Google

רומן שיימוביץ - מדינת ישראל משרד הכלכלה, היחידה לרישום ורישוי מהנדסים ואדריכלים

פסקי דין על רומן שיימוביץ | פסקי דין על מדינת ישראל משרד הכלכלה | פסקי דין על היחידה לרישום ורישוי מהנדסים ואדריכלים |

1834-07/14 עתמ     10/11/2014




עתמ 1834-07/14 רומן שיימוביץ נ' מדינת ישראל משרד הכלכלה, היחידה לרישום ורישוי מהנדסים ואדריכלים










בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
לפני כב' השופט ד"ר יגאל מֶרזל



עת"מ 1834-07-14 שיימוביץ נ' והאדריכלים ואח'




העותר
:
רומן שיימוביץ
ע"י ב"כ עו"ד גדי אלפסי ואח'


- נ ג ד -

המשיבים
:
1. רשם המהנדסים והאדריכלים
2.

מדינת ישראל – משרד הכלכלה

היחידה לרישום ורישוי מהנדסים ואדריכלים
באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי)
ע"י ב"כ עו"ד שני רוזנבליט-שמעונוביץ




פסק דין




1.
העתירה שבכותרת – עניינה בקשת העותר שיינתן צו המורה לרשם המהנדסים והאדריכלים לרשום את העותר בפנקס המהנדסים והאדריכלים במדור "ניהול הבניה". בעתירה צוין שהרשם סירב לרשום את העותר כפי בקשתו במכתב מיום 30.4.2014. העתירה הוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בביום 1.7.2014 (ובהמשך הועברה לבית משפט זה).

2.
המשיבים הגישו עובר לדיון מוקדם שנקבע בעתירה לפניי, בקשה לסילוק על הסף בטענה מרכזית של אי מיצוי הליכים. צוין בבקשה, שהעותר זומן לוועדה מקצועית ליום 30.9.2014 אך לא התייצב. ועוד נטען, שלאחר המכתב שהעותר הפנה אליו מיום 30.4.2014, שלח העותר פניה נוספת וצירף לה מסמכים בהמשך. פנייתו האחרונה של העותר הייתה מיום 10.6.2014 אך העתירה הוגשה לבית המשפט בבאר שבע זמן קצר ביותר לאחר מכן. ועוד צוין, שבסוף חודש יולי נבחנו המסמכים על ידי הוועדה המקצועית שבסיומם עלה הצורך לבירור נוסף לפני "ועדת בירורים".

3.
בעקבות הודעה זו, הוצע לצדדים ביום 2.11.2014 מפי בית המשפט הסדר הקובע שהעתירה תימחק ומועד הדיון יבוטל תוך שמירת זכויות וטענות הצדדים, וזאת בכדי לאפשר לעותר למצות את ההליך לפני המשיבים ותוך שייקבע "מועד קרוב להחלטה סופית".

4.
העותר הגיב לעניין זה וכן לבקשה לסילוק על הסף תוך שהוא טוען שכבר בחודש מרץ 2014 היה מקום לקבל את בקשתו, ובוודאי לאחר מכן, כאשר העתירה הוגשה בהגיע "מים עד נפש". העותר גם טען שהזימון לוועדה הנוספת היה בלא סמכות ובאיחור ממשי ביותר. עם זאת, מתוך רצון לחסוך בזמן שיפוטי, קיבל העותר את הצעת בית המשפט שצוינה לעיל תוך בקשה שהחלטה סופית בעניינו של העותר תתקבל תוך 30 יום לכל היותר. גם המשיבים הודיעו בהמשך שהם מסכימים למחיקת העתירה ואף הודיעו שנקבע מועד להתייצבות העותר לפני ועדת הבירור ליום 9.11.2014 כאשר העותר אף אישר את הגעתו. צוין שבהמשך לכך ובהשלמת מסמכים ככל שיידרשו, תינתן המלצת הוועדה לרשם. אך הוסף עוד שלא ניתן להתחייב על מועד למתן החלטה היות שתפקיד רשם המהנדסים והאדריכלים אינו מאויש בעת הזו, ו"עם מינוי רשם חדש התיק יועבר לעיונו".

5.
ממכלול האמור לעיל, עולה שהצדדים הסכימו שהעתירה דנן תימחק – בלא צו להוצאות. העותר אמנם סייג כביכול את הסכמתו בכך שההחלטה תתקבל תוך 30 יום לכל היותר, אולם לא מצאתי מקום לקבוע הוראה זו כחלק מפסק הדין בשים לב לנטען בעניין איוש תפקיד הרשם – וליתר דיוק אי האיוש – בעת הזו. ויודגש, למען הסר ספק, כי בנסיבות שנוצרו עובר לדיון שהיה קבוע, היה קיים קושי בכך שההליכים כביכול לא מוצו ובכך שלא באה הודעת עדכון מטעם העותר, לכל הפחות, על ההתפתחויות שהיו לאחר הגשת העתירה ובכלל זה הזימון להתייצבות. במובן זה, וכעניין העומד בפני
עצמו, על פניו לא היה מקום לברר את העתירה ודינה היה להימחק. אך משהסכימו הצדדים לקבל את הצעת בית המשפט אין צורך לקבוע מסמרות בנדון. למותר להוסיף, שהגם שהעתירה נמחקת אפוא כפי המוסכם, שמורות לצדדים כל טענותיהם לגופו של עניין ובכלל זה לעניין חובתה של הרשות המינהלית לקבל החלטה תוך פרק זמן סביר בשים לב לכלל נסיבות המקרה וגם בעניין זה שמורות לעותר כל טענותיו.
6.
העתירה נמחקת אפוא בלא הבעת עמדה לגוף הנטען. אין צו להוצאות. האגרה תושב בניכוי הסכום הקבוע בתקנות.


המזכירות תשלח פסק-דין זה לב"כ הצדדים.

ניתן היום, י"ז חשוון תשע"ה, 10 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.










עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 1834-07/14 רומן שיימוביץ נ' מדינת ישראל משרד הכלכלה, היחידה לרישום ורישוי מהנדסים ואדריכלים (פורסם ב-ֽ 10/11/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים