Google

מדינת ישראל - יצחק סנדרוסי, משה חדיף

פסקי דין על יצחק סנדרוסי | פסקי דין על משה חדיף |

52511-07/14 מת     24/11/2014




מת 52511-07/14 מדינת ישראל נ' יצחק סנדרוסי, משה חדיף




לך




בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
מ"ת 52511-07-14 מדינת ישראל
נ' סנדרוסי(עציר) ואח'


24 נובמבר 2014



לפני כב' השופטת דבורה עטר


המבקשת

מדינת ישראל


נגד

המשיבים
1. יצחק סנדרוסי
(עציר)
2. משה חדיף
(עציר)


<#1#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת עו"ד פאדי אסעד
ב"כ המשיב 2 עו"ד יקי קהן
המשיב 2 הובא
החלטה (בעניין המשיב 2)

1.
בפני
בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

2.
נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע עסקה אחרת בנשק וניסיון לעסקה אחרת בנשק וכן קשירת קשר לביצוע עסקה אחרת בנשק בהזדמנות נוספת.

3.
על פי כתב האישום שאין חולק בדבר קיומן של ראיות לכאורה להוכחתו, עלה כי המשיב 2 השיג עבור המשיב 1 אקדח בתמורה לקבלת תשלום של 7,000 ₪. עוד עלה לכאורה כי עובר ליום 5.5.2014 רכש המשיב מתושב האזור שני ארגזים ובהם נשק או אביזר תחמושת מסוג שאינו ידוע במדויק למבקשת וזאת בכדי למכור אותם. ביום 5.5.2014 לאחר שהמשיב התלונן בפני
תושב האזור על טיב הנשק, סכמו השניים כי הלה ייכנס לשטחי מדינת ישראל
ויביא עימו נשק דומה תקין שיחליף את הנשק שבידי המשיב.

4.
בא כוח המשיב עתר לבית המשפט להיעתר להמלצת שירות המבחן ולהורות על שחרורו של המשיב לחלופת המעצר המוצעת בהדגישו את נסיבות ביצוע העבירה ואף את היות החלופה ראויה ומהווה צמצום המסוכנות הנשקפת מצידו של המשיב.

5.
בא כוח המבקשת מנגד טען כי אין מקום לאמץ את המלצת שירות המבחן בשים לב לכלל המיוחס למשיב וחזקת המסוכנות הנשקפת ממנו ואף לאור העולה מתסקיר המעצר באשר לגורמי הסיכון הנשקפים ממנו באשר לא יהא בידי החלופה לאיינם.

6.
בעניינו של המשיב, התקבל תסקיר מעצר.

שירות המבחן התרשם כי המשיב נוקט בעמדה מצמצמת בהתייחס לנסיבות מעצרו ובכל הקשור לקשריו השוליים ואף בהתייחס לעבירת השוד המזוין בה הוא הורשע לפני מספר שנים.

שירות המבחן ציין בנוסף כי המשיב שיתף בדבר שימוש תדיר במשך השנתיים האחרונות בסם עיסוק חשיש, אשר עונה על הצורך הרגשי ואף מסר כי במסגרת מעצרו מזה שלושה חודשים ערך ניסיון להשתלב בפרויקט טיפולי באגף נקי אך התקשה להסתגל לכללים ולראות את עצמו כמי שזקוק לטיפול גמילה ועזב את הפרויקט.

שירות המבחן התרשם כי המשיב אינו מגלה הבנה שמעות הסם בחייו וממזער את תלותו הנפשית בו, כמו כן, הביע התנגדות להשתלב בקהילה טיפולית למכורים והביע רצון להשתלב בטיפול אמבולטורי. שירות המבחן התרשם בנוסף מחוסר הכרה בבעיית ההתמכרות והימנעות מהתמודדות עמה ובדבר הספק העולה לגבי מסוגלותו בעיתוי זה להירתם להליך שיקומי כל שהוא בתחום זה.

שירות המבחן התרשם בנוסף, כי במצבי דחק עלול המשיב לפעול מתוך אמפולסיביות ובאופן שולי ותוך קושי להפעיל שיקול דעת בוגר והעריכו כי קיים סיכון להמשך התנהלות שולית.

שירות המבחן נפגש עם המפקחים המוצעים, אמו של המשיב ובן זוגה, אשר ציינו כי המשיב שהה בביתם כחלופת מעצר ולא התעוררו קשיים והוא נשמע לסמכותם באופן מלא. הם אף מסרו כי לא יאפשרו לחברים בעייתיים להגיע אל ביתם ולקיים עמם קשר.

שירות המבחן התרשם כי מדובר משומרי חוק סמכותיים אשר הגם שהקשר שלהם עם המשיב לעיתים מרוחק, מגויסים ומגלים אכפתיות למצבו.

עוד עלה כי מסרו לשירות המבחן כי מעוניינים לשלבו בהליך טיפולי לעניין השימוש בסמים ואולם סבורים כי יתקשה לעמוד בחוקים וגבולות נוקשים של קהילה טיפולית.

לאחר ששירות המבחן שקל את כלל הנתונים אלה הקשורים במסוכנות הנשקפת מהמשיב אל מול המפקחים המוצעים ושיתוף הפעולה שיזכו מהמשיב ואף לנוכח הריחוק ממקום המגורים המליצו על שחרורו במעצר בית מלא וכן על העמדתו בפיקוח מעצר למשך 6 חודשים על מנת לפעול לגייסו לטיפול בהתמכרויות באזור.
7.
עבירות הנשק מקימות חזקת מסוכנות ואף הלכה היא כי ככלל דין מבצעם להיוותר מאחורי סורג ובריח, אלא במקרים חריגים שניתן יהיה להורות על שחרור לחלופת מעצר (ראה בש"פ 3577-2014 פלוני נ' מדינת ישראל
).

8.
מכתב האישום עלה לכאורה כי המדובר במשיב המעורה בתחום הנשק ונגיש לביצוע עסקאות של סחר בנשק וזאת שלא באופן חד פעמי וזאת גם באמצעות הטלפון. אף לא ניתן להתעלם כי המדובר במשיב שזקף לחובתו הרשעה קודמת שעבירה של שוד מזוין.

9.
עלה בנוסף מתסקיר המעצר כי המדובר במשיב אשר קיים סיכון להמשך התנהלות שולית בשים לב להתרשמות שירות המבחן דלעיל. אף עלה כי גורם סיכון בעניינו של המשיב הינו שימוש תדיר בסם אשר המשיב עצמו הוכיח כמפורט בתסקיר המעצר כמי שהתקשה להסתגל לכללים ולראות עצמו כמי שזקוק לטיפול גמילה וגם במסגרת מעצרו לא עמדו לו כוחותיו ועזב את הפרויקט אליו שולב ואף שירות המבחן מביע ספק לגבי מסוגלותו להירתם להליך שיקומי כל שהוא.

10.
המפקחים המוצעים הינם נורמטיביים אשר מבקשים להטות כתף למשיב. ואולם עלה במפורש מדבריהם בפני
בית המשפט כי לא היו מודעים כלל לשימוש של המשיב בסמים, אף אינם מודעים לעמדות שהביע ובאשר להעדר יכולתו להסתגל לכללים ולראות עצמו כמי שזקוק לטיפול גמילה בעת שעזב את פרויקט הגמילה בו נטל חלק במסגרת הליך המעצר.


אף האמור בתסקיר המעצר כי המפקחים הביעו סברה שהמשיב יתקשה לעמוד בחוקים ובגבולות נוקשים של קהילה טיפולית, לא נלמד מדבריהם בפני
בית המשפט ובעת שלא גילו כל מודעות לעומק הבעיה ולאפשרויות הטיפול אשר יוכל המשיב לעמוד בהם.

11.
לאור כל סך האמור לעיל ובשים לב למהות העבירות המיוחסות למשיב וחזקת המסוכנות הנשקפת מהן ואף מאחר ולא נחה דעתי כי ניתן לרכוש אמון במשיב כי ימלא אחר תנאי שחרור תוך מתן הדעת לגורמי הסיכון שבעניינו ואף מאחר ולא נחה דעתי כי יהא בידי המפקחים להתמודד עם גורמי סיכון אלה ולהוות חלופה ראויה בנסיבותיו של המשיב, לא מצאתי להורות על שחרורו לחלופת המעצר המוצעת.





12.
אני מורה על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ב' כסלו תשע"ה, 24/11/2014 במעמד הנוכחים.


דבורה עטר
, שופטת










מת בית משפט מחוזי 52511-07/14 מדינת ישראל נ' יצחק סנדרוסי, משה חדיף (פורסם ב-ֽ 24/11/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים