Google

שאול שאול זאדה - קבוצת אלון בע"מ חטיבת מקסידור

פסקי דין על שאול שאול זאדה | פסקי דין על קבוצת אלון בע"מ חטיבת מקסידור

19160-02/14 תאמ     29/10/2014




תאמ 19160-02/14 שאול שאול זאדה נ' קבוצת אלון בע"מ חטיבת מקסידור








בית משפט השלום בבאר שבע



תא"מ 19160-02-14 קבוצת אלון בע"מ נ' שאול זאדה




תיק חיצוני: 1825964131



בפני

כב' השופט
משה הולצמן


המבקש

הנתבע

שאול שאול זאדה


נגד


המשיבה

התובעת

קבוצת אלון בע"מ – חטיבת מקסידור



החלטה

בפני
בקשה מטעמו של המבקש לביטול

פסק דין
שניתן ביום 1.9.2014, בהעדר התייצבות לדיון מטעמו.
המבקש טען בבקשתו כי ימים מספר לפני הדיון עבר תאונה, ומסיבות רפואיות שונות נאלץ להיות מרותק למיטתו. כמו כן הינו אדם קשיש, בעל נכות בשיעור של
100% המוכר לביטוח לאומי. עוד פירט בבקשתו את הבעיות הרפואיות שמנעו ממנו להגיע לדיון, וכן צירף מסמך שכותרתו "אישור מחלה" לתקופה הרלבנטית. בנוסף טען, כי יש מקום לברר את טענות ההגנה שהועלו בבקשה לביטול פסק הדין מטעמו, שכן דורשים ממנו תשלום עבור ביצוע לקוי, וסחורה פגומה.
המשיבה הגישה תגובה מטעמה והביעה התנגדות לבקשה לביטול

פסק דין
, מהסיבה שאישור המחלה הוצא בדיעבד, כ- 19 יום לאחר מועד הדיון. עוד טענה כי אין אסמכתאות או הסבר מפורט לטענת המבקש שלפיה עבר תאונה.
לאחר שבחנתי את טענות הצדדים מצאתי לנכון להורות על ביטול פסק הדין, וזאת כנגד ובכפוף לתשלום הוצאות על ידי המבקש.
המבחנים העיקריים לצורך ביטול פסק הדין הינם- האם הוצגו טעמים המצדיקים את העדר הגשת כתב ההגנה בתוך המועד שנקבע בדין, והאם המבקש העלה טענות הגנה הראויות לבירור, כאשר בשלב זה של ההליך המשפטי אין מדקדקים בבדיקת הטענות, או בדרכי הוכחתן, וכן יש ליתן את המשקל המתאים לכך שזכות הפנייה לערכאות שיפוטיות הינה בבחינת זכות יסוד.
המבקש פירט את הסיבה לאי התייצבותו לדיון ותלה זאת במצבו הרפואי. הוצאת אישור המחלה כשלושה שבועות לאחר הדיון אכן מעוררת תמיהות, אך בשים לב לגילו של המבקש הנני נוטה לקבל את טענתו שלפיה התקשה להתייצב לדיון לאור מצבו הבריאותי, ואינני סבור שאי התייצבותו נבעה מחמת זלזול בהליך המשפטי.
זאת ועוד. לאחר שעיינתי בטענות ההגנה שהעלה המבקש, נראה לי כי יש מקום לערוך בירור ענייני בטענות הצדדים לגופן, מבלי שיש בכך כדי לחוות דעה לגבי משקלן, או סיכויי קבלתן, וכן יש ליתן בנסיבות העניין משקל מתאים לזכות הפנייה לערכאות שיפוטיות.
יחד עם זאת, יש מקום, בנסיבות העניין, להתנות את ביטול פסק הדין בתשלום הוצאות למשיבה, אשר שלא כמו המבקש, טרחה והתייצבה לדיון, תוך ביטול זמנה. מעיון באישור המחלה שהציג המבקש עולה שמצב בריאותו לא היה שפיר, כך לפי הטענה, בתקופה שמיום 26.8.2014 ועד ליום 5.9.2014, ומכאן שהיה באפשרותו להגיש מבעוד מועד בקשה לבית המשפט לדחיית הדיון, וכן ליצור קשר עם ב"כ התובעת לצורך עניין זה, ותיאום מועדים חילופיים, אלא שהדבר לא נעשה.
לפיכך הנני מורה כי המבקש יפקיד בקופת בית המשפט סכום כולל של 850 ₪ בתוך 30 יום ממועד מתן החלטה זו.
ככל שהסכום הנ"ל יופקד בקופת בית המשפט במלואו ובתוך המועד הנ"ל יחשב פסק הדין כמבוטל, והמזכירות תעביר את הסכום שהופקד ישירות למשיבה, כנגד המצאת פרטי חשבון בנק לצורך ביצוע העברת הכספים.
המזכירות מתבקשת להודיע לי על הפקדת הסכום הנ"ל לצורך קביעת דיון הוכחות במעמד הצדדים.
המזכירות תודיע לצדדים.
ניתנה היום, ה' חשוון תשע"ה, 29 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.

משה הולצמן
, שופט









תאמ בית משפט שלום 19160-02/14 שאול שאול זאדה נ' קבוצת אלון בע"מ חטיבת מקסידור (פורסם ב-ֽ 29/10/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים