Google

עיריית אשדוד עיריית אשדוד - בן ציון פרטוק

פסקי דין על עיריית אשדוד עיריית אשדוד | פסקי דין על בן ציון פרטוק

10024-05/14 תאמ     22/10/2014




תאמ 10024-05/14 עיריית אשדוד עיריית אשדוד נ' בן ציון פרטוק








בית משפט השלום באשדוד



תא"מ 10024-05-14 פרטוק נ' עיריית אשדוד




תיק חיצוני:




מספר בקשה:
2

בפני

כב' הרשמת
טלמור פרס


מבקש
ת

עיריית אשדוד עיריית אשדוד


נגד


משיב

בן ציון פרטוק



החלטה

לפני בקשת המבקשת לביטול

פסק דין
שניתן כנגדה בהעדר הגנה ביום 22.7.14.

1.
עסקינן בתביעה לחיוב המבקשת בסך של 10,431 ש"ח בגין נזקים שנגרמו לכאורה לרכב המבקש, עת שרכבו נפגע מגזע עץ אשר בלט בצורה חריגה ומסוכנת לעבר הכביש. לטענת המשיב בכתב התביעה, המבקשת ברשלנותה לא טיפלה במפגע ולפיכך היא אחראית לקרות אירוע התאונה.

2.
לטענת המבקשת יש להורות על ביטול פסק הדין מחובת הצדק, היות ולתביעה צורף תצהיר פגום שאינו חתום ואינו מאומת כדין בהתאם להוראות תקנה 214 ג לתקנות סדר הדין האזרחי.
עוד טוענת המבקשת כי פסק הדין התבקש במהלך הידברות ומשא ומתן בין הצדדים ובפיה טענות הגנה המלוות בראיות מוצקות לדחיית התביעה ובינהן הטענה ולפיה האירוע התרחש כתוצאה מנהיגה רשלנית של המשיב, אשר התנגש באור יום וללא הפרעה לשדה הראיה, בעץ העומד במקום כעשור שנים. עוד נטען כי המבקש עצמו יצר סיכון עת שהתקין תוספת ארגז גבוה על רכבו, מבלי שניתנה לו הרשאה על ידי משרד התחבורה לעשות כן.

3.
המשיב בתגובתו מתנגד לבקשה, משלטענתו התנגד נחרצות, לאור נסיון העבר עם התנהלות המבקשת, ליתן אורכה להגשת כתב הכנה ולא אושרה על ידו מעולם, לא במפורש ולא במשתמע, מתן אורכה כאמור.
עוד טוען המשיב, כי התצהיר שהוגש לתמיכה בכתב התביעה ונחתם על ידו, היה אמור להיות מאושר בעת הדיון.

4.
לאחר שעיינתי בכל אשר הובא לפני, מצאתי לנכון להורות על ביטול פסק הדין כמבוקש.

בבחינת בקשה לביטול פס"ד רשאי בית המשפט להורות על ביטול

פסק דין
שניתן במעמד צד אחד, הן מתוך חובת הצדק, בשל פגם שנפל בהליך, והן במסגרת שיקול הדעת המסור לבית המשפט. כאשר לא נפל פגם בפסק הדין, ייבחן בית המשפט שני עיקרים: האחד, סיבת מחדלו של המבקש; והשני, סיכויי הצלחת המבקש ככל שתבוטל ההחלטה.

5.
בענייננו, אכן כטענת המבקשת, כתב התביעה אשר הוגש בסדר דין מהיר, נתמך בתצהיר אשר אינו חתום על ידי המצהיר ואינו מאומת כדין.
על פי תקנה 214ג לתקסד"א "בכתב טענות בתובענה בסדר דין מהיר יפרט בעל דין את טיעוניו, ויצרף לו תצהיר מטעמו ערוך לפי טופס 17א, לשם אימות העובדות שבכתב הטענות וכן חוות דעת מומחה, ואסמכתאות משפטיות, אם ישנן; תצהיר בעל דין שלא צורף לכתב הטענות בעת הגשתו, לא יוגש, אלא ברשות בית המשפט; בעל דין רשאי לצרף תצהיר של אדם אחר, מטעמים מיוחדים שיפורטו בתצהיר".

אין לקבל את טענת המשיב ולפיה התצהיר היה אמור להיות מאושר בעת הדיון וזאת מבלי שנתקבל אישור בית המשפט לכך, ואף בבקשה למתן

פסק דין
בהעדר הגנה לא צוין הדבר והתצהיר לא תוקן, לא נחתם ולא אומת כדין.

6.
מעבר לכך, המשיב תמך תגובתו לבקשה לביטול פסק הדין, בתצהיר מטעם עו"ד ממשרד בא כוחו, אולם זה נעדר עובדות, אינו מפורט ונערך על דרך ההפניה.
ההלכה היא כי: "המצהיר חייב בתצהירו להביא את כל אותן עובדות שהוא מבקש להוכיחן; אין לערוך תצהיר על ידי אזכור והפניה אל מסמך אחר, כגון 'כל העובדות המפורטות בכתב התביעה הן נכונות' תצהיר כזה הוא פסול ולא יתקבל"
(בש"א 216/89 אברהמי ובניו חברה לבנין נ' בנק המזרחי, פ"ד מג(2) 172).

די באמור, לטעמי, כדי להביא לביטול פסק הדין.

7.
מעבר לצורך אומר, כי אף סיבת מחדלה של המבקשת בהימנעותה מלהגיש כתב הגנה במועד וטענות הגנתה, מצדיקות ביטולו של פסק הדין.

לא נסתרה טענת המבקשת ולפיה הימנעות הגשת כתב ההגנה במועד, מקורה במשא ומתן שהתנהל בין הצדדים וטענת המשיב בתגובתו ולפיה התנגד נחרצות להארכת המועד להגשת כתב הגנה, לא נתמכה בתיעוד ההתכתבות ובמזכר טלפוני, על אף שצוין בסעיף 4 כי אלו צורפו.

מכאן שמחדלה של המבקשת באי הגשת כתב הגנה אינו נעוץ בזלזול בבית המשפט או בצד שכנגד ותיעוד ההתכתבות בין הצדדים אשר צורף לבקשת המבקשת, מעיד על כך.

8.
כמו כן אני סבורה כי למבקשת טענות הגנה ראויות לברור, בהעלותה גרסה אחרת לקרות האירוע הנטען ונוכח טענתה ולפיה האחריות לאירוע רובצת לפתחו של המשיב. יודגש כי המשיב לא התייחס בתגובתו, מפורשות לטענות ההגנה שהעלתה המבקשת.

לאור כל האמור אני מורה על ביטול פסק הדין.
לפנים משורת הדין לא יעשה צו להוצאות.

כתב הגנה יוגש תוך 30 יום ממועד המצאת החלטה זו למבקשת.

למעקב המזכירות.



ניתנה היום, כ"ח תשרי תשע"ה, 22 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.










תאמ בית משפט שלום 10024-05/14 עיריית אשדוד עיריית אשדוד נ' בן ציון פרטוק (פורסם ב-ֽ 22/10/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים