 7.9.11
בתיק מס' 2037/09
למשך שנתיים מהיום.

2.
פיצוי למתלונן יונתן גולן, עד תביעה 2, בסך
4,000
₪, שיופקדו ב-8 תשלומים שווים ורצופים בקופת בית המשפט החל מה- 10.11.14
אם לא ישלם אחד מן התשלומים במועד יעמוד כל הסכום לפרעון מיידי ויגבה כקנס

3.
הנאשם יחתום על התחייבות בסך
8,000
₪ להימנע מביצוע עבירות של תקיפה ואיום במשך 3 שנים מהיום.

אם לא יחתום על ההתחייבות, יאסר למשך 90 ימים.

4.
הנאשם ימצא בפיקוח שירות המבחן למשך שנה מהיום.

לצורך זאת עליו לחתום על צו מבחן.

מוסבר לנאשם כי אם לא יעמוד בתנאי הצו, ניתן יהיה להפקיעו ולגזור דינו לרכיבי ענישה נוספים.

5.
אני מטילה על הנאשם לבצע
140 שעות שירות לתועלת הציבור במתנ"ס שדרות בעבודות אחזקה
בהיקף שלא יפחת מ – 3
ש"ש בפיקוח שירות המבחן.

במידה ויש צורך בשינוי מקום ההשמה, שירות המבחן יעשה כן וידווח על כך לביהמ"ש.

מוסבר לנאשם כי אם לא יבצע עבודות השל"צ במלואן, ניתן יהיה להפקיע הצו, ולשוב ולגזור את דינו לרכיבי ענישה נוספים.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.


<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה תשרי תשע"ה, 19/10/2014 במעמד הנוכחים.


רובין לביא
, שופטת בכירה


החלטה
הפיקדון יושב לנאשם באמצעות אימו על פי פרטים שימציא למזכירות ובתנאי שהכסף לא מעוקל.
<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ה תשרי תשע"ה, 19/10/2014 במעמד הנוכחים.

רובין לביא
, שופטת בכירה
















פ בית משפט שלום 49877-06/13 מדינת ישראל נ' אלעד עמר (פורסם ב-ֽ 19/10/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים