Google

יגאל זילכה - אברהם קלדרון, עודד כהן

פסקי דין על יגאל זילכה | פסקי דין על אברהם קלדרון | פסקי דין על עודד כהן |

55526-12/12 א     06/11/2014




א 55526-12/12 יגאל זילכה נ' אברהם קלדרון, עודד כהן








המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 55526-12-12

אברהם קלדרון
ואח' ואח' נ' יגאל זילכה




06 נובמבר 2014

תיק חיצוני
:




בפני

כב' השופטת
דניה קרת-מאיר


המבקש

הנתבע

יגאל זילכה


ע"י ד"ר יוסי כהן – משרד עורכי דין


נגד


המשיבים

התובעים

1. אברהם קלדרון

2. עודד כהן

ע"י ב"כ ממשרד עוה"ד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'

החלטה

1
.
הבקשה שלפניי הינה בקשת הנתבע לשמירת סודיות על מסמכי התצהיר שהוגשו על ידו.
בבקשה נאמר באופן כללי כי לתצהירי הנתבע צורפו אישורים, הסכמים ופרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון של חברות פרטיות ופרוטוקולים של חברות ציבוריות והסכמים שנקבעה להם חובת סודיות בגוף ההסכם.
כדי לשמור על סודיות המסמכים מתבקש בית המשפט לא לאפשר לצד ג' שאיננו בעל דין לעיין במסמכים.

2.
בתגובת התובעים נערך דיון נרחב בעקרון פומביות הדיון.
עוד נאמר, כי אין בבקשה די כדי להצדיק פגיעה בעקרון פומביות הדיון על ידי קביעה כללית כי המסמכים הם סודיים.
עוד טענו התובעים כי הנתבע לא עמד בנטל השכנוע להוכחת טענתו בקשר לסודיות הנספחים ואף לא ציין מה הם המסמכים לגביהם נקבעה, לכאורה, חובת סודיות בגוף ההסכם, מה היא אותה סודיות והאם היא חלה היום.
יתרה מזאת, עיון בנספחים מראה כי רובם שייכים לחברה הציבורית י.ז. קווינקו בע"מ (להלן: "החברה הציבורית") והם פומביים ממועד פרסומם על ידי החברה באתר ניירות ערך.
חלק מהמסמכים הם פלטי מידע של חברות פרטיות או מסמכים אחרים אשר נגישים לכל דורש ברשם החברות.
חלק נוסף ועיקרי של מסמכי תצהיר הנתבע מתייחסים להסכמים או פרוטוקולים שהתובעים צד להם או שנוגעים לחברות פרטיות אשר התובעים בעלי מניות בהן.
גם ההסכמים אשר התובעים אינם צד להם באופן פורמאלי, נוגעים, בין היתר, למכירת מניות בחברות בהן התובעים בעלי מניות.
אין לכן לסטות מכלל פומביות הדיון.
בתשובה נאמר על ידי הנתבע כי לא נעשתה הבחנה בתגובת התובעים בין עקרון פומביות הדיון, שאיש אינו חולק עליו, לבין בקשה לשמירת סודיות על מסמכים מסוימים.
הנתבע הבהיר בסופה של התשובה כי הבקשה מתייחסת למסמכים ספציפיים שצוינו בתשובה ולא לכל המסמכים אשר צורפו כנספחים לתצהירו.

3
.
כדי להגיע למסקנה שיש מקום להיעתר לבקשה לשמירה על סודיות של מסמכים מסוימים, על המבקש להצביע על פגיעה של ממש בפרטיות אם יגולו המסמכים לצדדים שלישיים או על סוד מסחרי כלשהו המחייב שמירה מפני גילוי.

מלבד נספחים 3, שהם מסמכים בנקאיים הנוגעים לערבותו של הנתבע, לגביהם יש אכן מקום להורות על סודיות לאור היותם מסמכים פרטיים אינני רואה מקום לבקשה.

נספח 1
לתצהירו של הנתבע לגביו התבקשה שמירת סודיות – הינו מסמך משנת 2003. לגביו נאמר בתצהיר הנתבע כי יש בו כדי להוכיח את טענת הנתבע על פיה מכרה החברה הציבורית בשנת 2003 את כל נכסי הנדל"ן שבבעלותה, באמצעות חברת רסידו פיבי בע"מ (להלן:"רסידו פיבי") לחברת מילומור בע"מ (להלן: "מילומור") שבשליטת פרדי רובינסון.
מדובר בהסכם מכר בו התקשרה החברה הציבורית עם חברה ציבורית אחרת (מילומור – ד.ק.), אשר מקריאתו לא עולה כיום, כ-11 שנה לאחר חתימתו, כל רלוונטיות לסעיף הסודיות המצוי בו.
אין לכן מקום להוראות על צו איסור פרסום לגבי מסמך זה.

נספח
7
מתבסס על מאגר מידע של רשם החברות אשר נגיש לציבור ולכן גם לגביו אין מקום לתת צו איסור פרסום.

נספח 8
הם מסמכים אשר העניקו לנתבע, על פי האמור בתצהירו, אופציה להעברת מניות רסידו פיבי לחברה הציבורית, אשר ששמה היה אז נכסי סל שגיא בע"מ (להלן: "נכסי סל שגיא") בתמורה להקצאת 90% ממניותיה של החברה הציבורית לידי הנתבע.
חברת נכסי סל שגיא בע"מ הייתה בבעלות התובע 2.
מדובר במסמכים משנת 98' המתייחסים לפעולות הנוגעות למניות בחברה הציבורית. הנתבע לא הצביע על כל הצדקה לשמירת סודיות לגביהם ולכן אין מקום למתן צו איסור פרסום.
(יש לציין כי הנתבע לא התייחס בבקשה בנפרד לגבי כל נספחי 8, אשר חלק מהם מהווים דיווחים לבורסה, לרשם החברות ולרשות ניירות ערך, כך שלגביהם מדובר בכל מקרה במסמכים ציבוריים שפורסמו).

נספח 9
הינו פרוטוקול אסיפה כללית של החברה הציבורית בשמה הקודם, נכסי סל שגיא, משנת 98', הדן בעיקר בהסכם העסקה עם הנתבע ומתן כתב שיפוי לנושאי משרה בחברה, תוך ציון הנוכחים ומיופיי הכוח בגין המניות.
אין כל הסבר מדוע יש לראות במסמך זה מסמך שיש להורות על איסור פרסומו, ואין בו דבר סודי כלשהו.

הנתבע ציין מספר מסמכים המתייחסים לחברות פרטיות: -
לגבי נספחים 3 המהווים כאמור מסמכים בנקאיים אישיים של הנתבע ניתן צו איסור פרסום כמבוקש.

נספח 6
הינו תיאור של רסידו פיבי הכולל פרטים אודות מבנה עסקיה, אחזקותיה ופעילותה העסקית, אשר עתיד להיכלל בדוח מידי אותה תוציא חברת נכסי סל שגיא (שמה הקודם, כאמור, של החברה הציבורית) בקשר להקצאה פרטית של מניותיה בנתבעת. כך עולה ממכתבו של עו"ד בן נפתלי מיום 26.2.98, המהווה חלק מנספח 6.
בנספח 6 צוין במפורש כי מניותיה של חברת רסידו פיבי מוחזקות על ידי הנתבע ועל ידי רסידו יזום בע"מ, שהיא חברה פרטית המוחזקת על ידי מילומור - חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך.
לגבי מסמך זה העיד הנתבע כי יש בו כדי להצביע על היקף נכסי הנדל"ן העצום אשר היה בבעלות רסידו פיבי, לפני שמניותיה הועברו על ידי הנתבע לחברה הציבורית.
מדובר אם כן במסמך שעל תוכנו העיד הנתבע. המסמך מתייחס אומנם לנכסים של חברה פרטית, אולם מניותיה של אותה חברה הועברו על ידי הנתבע לחברה הציבורית.
אין כל מקום למתן צו איסור פורסם לגבי מסמך זה.

נספח 10
משקף את האמור בסעיף 55 לתצהירו של הנתבע, על פיו מניות בעלה המנוח של הגב' יהלומה טרבס בחברת סאנס השקעות בע"מ נרכשו על ידי חברת יגאל מולי תיירות בע"מ אשר בשליטתו של הנתבע.
מדובר בהסכם משנת 2007 שאין בו דבר מעבר לאמור בתצהירו של הנתבע. לכן אין מקום גם לגביו למתן צו פרסום.

המסמכים הנוספים המצויים בנספח 10 10/2 – 10/7 נובעים באופן ישיר מאותו הסכם. הם כוללים הודעות על העברת מניות, שטרי העברת מניות ופרוטוקולים של חברת סאנס - המבטאים את הזכויות במניות של החברה וגם לגביהם אין מקום למתן צו כמבוקש.

נספחים 11
אינם אלא ביטוי של האמור במפורש בתצהירו של הנתבע באשר לרכישת מניות יוסי טיסונה ואשר אסל בחברת סאנס השקעות על ידי קלאב הוטל, תוך מתן אופציה לרכוש אותם אשר מומשה על ידי הנתבע.
תוכן הנספחים מצוי אם כן בתצהיר עצמו ואין מקום למתן צו איסור פרסום לגביהם.
מדובר למעשה בבקשה אשר הייתה בקשה כללית ביותר, כאשר בסופו של דבר צוינו מספר מסמכים מצומצם בלבד לגביהם התבקש צו איסור הפרסום. רק מסמך אחד – נספח 3 - עומד בקריטריון כלשהו של פרטיות המצדיק את אי גילויו ולגביו ניתן צו איסור פרסום.
חלק ניכר מהמסמכים מתואר בתצהיר עצמו, לגביו אין הנתבע מבקש איסור פרסום שכן אין הוא
חולק, כאמור, על עקרון פומביות הדיון.

לא מצאתי מקום לפסוק הוצאות בנפרד בגין הליך זה ונושא ההוצאות יובא בחשבון בסיומו של ההליך.

ניתנה היום, י"ג חשוון תשע"ה, 06 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.











א בית משפט מחוזי 55526-12/12 יגאל זילכה נ' אברהם קלדרון, עודד כהן (פורסם ב-ֽ 06/11/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים