Google

איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ, שרה בן חיים - שי דולב, איילון חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח | פסקי דין על שרה בן חיים | פסקי דין על שי דולב | פסקי דין על איילון חברה לביטוח |

40265-01/14 תאמ     11/11/2014




תאמ 40265-01/14 איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ, שרה בן חיים נ' שי דולב, איילון חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 40265-01-14 איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ
ואח' נ' דולב ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופטת
תרצה שחם קינן


תובעות

1.איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ

2.שרה בן חיים


נגד


נתבעים

1.שי דולב

2.איילון חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


הצדדים וכתבי הטענות

1.
לפניי תביעה בסך של 4,415 ₪, בגין תאונת דרכים לה אחראי על פי הטענה, הנתבע 1. מכתב התביעה עולה כי בעת שחנה רכב התובעות, כשחזית רכבו לכיוון המדרכה, בניצב לכביש, נכנס רכב הנתבעים לחנייה מקבילה כשחזית רכבו פונה לכביש, ופגע עם דלת ימין של רכב הנתבעים בצד ימין קדמי של רכב התובעות.

2.
בכתב ההגנה נטען כי רכב התובעות היה בעצירה, ובעת שנוסעת ברכב הנתבעים פתחה את הדלת הימנית אחורית, החל לפתע נהג הנתבעים בנסיעה, ופגע עם הדלת, בצד
ימין של רכב התובעות.

3.
בדיון שהתקיים ביום 26.10.14 העיד מר עוזי בן חיים ואמר כי בעת שעמד עם רכבו בחניה, הגיע רכב הנתבעים, ובעודו בנסיעה, נפתחה לפתע דלת אחורית ימנית ברכב ופגעה ברכבו.

4.
לדברי הנתבע, לאחר שחנה ויצא מהרכב, יצאה נוסעת מהדלת הימנית אחורית של רכבו, ולפתע החל נהג התובעות בנסיעה, ופגע בדלת.

5.
מטעם הנתבעים העידה הנוסעת, אשר אמרה כי בעת שפתחה את הדלת, על מנת לצאת מהרכב, החל רכב התובעות בנסיעה. העדה לא זכרה האם הדלת נמשכה לאחור, אם לאו. נוסע נוסף ברכב הנתבעים העיד ואמר כי התאונה אירעה לאחר שרכבם חנה, והנהג יצא מהרכב.
דיון והכרעה

6.
לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בכתבי הטענות, הגעתי למסקנה כי יש להעדיף את גרסת הנתבע והעדים מטעמו, על פני גרסתו של עד התובעות, בכל הנוגע לאופן התרחשות התאונה.

7.
מטעם הנתבעים העידו שלושה עדים. העדים אמנם בני משפחה, עם זאת לא נתגלו בעדויות סתירות.

8.
אין מחלוקת כי כלי הרכב חנו במקביל, באופן שחזית רכב התובעות הייתה במקביל לחלקו האחורי של רכב הנתבעים. גרסתם של העדים מטעם הנתבעים מתיישבת לטעמי יותר עם הנזק, כפי שנראה בתמונות.

9.
עם זאת מצאתי כי גם במצב בו החל נהג התובעות בנסיעה, הרי שיש לנתבעים רשלנות תורמת בשיעור של 50%, שכן על מי שפותח דלת, לעשות כן בזהירות. (שני העדים מטעם הנתבעים, לא ראו את התרחשותה של התאונה, שכן היו מחוץ לרכב, בעברו השני).
אין מחלוקת כי הנוסעת יצאה מהדלת האחורית, אשר הייתה במקביל לחלק הקדמי של רכב התובעת. היה על הנוסעת, לנקוט בזהירות, בעת שפתחה את הדלת, ופגעה בדופן רכבן של התובעות. לו עשתה כן, לא היה נגרם לרכב התובעות כל נזק, בעת שנסע אחורנית, על מנת לצאת מהחנייה.

10.
אשר על כן ישלמו הנתבעים לתובעות, סך של 2,207 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה מיום 19.8.13, אגרה -
כפי ששולמה, סך של 300 ₪, שכר העד בו חויבה התובעת וכן שכ"ט עו"ד בסך של 1,250 ₪.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום
.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים
.

ניתן היום,
י"ח חשוון תשע"ה, 11 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.








תאמ בית משפט שלום 40265-01/14 איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ, שרה בן חיים נ' שי דולב, איילון חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 11/11/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים