Google

אריה קיפרווסר, טטיאנה קיפרווסר - כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון, עו"ד ירון רג'ואן

פסקי דין על אריה קיפרווסר | פסקי דין על טטיאנה קיפרווסר | פסקי דין על כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון | פסקי דין על עו"ד ירון רג'ואן |

16071-07/13 פשר     24/11/2014




פשר 16071-07/13 אריה קיפרווסר, טטיאנה קיפרווסר נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון, עו"ד ירון רג'ואן








בית המשפט המחוזי בחיפה



פש"ר 16071-07-13 קיפרווסר נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון
ואח'

פש"ר 16084-07-13 קיפרווסר נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון
ואח'







בפני

כב' השופטת
ישראלה קראי-גירון


החייבים

אריה קיפרווסר
ת.ז. 016669533

טטיאנה קיפרווסר
ת.ז. 304038250


נגד


הכונ"ר
הנאמן

1. כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון
2.
עו"ד ירון רג'ואן



החלטה


מבוא

1.
ביום 19.12.2013 אישר בית המשפט הצעת ההסדר שהגיש החייב ובהתאם לה החייב ישלם בתוך 9 חודשים, ממועד אישור הסדר דיבידנד בשיעור 100% מתביעות בדין קדימה, דיבידנד בשיעור 35% מתביעות חוב רגילות, לאחר אישורן, וכן הוצאות ההליך.

ביום 13.4.2014 אישר בית משפט זה הצעת הסדר שהגישה החייבת כפי ששופרה במהלך הדיון ובהתאם לה תשלם החייבת דיבידנד בשיעור 35% בתוך 12 חודשים ממועד מתן אישור בית המשפט להצעה.

2.
ביום 17.6.2014 הוגשה בקשה מטעם החייב לצירוף שני נושים להליך.

3.
ביום 12.8.2014 הגישה עיריית נהריה בקשה לביטול הליכי הצעת ההסדר כנגד החייב לאור כשלונו לקיים ההסדר בשל העובדה כי הוא יוצר חובות חדשים הכרוכים באי תשלום ארנונה
ובשל העובדה כי מדובר בחייב סדרתי. ב"כ עיריית נהריה הודה כי לא התייצב לאסיפה שהתכנסה לדון בהצעת ההסדר שאושרה.

4.
ביום 26.10.2014 התפטרה ב"כ החייבים מהמשך יצוגם ובהחלטתי מיום 28.10.2014 היא שוחררה מהמשך יצוגם.

5.
ביום 30.10.2014 התקיים דיון במעמד כל הצדדים במסגרתו נדונה בקשת הנושה, עיריית נהריה לבטל הליך אישור הצעת ההסדר בכל הנוגע לחייב. הוסכם לא לדון בבקשה ככל שהיא נוגעת לחייבת משום שטרם חלף המועד לביצוע הצעת ההסדר שאושרה לגביה.

6.
במהלך הדיון הובהר כי אכן אין החייב ממלא אחר הנדרש בהצעת ההסדר. נטען כי המשך ביצוע הצעת ההסדר כרוך במתן ארכת מועד לביצועה וכלל לא ברור כי ניתנה הסכמת נושים לכך. הוברר במהלך הדיון כי החייב זקוק לארכה בת מספר חודשים לביצוע הצעת ההסדר כפי שאושרה. עוד הובהר כי אין מחלוקת שלחייב ולאשתו חובות לעיריית נהריה. החייב טען כי לאחר השלמת ההסדר שאושר בעניינו הוא ישלם חובותיו לעיריית נהריה שאינה חלק מהליך זה.

7.
ב"כ הכונ"ר טענה בדיון כי ככל שהחייב זקוק לזמן קצר נוסף להסיר מחדליו אין מניעה להעניק לו ארכה שכזו. ככל שהחייב מבקש לשנות מהצעתו ולשלם ההצעה שאושרה בזמן ארוך יותר יש לכנס אסיפת נושים ולהתחיל ההליך מהתחלה. כן טענה ב"כ הכונ"ר כי חובות החייבת לעירית נהריה שנוצרו לאחר תחילת ההליך אינם חלק ממנו ועיריית נהריה רשאית להמשיך בהליכי גביית חובות אלו ללא קשר לאמור בהצעה.

8.
ב"כ הנאמן סבר בדיון שאין לבטל ההליך בעניינו של החייב וכי לחייב נסיבות אישיות בגינם ראוי להתיר לו להמשיך בהליך ובלבד שבתוך זמן קצר תוצג הסכמת נושים לארכת המועד המבוקשת לביצוע ההסדר. הנאמן טען כי קבלת בקשת העירייה לביטול ההליך תפגע באינטרסים ובציפייה הלגיטימית של הנושים האחרים לקבל דיבידנד ומהר.

9.
עד מועד כתיבת החלטה זו לא הוגשו הסכמות הנושים לארכת המועד המבוקשת מטעם החייב וגם לא הוגשה כל הודעה כי החייב הסיר מחדליו וביצע הצעת ההסדר שאושרה בעניינו.

10.
במצב עניינים זה טענות ב"כ הנושה עיריית נהריה לפני הוכחו. מדובר במצב בו אושרה הצעת הסדר לבקשת חייב וזה לא עמד בה. משכך ובהתחשב בהתנגדות הנושה עיריית נהריה להמשך ההליך ומכיוון שממילא לא יביא ההליך להפטר החייב מחובותיו לנושה נוסף (מרכז לגביית קנסות ואגרות) אין עוד מקום להמשך ההליך בעניינו של החייב ואין עוד טעם לאפשר לחייב להציג הסכמה לארכת מועד של נושים אחרים.

11.
בהתאמה לאור טענות ב"כ הנושה, לאור התנהלות החייב ועמדת ב"כ הכונ"ר ומשבפני
הצעת הסדר שאושרה ואולם החייב לא עמד בה אין מקום להותיר הליך זה על כנו.

אשר על כן אני מורה על ביטול ההליך. כספים שהצטברו בקופת הנאמנת יועברו לאחר תשלום הוצאות ההליך לתיקי ההוצאה לפועל בכפוף לכל דין.

12.
אשר לבקשה בעניינה של החייבת מאחר וטרם תם המועד לביצוע ההצעה ומאחר ועירית נהריה בחרה שלא להשתתף באסיפת הנושים שהתקיימה בעניינה ומאחר ובאם נוצרו חובות חדשים על ידי החייב אין בהליך זה כדי למנוע מעיריית נהריה לפעול לגבייתם משום שחובות אלו אינם חלק מההליך אני מורה על דחיית בקשת הנושה בעניינה של החייבת והמשך ההליך.

היה ולא תבוצע הצעת ההסדר בעניינה של החייבת במועד כנדרש ולא תושג הסכמה אחרת תוגש בקשה מתאימה באשר להמשך ההליך.


ניתנה היום, ב' כסלו תשע"ה, 24 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.













פשר בית משפט מחוזי 16071-07/13 אריה קיפרווסר, טטיאנה קיפרווסר נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון, עו"ד ירון רג'ואן (פורסם ב-ֽ 24/11/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים