Google

כוכב לוי - משה אברהם הירשמן, שלום ברוך רוסט, משה יעקב רוסט ואח'

פסקי דין על כוכב לוי | פסקי דין על משה אברהם הירשמן | פסקי דין על שלום ברוך רוסט | פסקי דין על משה יעקב רוסט ואח' |

1282-01/12 א     17/11/2014




א 1282-01/12 כוכב לוי נ' משה אברהם הירשמן, שלום ברוך רוסט, משה יעקב רוסט ואח'








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 1282-01-12 לוי נ' הירשמן ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופט
דוד גדעוני


התובע

כוכב לוי


נגד


נתבעים
(הנתבעים 2-4 – שולחי ההודעה לצדדים השלישיים)

1.משה אברהם הירשמן

2.שלום ברוך רוסט

3.משה יעקב רוסט

4.חיים מנחם רוסט

5.דב בער מרגלית

6.אברהם חיים חשין
- נמחק

7.אהרן הר זהב

8.הקדש ר' סלומון דוד בן עזר מנדל
– ניתו

פסק דין
בפשרה


נגד


הצדדים השלישיים

1.שמואל סקולסקי

2.שלמה רובינשטיין



פסק דין


1.
בהסכמת הצדדים – אני מורה על מחיקת התביעה נגד הנתבעים 5 ו-7. בנסיבות העניין, בשים לב למספר הישיבות שהתקיימו, להיקף העבודה המצומצם יחסית שנדרש מנתבעים אלה, לכך שלא היו מיוצגים בהליך, כמו גם לאופן שבו הסתיימו ההליכים נגדם, לפי המלצת בית המשפט, יישא התובע בהוצאות נתבעים אלה בסך של 500 ₪ לכל נתבע.

2.
לבקשת התובע – אני מורה על מחיקת התביעה נגד הנתבע 1. בשים לב לכך שהנתבע 1 לא התייצב לדיון היום, מבלי שטרח להגיש בקשה מתאימה די זמן מראש והסתפק ב"הודעה" שהוגשה בבוקר הדיון ושלא נתמכה באסמכתאות מתאימות – לא ראיתי לעשות צו להוצאות לטובתו. לפנים משורת הדין לא אחייב את הנתבע 1 בהוצאות לטובת אוצר המדינה בשל התנהלותו.

3.
בהסכמת הנתבעים 2-4
(הם המודיעים) ובהסכמת הצדדים השלישיים – אני מורה על מחיקת ההודעה לצדדים השלישיים. בנסיבות העניין, בשים לב למספר הישיבות שהתקיימו, להיקף העבודה המצומצם יחסית שנדרש מהצדדים השלישיים, כמו גם לאופן שבו הסתיימו ההליכים נגדם, לפי המלצת בית המשפט, יישאו הנתבעים 2-4 בהוצאות הצדדים השלישיים ובשכר טרחת עורך דינם בסך כולל של 2,500 ₪.

4.
בעקבות הסכמות הצדדים נותרה על הפרק התביעה העיקרית ככל שהיא מופנית נגד הנתבעים 2-4. כמו כן, התובע הודיע כי בנסיבות העניין עומד הוא אך על ראש הנזק של עוגמת הנפש ואינו עומד על יתר ראשי הנזק שנכללו לכתחילה בתביעה. התובע והנתבעים 2-4 הסכימו והסמיכו את בית המשפט לפסוק בתביעה, במתכונתה כפי שנותרה,

על פי שיקול דעתו, לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד- 1984, ללא נימוקים
, על יסוד כלל החומרים שבתיק בית המשפט ולאחר שמיעת דברי התובע ודברי הנתבע 2 בקצרה. הובהר לצדדים כי בהכרעה מסוג זה רשאי בית המשפט לפסוק לפי שיקול דעתו, לרבות משיקולי פשרה וצדק וכי הסיכוי לדיון בערעור בנסיבות אלה הוא קלוש.

5.
נתתי דעתי למכלול נסיבות העניין. בחנתי את כלל המסמכים שהוגשו לתיק בית המשפט. בכלל זה עיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם. עיינתי בתצהירי העדויות על צרופותיהם. צפיתי בסרטים שהוגשו לתיק בית המשפט. עיינתי בכתב האישום המתוקן (ברביעית) שבו הודה הנתבע 2 ושעל פיו הורשע. שמעתי בקשב רב את דברי התובע ואת דברי הנתבע 2 בדיון שלפניי. נתתי דעתי לאירוע הקשה ולמצב הדברים הבלתי פשוט שבו היה נתון התובע, שעל כך לא חלק גם הנתבע 2. שקלתי את הטענות בדבר מעורבותם וחלקם של הנתבעים 2-4, בהתרחשויות ובשים לב לנסיבות האירוע בכללותן. בהקשר זה שקלתי גם את הדברים שנאמרו על ידי התובע בדיון שלפניי, גם את דברי הנתבע 2 וגם את דבר הרשעתו של האחרון. הבאתי בחשבון גם את העובדה שלגבי חלק מהמעשים וההתרחשויות לא הונחה תשתית למעורבות של הנתבעים 2-4 בהם (כשבחלק מהעניינים התובע ציין בהגינותו כי נתבעים אלה לא היו מבין המעורבים). נתתי דעתי גם לדברי הנתבע 2 ולעולה מהם בכל האמור בשאלת האחריות. שקלתי את מכלול טענות הצדדים לאור הנסיבות.

6.
על יסוד התמונה הכוללת שהובאה לפני בית המשפט אני מורה כי על הנתבעים 2-4 לשלם לתובע סך של 9,000 ₪ בתוספת שכ"ט עו"ד והוצאות משפט בסך כולל של 2,500 ₪.

7.
החזר אגרה לתובע ולמודיעים (הנתבעים 2-4) – בהתאם לתקנות, ובשים לב לאופן ולשלב שבו הסתיימו ההליכים.

8.
המזכירות תמציא לצדדים בפקס ובדואר רשום ובכל האמור בנתבעים 2-4 גם לכתובת למסירת בית דין שנמסרה על ידם בדיון מיום 22.12.13 (ע' 5, ש' 12 לפרוטוקול).

ניתן היום,
כ"ד חשוון תשע"ה, 17 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.
















א בית משפט שלום 1282-01/12 כוכב לוי נ' משה אברהם הירשמן, שלום ברוך רוסט, משה יעקב רוסט ואח' (פורסם ב-ֽ 17/11/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים