Google

לואיזה משיח, בכור משיח, חיוך השן בע"מ - בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ

פסקי דין על לואיזה משיח | פסקי דין על בכור משיח | פסקי דין על חיוך השן | פסקי דין על בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ

57375-03/14 תאק     30/10/2014




תאק 57375-03/14 לואיזה משיח, בכור משיח, חיוך השן בע"מ נ' בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"ק 57375-03-14 בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ
נ' משיח ואח'




תיק חיצוני:




מספר בקשה:
1

בפני

כב' הרשמת
קרן כ"ץ

מבקשים
1
.
לואיזה משיח

2
.
בכור משיח

3
.
חיוך השן בע"מ


נגד

משיבים
בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ


החלטה

בפני
מונחת בקשת המבקשים למתן צו לגילוי מסמכים וכן בקשה להארכת מועד להגשת בר"ל מטעמם. כמו כן מונחת תשובת המשיב ותגובת המבקשים לתשובה זו.

המבקשים טוענים כי לאחר הגשת התביעה נחסמה הגישה שלהם בחשבון הבנק ולכן הם מבקשים רשימת המסמכים כדלהלן:

א.
דפי חשבון הבנק לתקופה של מיום פתיחתו ועד להגשת התביעה דנן.
ב.
אישורים בדבר פיקדונות שנוהלו אצל המשיב במהלך כל תקופת קיומו של החשבון.
ג.
התראות בכתב שנשלחו אל מי מהמבקשים בגין חריגות מהמסגרת המאושרת ו/או הפרה של תנאי הלוואה וכדומה:
ד.
אישורים ואסמכתאות בדבר ניכיון שיקים, סכומם, מועדי פירעונם והסכמי הניכיון

מול המשיבה ;
ה.
ערבויות אשר ניתנו למשיבה במסגרת ניהול החשבון ;
ו.
תכתובות שבין הצדדים במסגרת ניהול חשבון הבנק.


עוד טוענים המבקשים כי המשיב לא היה צריך להגיש את התביעה כנגד יתרת החוב בגין ניכיון שיקים כיוון ש כמאתיים אלף מתוך סכום התביעה הם כספי ניכיון שיקים אשר נפרעים במועדם ובחודש יוני 2014 יפרעו כולם.

להלן יובאו עיקרי תשובת המשיב:

1.
הנתבעים לא פנו למשיב בבקשה לקבל מסמכים כלשהם בטרם הגישו את בקשתם לתיק בית המשפט ולכן אין תחולה לתקנה 120 (א) לתקסד"א והמבקשים אינם רשאים לעתור לגילוי מסמכים בבית המשפט בהעדר פניה מוקדמת למשיב.

2.
תקנה 112 לתקסד"א קובעת שניתן להגיש בקשה לצו גילוי מסמכים תוך 30 ימים מיום הגשת כתב ההגנה האחרון. בענייננו לא הוגש כתב הגנה, עוד טרם הוגשה בקשת רשות להגן ורק אם זאת תתקבל ייחשב התצהיר ככתב הגנה ורק אז תקום הזכות לבקש גילוי מסמכים. ראו החלטה בת.א. 394/90 לחמיש נ. בנק הפועלים.

3.

באשר להיקף הדרישה לגבי המסמכים עצמם, המבקשים אינם מבקשים לקבל מסמכים מסוימים בגין פעולות מסוימות אלא מבקשים בקשה גורפת לקבל שורה ארוכה של מסמכים מאז פתיחת החשבון ועד להגשת התביעה.
ראו לעניין זה ת.א (ת"א) 70383/06 בנק אוצר החייל נ. צמיגי תום גל בע"מ, תק של 2007 (3) 2517.

4.
ההלכה קובעת כי ניתן לבקש תדפיסי חשבון בנק לתקופה סבירה ולא לכל תקופת קיומו של החשבון. ראו בנושא זה את ע.א. 688/89 הילולים נ. בנק המזרחי, מה (3) 188.

5.
המבקשים מעוניינים במסע דייג ותו לא.

המבקשים הגיבו בתגובתם לתשובה ובעצם חזרו על טענותיהם הקודמות כי לאחר הגשת התביעה נחסמה הגישה לחשבון, וכי בינתיים נפרעו שיקים נוספים שלגביהם בוצע ניכיון ולכן סכום התביעה לא עומד על 509,000 כיום. היות והמשיב לא ציין בכתב התביעה כי מדובר בשיקים שנפרעים וממשכיכם להיפרע, מדובר בשימוש לרעה בהליכי משפט.

לגופו של עניין:
1.

הדין הוא עם המשיבים. הפסיקה קובעת כי אין להגיש בקשה גורפת לגילוי כל המסמכים על פני תקופת כל ניהול החשבון, אלא יש לאשר עיון במסמכים בסיסיים אשר יאפשרו למבקשים להגיש את בקשת הרשות להגן. בעניין זה, כבר פסקתי כי: "יש הבדל בין הליך גילוי מסמכים בתביעה עצמה, לפני הליך הוכחות, לבין הליך גילוי מסמכים בשלב מקדמי של הגשת בקשת רשות להגן". ראו החלטתי בתא"ק 21107-01-14 בנק דיסקונט תל אביב סניף חצרות יפו 11026 נ' סים פרי תקשורת בע"מ ואח' , מיום 11.6.14, שטרם פורסם.
2.
למרות זאת, המבקשים לא צימצמו את דרישתם הגורפת בתגובתם לתשובה, אלא רק חזרו עליה. החשבון של המבקשים נפתח ביום 17.5.04 ובוודאי שביהמ"ש לא יאשר בקשה גורפת להמצאת כל המסמכים על פני תקופה של מעל ל- 10 שנים. המבקשים גם לא פירטו בבקשתם רו בתגובתם לתשובה, מאיזו תקופה יש בידיהם דפי חשבון בנק, שכן עד להגשת התביעה ולחסימת החשבון, לא טענו המבקשים כי לא קיבלו את דפי החשבון לידיהם.

3.
לכן, אני מאשרת למשיב להמציא למבקשים את העתקי דפי חשבון הבנק, נשוא התובענה, עבור התקופה שמיום 1.1.14 ועד ליום כתיבת החלטתי זו. די בהמצאת דפים אלו, כדי לתת תשובות גם באשר לשיקים שנפרעו במהלך כל התקופה, שכן פירעונם בא לידי ביטוי במסגרת תנועות העו"ש שבדפי החשבון ודי במסמכים אלו כדי לאפשר למבקשים לבסס את בקשת הרשות להגן, בהתאם לקביעות הפסיקה.
4.
כל יתר המסמכים שהתבקשו בבקשה, הוגשו בצורה גורפת והבקשה לעיון בהם נדחית, מהטעמים הנ"ל.
5.
הבנק ימציא למבקשים העתקי המסמכים הנ"ל בסעיף 3, בתוך 30 ימים מקבלת החלטתי זו לידיו, בכפוף לכך שהמבקשים ישלמו את התשלום הנוהג בבנק, אם נוהג, בשל הנפקתם.
6.
בקשת הרשות להגן מטעם המבקשים, תוגש בתוך 30 ימים מיום שיקבלו את המסמכים הנ"ל לידיהם. בהעדר הגשת הבקשה במועד, יינתן

פסק דין
בהעדר הגנה.

היות ומרבית בקשת המבקשים נדחתה, וכן המבקשים לא פנו קודם לכן למשיב בבקשתם זו, אני קובעת כי המבקשים יישאו בהוצאות הבקשה וישלמו אותן לטובת המשיב בסך של 1,500 ₪.
המזכירות תשלח העתק החלטתי זו לב"כ שני הצדדים.

ניתנה היום, ו' חשוון תשע"ה, 30 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.










תאק בית משפט שלום 57375-03/14 לואיזה משיח, בכור משיח, חיוך השן בע"מ נ' בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/10/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים